حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • چرا دردرمانگاه فرهنگیان خدمات به بازنشستگان رایگان نیست؟!
    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۷:۲۲
    شناسه : 3438
    بازدید 1525
    14
    دریانیوز: بازنشستگی یعنی دست کشیدن از فعالیت حرفه ای و دریافت مستمری از صندوق بازنشستگی ، بازنشستگی یعنی عدم اشتغال بیمه شده به کار به دلیل رسیدن به سن بازنشستگی ، به عبارت دیگر وقتی فرد بیمه شده به سنی که قانونگذار در قانون مشخص کرده است برسد ، می تواند با دریافت حکم بازنشستگی از کار دست بکشد و پس از آن از مستمری پرداخت می شود استفاده کند .
    ارسال توسط : نویسنده : سعیده دبیری نژاد منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز: بازنشستگی یعنی دست کشیدن از فعالیت حرفه ای و دریافت مستمری از صندوق بازنشستگی ، بازنشستگی یعنی عدم اشتغال بیمه شده به کار به دلیل رسیدن به سن بازنشستگی ، به عبارت دیگر وقتی فرد بیمه شده به سنی که قانونگذار در قانون مشخص کرده است برسد ، می تواند با دریافت حکم بازنشستگی از کار دست بکشد و پس از آن از مستمری پرداخت می شود استفاده کند .

    پس به طور کلی بازنشستگی عبارت است از توقف فعالیت حرفه ای کارگر به دلیل افزایش سن و استفاده از خدمات صندوق های بازنشستگی که از این طریق هم نیروی سالمند حمایت می شود و فضای کار برای نیروی جوان و تازه کار باز می شود .اما در خصوص بازنشستگی فرهنگیان در کشور ما ، کلیه کارکنان اداری ، آموزشی ، پرورشی و نیز مدیران و معاونین مدارس که دارای ۳۰ یا ۳۵ سال سابقه خدمت و یا بیشتر می باشند به استناد بند الف ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری از تاریخ پایان ۳۰ یا ۳۵ سال خدمت به افتخار بازنشستگی نائل می شوند.تبصره ۱: استمرار خدمت کارکنان نیروهای آموزشی، پرورشی و خدماتی در صورت درخواست شخص و نیاز منطقه و موافقت کار گروه توسعه مدیریت استان تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ بارعایت سایر ضوابط بلامانع است. (ارائه درخواست این همکاران قبل از اتمام ۳۰ سال الزامی است)معمولاً افراد بعد از سال ها کار و تلاش و بازنشستگی دولت ها از آن ها حمایت می کند خصوصاً در بخش پزشکی و درمان.اما در کشور ما به این گونه نیست شرکتهای بیمه ای مختلف تحت عنوان بیمه مکمل افراد را تحت پوشش می دهد تا در زمان مراجعه افراد برای درمان هزینه درمان را پرداخت کند که همه هزینه هیچ موقع پرداخت نمی شود.فرهنگیان و معلمانی که سال های زیادی در حال تلاش و فعالیت برای تربیتهر چه بهتر فرزندانمان و نسل های بعدی هستند و زحمات زیادی را متقبل می شوند. انتظار دارند بعد از بازنشستگی حداقل بسیاری از هزینه های درمان را پرداخت نکنند.

    یکی از معلمان بازنشسته هرمزگانی به خبرنگار ما گفت: به درمانگاه فرهنگیان بندرعباس مراجعه کردم اما بعد از نوبت گرفتن متوجه شدم که تعرفه برای ما بازنشسته های فرهنگی به صورت دولتی حساب می شود .اما برای معلمان و کارکنان آموزش و پرورش به صورت کاملاً رایگان است. در صورتیکه باید برای بازنشستگان خدمات بهتر و بیشتری ارائه شود. مگر ما چه فرقی با کسانی داریم که مشغول کار هستند ، ما هم سی سال در این نظام آموزشی خدمت کرده ایم.یکی دیگر از بازنشستگان افزود: ما بازنشستگان به دلیل سن بالاتر از بقیه کارکنان و مشکلات مختلف، نیاز بیشتری به درمان و چکاپ مراجعه بیشتری به ازمایشگاه ها ، داروها و….. داریم . باید خدمات بیشتری به ما ارائه شود خصوصاً در درمانگاه فرهنگیان .درمانگاه فرهنگیان بندرعباس که با مشکلات عدیده ای روبرو بود کار بازسازی و تجهیز آن در آبان ۱۴۰۰ شروع شد و تیرماه سال ۱۴۰۱ به پایان رسیده است. برای تجهیز این درمانگاه اعتبار قابل توجهی تخصیص یافت و در حال حاضر شاهدیم که این فضای درمانی به فضایی در شان فرهنگیان استان هرمزگان تبدیل شده است.درمانگاه فرهنگیان بندرعباس به تجهیزات مورد نیاز در بخش های بینایی سنجی و چشم پزشکی، شنوایی سنجی، دندان پزشکی، اکو، سونوگرافی، فیزیوتراپی، دستگاه تصویربرداری از دندان، قلب و عروق، گوش و حلق و بینی، زنان و زایمان، کودکان و سایر موارد عمومی و تخصصی مجهز شده است.با تجهیزات خوب و به روزی که این درمانگاه دارد باید این سوال را از مسولین مربوطه و روسای آموزش پرورش استان پرسیده شود که چرا بازنشستگان ما از خدمات درمانگاه فرهنگیان به صورت رایگان برخوردار نمی شوند در صورتیکه معلمان به صورت رایگان خدمات می بینند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.