حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2995 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کاهش زمان رسیدگی به اسناد پزشکی با الکترونیکی شدن نسخه‌نویسی
    ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۴۱
    شناسه : 4970
    بازدید 1450
    6
    مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان عنوان‌کرد سرپرست معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان معرفی شد .
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// سرپرست معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان معرفی شد .
    به گزارش خبرنگار دریا ، با حضور دکتر غلامعباس مومنی مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان از خدمات سعیده شهراد قدردانی و سیدعلی وطن‌خواه به عنوان سرپرست معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان معرفی شد.مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان در این مراسم گفت: در استان هرمزگان ۲۴ بیمارستان و دی‌کلینیک ، ۱۸۲ پزشک، ۱۵۱ داروخانه، ۶۶ آزمایشگاه، ۲۷ رادیولوژی، ۲۳ سونوگرافی، ۳۴ فیزیوتراپی، دو سنگ شکن، چهار ام‌آر‌آی، ۱۳ سی‌تی‌اسکن و ۴۶ درمانگاه با سازمان تامین اجتماعی همکاری دارد.دکتر غلامعباس مومنی افزود: مهمترین وظیفه معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی، خرید خدمت از مراکز طرف قرارداد این سازمان می باشد تا بتواند خدمات درمانی مناسبی به بیمه‌شدگان این سازمان ارائه نماید. مومنی اظهارداشت: یکی از کارهای خوبی در سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت، حذف دفترچه کاغذی و توسعه نسخه الکترونیک بوده است که این امر باعث کاهش هزینه های سازمان و در نتیجه حمایت از بیمه‌شدگان شده‌است. وی بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد یک میلیون و ۳۱۳ هزار و ۲۵۶ نسخه و در سال گذشته یک میلیون و ۷۶۱ هزار و ۵۱۲ نسخه در معاونت خرید راهبردی و زمان پزشکی مدیریت درمان استان رسیدگی و پرداخت شده است که این آمار از رشد ۳۴ درصدی برخوردار بوده است. مومنی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز تعداد یک میلیون و دویست هزار نسخه شامل خدمات کلینیکی، پاراکلینیکی، داروخانه و … رسیدگی و بیش از ۴۹۰میلیارد ریال به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده است. وی خاطرنشان کرد: مدت زمان رسیدگی به اسناد بستری و سرپایی در زمانی که نسخه‌ها به صورت کاغذی ارائه می‌شد معمولاً ۶۰ روز طول می‌کشید اما با اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخ، به ۴۰ روز کاهش یافت و در صورت اجرایی شدن کامل نسخ الکترونیک و رفع موانع موجود، این مدت زمان کاهش خواهد یافت. مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان با اشاره به تأثیر اجرای نسخه الکترونیک در تسهیل انعقاد قراردادها با مراکز خصوصی گفت: با توجه به شرایط استان هرمزگان، پراکندگی پزشکان و فاصله زیاد برخی شهرستان‌ها تا مرکز استان، در گذشته روند رسیدگی و پرداخت مراکز طرف قرارداد بسیار
    طولانی بود که با اجرای طرح نسخه الکترونیک، باعث الکترونیکی شدن درخواست‌ها و تسهیل روند قراردادها شده‌است.مومنی با اشاره به کاهش هزینه های چاپ دفترچه و الکترونیکی شدن نسخ عنوان کرد: از جمله حمایت‌هایی که با کاهش هزینه چاپ نسخ کاغذی از بیمه‌شدگان انجام شد می توان به رایگان شدن فرانشیز درمان بستری بیماران در بیمارستان های دولتی در شهرهای فاقد بیمارستان ملکی و افراد بالای ۶۵ سال در همه شهرها اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد: با الکترونیکی شدن نسخه‌نویسی توسط پزشکان، هر بیمار دارای یک پرونده الکترونیک درمانی است که می‌تواند تمام مراحل درمانی و نسخه‌هایی که برای او نوشته شده است را در این پرونده مشاهده نماید . قابل‌ذکراست؛ در پایان مراسم، از زحمات دکتر سعیده شهراد در زمان تصدی معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی این مدیریت قدردانی شد و سیدعلی وطن‌خواه به عنوان سرپرست این معاونت معرفی شد .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.