حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کاندیداهای احتمالی غرب استان برای مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۶:۵۳
    شناسه : 8106
    بازدید 11597
    9
    دریانیوز//تنور انتخابات مجلس دوازدهم که آتش زیر خاکستر بود ، با صدور اطلاعیه شماره یک وزارت کشور شعله گرفته و روز به روز در حال داغ تر شدن است.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//تنور انتخابات مجلس دوازدهم که آتش زیر خاکستر بود ، با صدور اطلاعیه شماره یک وزارت کشور شعله گرفته و روز به روز در حال داغ تر شدن است، بر اساس مشاهدات میدانی و با استناد به آخرین فعالیت ها و نشست های سیاسی در حال حاضر در حوزه انتخابیه غرب استان، هشت چهره فعالیت های بیشتری برای کسب تنها کرسی غرب هرمزگان دارند که به ترتیب حروف الفبای نام خانوادگی عبارتند از:
    ۱- ولی بوستان: وی سابقه سرپرستی فرمانداری بستک را در ابتدای دولت سیزدهم در کارنامه دارد و طی مدت حضورش در فرمانداری این شهرستان ارتباطات خوبی با برخی معتمدین و اعضای شوراها ایجاد نموده است، اما بعلت ناشناخته بودن وی برای مردم شهرستانهای پارسیان و بندرلنگه ، بوستان شانس بالایی برای تکیه به سابقه سرپرستی فرمانداری بستک و جلب اعتماد مردم غرب استان نخواهد داشت.
    ۲- سید هاشم توانا: توانا یکی از جوان ترین گزینه های کاندیداتوری در غرب هرمزگان است که با پشتوانه مادی و معنوی شیوخ و سادات منطقه چاه بنارد شهرستان بستک به میدان خواهد آمد. توانا در دولت رئیسی ، کرسی مدیرعاملی سازمان همیاری شهرداری ها را از آن خود نموده. وی همچنین یکی از تجار موفق در عرصه واردات و فروش پوشاک است که باعث شده توانا نسبت به سایر رقبایش کمتر دست به دامن اسپانسرهای انتخاباتی گردد.
    ۳- احمد جباری: جباری سابقه نمایندگی مجلس نهم و فعلی را در کارنامه دارد و بعنوان اصولگرای جبهه پایداری شناخته می شود.
    اصلی ترین سبد رای آوری برای جباری، چیدمان مدیرانی است که طی مدت نمایندگی مجلس خود در منطقه غرب استان انجام داده است و از طرفی تیم تبلیغاتی و حامیان جباری را نیز نباید نادیده گرفت، هرچند که این تیم با ورود موفق خواهر زاده جباری، ناصر شریفی به مجلس دهم به دوشاخه تبدیل شد، اما هنوز ظرفیت بالقوه ای برای جلب رای مردم غرب استان دارد. ورود ناصر شریفی به مجلس دهم اختلافاتی را میان دایی و خواهر زاده ایجاد نمود، اما ظاهرا برای مجلس دوازدهم قرار است فقط یک نفر از این خانواده به میدان بیاید که در صورت تحقق این ائتلاف، قطعاً خروجی آن تعیین نماینده غرب استان خواهد بود.
    ۴- غلامحسین زارعی: زارعی که اصالتاً بوشهری است، با تجربه شکست در انتخابات دوره یازدهم مجلس، پا به عرصه خواهد گذاشت. وی در حال حاضر مدیرکل دیوان محاسبات استان گلستان است و از سوابق قبلی وی می توان به فرمانداری شهرستانهای دشتستان و بندرلنگه و مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر اشاره نمود.
    ۵- خالد زم زم نژاد: وی یکی از چهره های اصلاح طلب غرب استان است که در انتخابات دور دهم توانست با ائتلاف اصلاح طلبان شصت درصد آرا را کسب نماید. اما با ابطال انتخابات حوزه غرب از راهیابی به بهارستان بازماند. در صورت بالا بودن میزان مشارکت انتخابات و اجماع اصلاح طلبان بر روی زم زم نژاد، وی یکی از شانس های راهیابی به بهارستان خواهد بود.
    ۶- ناصر شریفی: ناصر شریفی چهره جوان و ناشناخته ای بود که در انتخابات میان دوره ای مجلس دهم، توانست با حمایت علنی احمد مرادی نماینده مرکز استان، خود را از حوزه انتخابیه غرب به بهارستان برساند. هر چند نباید فراموش نمود که در آن زمان احمد جباری از حضور در رقابت کنار کشید و شریفی توانسته بود رای شهرستان بستک را یکدست از آن خود کند. شریفی در انتخابات مجلس یازدهم با مشکل تائید صلاحیت مواجه شد و تا زمان ارائه مستندات تائید صلاحیت از حضور در رقابت بازماند و طی چهار سال اخیر خود را برای حضور در مجلس دوازدهم گرم نموده است.
    ۷- شمس الدین قتالی: قتالی فرماندار سابق بستک و از مدیران نزدیک به ناصر شریفی است که طی دوره فرمانداری توانسته بود رضایت نسبی مردم بستک را کسب نماید. با ورود احمد جباری به مجلس یازدهم زمزمه های عزل قتالی پررنگ تر شد تا اینکه در روز تودیع قتالی از سمت فرمانداری، وی طی جملاتی بصورت غیر مستقیم به جباری حمله نمود. هرچند که قتالی بعدها از جباری دلجویی نمود اما، شکاف میان قتالی و جباری برای مردم بستک هنوز قابل لمس است.
    ۸- سید محمد نور موسوی: موسوی از سادات گوده بستک است. وی در حال حاضر در سمت مدیرکلی منابع طبیعی مشغول است و در صورت استعفا طی روزهای آتی احتمال کاندیداتوری وی از حوزه غرب استان تائید خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.