حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2977 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • چشم طمع نمایندگان همسایه ها به کیش
    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۵:۵۷
    شناسه : 7778
    بازدید 1265
    2
    دریانیوز// قبل از پایان سال گذشته به موضوع فشارهای برخی از نمایندگان استان کرمان به سازمان امورمالیاتی کشور برای گماردن سکان اداره امورمالیاتی کیش به همشهری شان پرداختیم که آن زمان آن مدیر، حکم سرپرستی اداره امورمالیاتی کیش را داشت و مسئولان و نمایندگان هرمزگان در مجلس اقدامی نکردند و سکوت اختیار کردند تا در آخرین روز کاری سال 1401 حکم مدیریتش را سازمان امور مالیاتی تحت تاثیر فشار این نمایندگان استان همسایه صادر کرد و این موضوع باعث ایجاد نارضایتی های برخی از فعالان اقتصادی در کیش و... شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// قبل از پایان سال گذشته به موضوع فشارهای برخی از نمایندگان استان کرمان به سازمان امورمالیاتی کشور برای گماردن سکان اداره امورمالیاتی کیش به همشهری شان پرداختیم که آن زمان آن مدیر، حکم سرپرستی اداره امورمالیاتی کیش را داشت و مسئولان و نمایندگان هرمزگان در مجلس اقدامی نکردند و سکوت اختیار کردند تا در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۱ حکم مدیریتش را سازمان امور مالیاتی تحت تاثیر فشار این نمایندگان استان همسایه صادر کرد و این موضوع باعث ایجاد نارضایتی های برخی از فعالان اقتصادی در کیش و… شده است.

    البته در همان زمان گزینه هایی توسط اداره کل امورمالیاتی هرمزگان برای تصدی این مسئولیت به سازمان امور مالیاتی معرفی شده بود که سازمان بدلیل همین نفوذ نمایندگان استان همسایه، نتوانست گزینه های معرفی شده را بگمارد . نکته اول اینکه چرا کیش همواره به عنوان حیات خلوت پایتخت نشینان بوده و حال نیز برخی از نمایندگان استان های همسایه و… نیز چشم طمع به مدیریت های این منطقه دارند؟

    دوم اینکه چرا مسئولان استانی از جمله استاندار و مدیران کل استانی چندان نمی توانند در مورد مدیریت ها در جزایر و بخصوص مناطق آزاد تصمیم گیری کنند و مدیریت ها از تهران و… هدایت و تصمیم گیری می شود؟ سوم اینکه چرا نمایندگان هرمزگان نسبت به این موضوعات سکوت می کنند و نماینده حوزه غرب استان و حتی سایر نمایندگان استان علی رغم اطلاع شان، چرا سکوت کرده اند؟

    از آقای احمد مرادی نماینده مطالبه گر استان که چشم امید مردم هرمزگان هستند، انتظار می رود این موضوع را پیگیری کنند تا حق مردم استان ضایع نشود.

    چرا گزینه های مدیرکل امورمالیاتی استان را به عنوان مدیر امورمالیاتی کیش نگماردند؟ چرا رئیس سابق سازمان امورمالیاتی کشور نتوانست درمقابل زیادی خواهی ها ایستادگی کند و مدیری توانمند مورد تایید استان را به عنوان رئیس اداره امورمالیاتی کیش بگمارند؟ چرا استان بایستی بالاترین وصولی های مالیاتی را داشته باشد، اما حتی اختیار گماردن مدیر اداره اش را هم نداشته باشد؟ این برخوردهای تحقیرآمیز که دیگران همواره برای هرمزگان تصمیم می گیرند، حتی هرمزگانی ها را رنجانده است و نتیجه اش این شده است که استانی که در رتبه های نخست درآمدزایی قرار دارد، از آن طرف بدلیل همین سوء مدیریت ها، این استان در رتبه نخست فقر، فلاکت و بیکاری قرار دارد.

    وضعیت بگونه ای است که پایتخت نشینان و حتی برخی از مدیران و نمایندگان سایر استان، برای هرمزگان در حوزه های مختلف تصمیم گیری می کنند و ضعیف ترین افراد که در سایر استان ها پست مدیریت به آنها داده نمی شود، را به هرمزگان می آورند و مدیر می کنند و تاوانش را مردم استان می دهند و آب از آب تکان نمی خورند.

    درواقع از سکوت، نجابت، کم و بی توقعی هرمزگانی ها و نمایندگان و مسئولانش، حداکثر سوء‌استفاده در حوزه های مختلف شده است. آیا نمایندگان یا مسئولان هرمزگان تاکنون برای استانی دیگر تصمیم گرفته اند؟ چرا در همین موضوع انتصاب مدیر اداره امورمالیاتی کیش، علی رغم اطلاع استاندار و نمایندگان مجلس، اما اقدامی صورت نگرفت؟ چرا سازمان امورمالیاتی با این انتصاب تحمیلی موافقت کرد؟ انتظار می رود رئیس فعلی سازمان امورمالیاتی کشور، از گزینه های پیشنهادی استان برای ریاست امورمالیاتی کیش استفاده کند و این مدیر تحمیلی و ناکارآمد را برکنار کند.

    آیا در سیستم امورمالیاتی هرمزگان که همواره بیشترین درآمدهای مالیاتی کشور را نیز دارد، در این سال‌ها مدیرانی پرورش نیافته اند که بتوانند سکان مدیریت کیش را برعهده بگیرند؟ درصورتیکه اطلاع داریم چندین گزینه نیز در همان زمان از طریق استان به سازمان امورمالیاتی کشور معرفی شده بود که متاسفانه با رانت نمایندگان استان همسایه، مدیری غیرهرمزگانی از استانی دیگر که سابقه مدیریت هم ندارد را به عنوان مدیر امورمالیاتی کیش منصوب کردند که نارضایتی هایی را در استان ایجاد نمود.

    از نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و نمایندگان هرمزگان در مجلس و تصمیم گیران استانی انتظار می رود با اینگونه انتصابات مخالفت کنند واجازه ندهند مناطق آزاد بیش از پیش حیات خلوت برخی ها بماند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.