حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • پرداخت خسارت ساختمانی زلزله‌زدگان هرمزگان
    ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۴۷
    شناسه : 5807
    بازدید 1232
    10
    استاندار هرمزگان خبر داد دریانیوز// استاندار هرمزگان از موافقت و دستور وزیر اقتصاد برای پرداخت خسارت ساختمانی زلزله‌زدگان هرمزگان از محل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان خبرداد
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// استاندار هرمزگان از موافقت و دستور وزیر اقتصاد برای پرداخت خسارت ساختمانی زلزله‌زدگان هرمزگان از محل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان خبرداد .

    به گزارش خبرنگار دریا ، مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جلسه مشترک با وزیر اقتصاد ضمن بیان معضلات و مشکلات مردم مناطق زلزله زده، پرداخت خسارت ساختمانی زلزله‌زدگان هرمزگان از محل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان را کمک بزرگی در رفع بخشی از این مشکلات برشمرد. استاندار هرمزگان با ارائه گزارشی از آخرین روند ساخت و سازهای منازل مسکونی و مشکلات پیش‌روی تکمیل واحدها گفت: هرمزگان در یکسال گذشته شاهد وقوع چندین زلزله بسیار بزرگ بوده که خوشبختانه تلفات جانی کمی داشته اما میزان خسارت به منازل مسکونی در مناطق فین و روستاهای تابعه همچنین بخش مهران شهرستان بندرلنگه قابل توجه بوده است.

    وی با تاکید بر عزم جدی دولت برای کمک به مردم زلزله زده و تسریع در روند بازسازی منازل مسکونی افزود: در منطقه فین اقدامات خوبی انجام شده اما وجود چند مشکل به ویژه در حوزه دریافت تسهیلات بانکی سبب شده طرح تکمیل منازل ناتمام بماند. وی تصریح کرد: هرمزگان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه بیمه منازل مسکونی روستایی بوده و با قراردادی که چند ماه قبل از وقوع زلزله منعقد شد بخش عمده‌ای از منازل مسکونی تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند. وی از وزیر اقتصاد درخواست کرد به منظور تکمیل واحدهای مسکونی در راستای وعده دولت همکاری لازم صورت گیرد و تسهیلات مورد نیاز پرداخت شود.

    سید احسان خاندوری وزیر اقتصاد و دارایی نیز در این جلسه با تشکر از تلاش‌های استاندار هرمزگان طی یک سال گذشته در زمینه حوادث طبیعی رخ داده در استان هرمزگان؛ اظهار داشت : در زمینه شیوه جبران خسارت حوادث طبیعی پیش از این بسیار ابتدایی عملمی شد اما پرداخت نخستین مرحله از خسارت ساختمانی زلزله‌زدگان هرمزگان از محل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان تحولی در این زمینه است.

    وی افزود: صنعت بیمه ما ظرفیت بسیار بالایی دارد تا بتواند این خدمت بیمه تکمیلی را نیز راه‌اندازی کند تا یکی از نقاط اتکای مردم باشد و مردم با اطمینان بیشتر برای چنین مواردی هزینه کنند و از سوی دیگر با ساز و کار جدید می‌توان سقف پرداخت خسارات را نیز افزایش داد. وزیر اقتصاد گفت:بزودی با افزایش سقف پوشش بیمه ای این صندوق شاهد جشن پوشش همگانی بیمه صندوق خواهیم بود، در زمینه اجرایی و عملیاتی هم اگر کمک بیمه مرکزی و پیگیری‌های استاندار هرمزگان نبود در حال حاضر نمی توانستیم نخستین پرداختی خسارت را داشته باشیم.

    گفتنی است در پایان این جلسه، با دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی، نخستین خسارت ساختمانی زلزله‌زدگان هرمزگان از محل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان به مبلغ حدود ۳۰ میلیارد تومان برای هزار و ۲۱ واحد ساختمانی و تا سقف ۳۰ میلیون تومان پرداخت شد .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.