حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • چرا مردم برای تصرف زمین  هجوم نبرند؟!
    ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۶:۲۸
    شناسه : 6410
    بازدید 1285
    9
    روند طولانی و نامشخص طرح نهضت ملی مسکن که قرار است ماجراهای خانه دار شدن مردم را سهل کند، هنوز ، حداقل در استان هرمزگان به نتیجه مشخص و دقیقی نرسیده است.
    ارسال توسط : نویسنده : محمد زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: روند طولانی و نامشخص طرح نهضت ملی مسکن که قرار است ماجراهای خانه دار شدن مردم را سهل کند، هنوز ، حداقل در استان هرمزگان به نتیجه مشخص و دقیقی نرسیده است.
    هفته گذشته بود که خبر هجوم برخی ساکنان بندرعباسی و استان های همجوار هرمزگان برای تصرف غیر قانونی زمین های اطراف و حاشیه شهر، فضای رسانه های مختلف را پر کرد. هر چند از سوی مقام های استانی اندکی دیر نسبت به شایعه و خبر آن واکنش و پاسخ داده شد ولی در نهایت به طور کامل و از اساس شایعه ای که این رخداد را ساخته بود تکذیب و چند نفر از عوامل وقوع چنین رخدادی هم دستگیر شدند. ماجرایی که شنیدنش از یک سو تعجب آور است و از دیگر سو افسوسناک است.

    در شرایطی که قریب به دو سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم گذشته است هنوز تکلیف دقیق و مشخصی برای خانه دار شدن مردم ارائه نشده، این درحالی است که در بندرعباس هر روز بر قیمت اجاره خانه ها و البته قیمت خرید آن بدون هیچ حساب و کتابی افزوده می شود، و مردمی که به امید وعده ساخت مسکن این قریب به دو سال را گذرانده اند هنوز در پیچ و خم وعده های مختلف سر در گم هستند. وعده هایی که برخی انگار قرار نیست به وقوع بپیوندند.

    از طرفی مردم مدت ها منتظر ماندند تا شیوه و ساز و کار ثبت نام مشخص شود، بعد از آن دردسرهای ثبت‌نام تازه شروع شد از اشکالات سایت ثبت نام، فرم های ج که بی جهت برای مراجعه‌کنندگان درسایت قرمز می شوند و از همه رنج آورتر آنجایی است که برای پیگیری کار و کسب راهنمایی، با پاسخ های غیر منطقی و بعضا دور از شأن مردم عزیز هرمزگان از طرف برخی کارمندان ادارات مواجه می شویم، به‌طوریکه، پاسخگو بودن و راهنمایی مردم جای خودش را به پیچاندن و دست به سر کردن آنها در ادارات مربوطه رسانده است. در این خصوص نمونه های مختلف به دست رسیده و مشاهده حضوری هم گویای همین است.

    پاسخ هایی این چنینی ؛ « برو مشکلت رو به مدیر کل بگو!»، «برید خونتون هر موقع پیامک اومد بیاین»، « اسمتون رو بگید تا اینجا بنویسم»، « به من ربطی نداره فرم ج شما قرمزه!» و … . بله، وقتی دستیابی به وعده های طولانی و پیگیری آنها از راه های قانونی بعید به نظر برسد و خانه و زمین حکم سرمایه ای مطمئن را پیدا کند، عجیب هم نیست که عده ای با شنیدن شایعه ای که از همان اول غیر قابل وقوع بودنش مشخص است این چنین برای تصرف اراضی دولتی هجوم می آورند تا شاید به این راه زمین یا حداقل سرمایه ای کسب کرده باشند. متاسفانه یکی از اصلی‌ترین مشکلات دولت فعلی، کندی و سرعت پایین در اجرای طرح‌ها و پروژه های پیش بینی شده است در چنین شرایطی است که برخی برای تصرف غیرقانونی و به استناد شنیدن یک شایعه بی منبع برای تصرف زمین اقدام می کنند و این چنین هجوم می آورند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.