حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3330 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن  به ۹هزار واحد در سال گذشته
    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۴۰
    شناسه : 7715
    بازدید 1301
    6
    مدیرشعب بانک مسکن هرمزگان خبر داد دریانیوز// مسکن یکی از مهمترین نیازهای جامعه بشری محسوب می‌شود. داشتن خانه و سرپناه بخش زیادی از هزینه‌های یک خانوار را کاهش می‌دهد به همین دلیل ساخت مسکن و خانه‌دار شدن برای بسیاری از خانواده‌ها در اولویت قرار دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مسکن یکی از مهمترین نیازهای جامعه بشری محسوب می‌شود. داشتن خانه و سرپناه بخش زیادی از هزینه‌های یک خانوار را کاهش می‌دهد به همین دلیل ساخت مسکن و خانه‌دار شدن برای بسیاری از خانواده‌ها در اولویت قرار دارد. سال‌های گذشته برای ساخت خانه برای بخش‌های مختلف طرح‌های گوناگون اجرا شده‌است. هر چند در مقطعی ساخت مسکن در کشور متوقف شد و فشار اقتصادی و تورم آن در جامعه قابل مشاهده است به همین دلیل در دولت سیزدهم یکی از مهمترین کارها، ساخت مسکن عنوان شده و بنا شده است که در شهرهای مختلف بنا بر نیاز ساکنان، مسکن ساخته شود.

    در این بین برای ساخت مسکن پرداخت تسهیلات از اولویت زیادی قرار دارد چرا که بدون پرداخت تسهیلات ساخت مسکن امکان پذیر نمی‌باشد به همین دولت در این دولت، بانک‌ها موظف شده‌اند که بخشی از منابع داخلی خود را به پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن قرار دهند. هر چند که در استان هرمزگان، تنها یک بانک در این زمینه به خوبی عمل کرده و دیگر بانک‌های استان در زمینه پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکرد خوبی نداشتند.

    بانک مسکن گرچه متولی اصلی در زمینه مسکن است اما به تنهایی و از منابع داخلی خود نمی‌تواند تمامی تسهیلات در بخش مسکن به ویژه نهضت ملی را پوشش دهد و نیاز است سایر بانک‌ها و حتی ادارات، شرکت‌ها و صنایع نیز یاریگر بانک مسکن باشند. ساخت مسکن، رونق‌دهنده بخش‌های مختلف جامعه است که می‌تواند اشتغال زیادی را در جامعه ایجاد نماید.

    اگر ساخت مسکن رونق پیدا نماید قطعا شاهد کاهش بیکاری افراد مختلف خواهیم بود چرا که همه ابزار لازم برای ساخت مسکن در کشور وجود دارد و رونق اشتغال را نیز شاهد خواهیم بود. در این زمینه مدیرشعب بانک مسکن استان هرمزگان توضیحاتی در خصوص عملکرد پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن در سال ۱۴۰۱ ارائه نموده‌است که از نظر می‌گذرد.
    مدیرشعب بانک مسکن استان هرمزگان گفت: مسکن، بخش مهم اقتصاد و پیشران رونق اقتصادی در جامعه است و مشاغل زیادی با بخش مسکن در ارتباط هستند.موسی رحیمی افزود: تولید مسکن یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است و بانک مسکن نیز وظیفه تامین مالی در حوزه ساخت و خرید مسکن را برعهده دارد و در کنار دیگر بانک‌ها، با دولت برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مشارکت دارد.

    رحیمی اظهارداشت: بانک مسکن بازوی توانمند برای دولت در اجرای سیاست‌های بخش مسکن است و دولت برنامه دارد که تهیه مسکن برای اقشار مختلف جامعه را در طرح نهضت ملی مسکن اجرا نماید. وی اضافه‌کرد: به همین دلیل وظیفه تامین مالی این پروژه بر عهده تمامی بانک‌های کشور گذاشته شده‌است.

    رحیمی گفت: علیرغم تکلیف همه بانک‌ها برای مشارکت در طرح نهضت ملی و تامین مالی این پروژه، بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن مشارکت بسیار خوبی در سه بخش خود مالک، سازمان‌های متولی ساخت مسکن و حوزه روستایی داشته است. رحیمی بیان‌کرد: در سال ۱۴۰۱ بانک مسکن استان هرمزگان برای شش هزار و ۸۴۶ در طرح نهضت ملی مسکن تسهیلات پرداخت کرده است که مبلغ این تسهیلات ۲۳هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال بوده است.

    وی ادامه داد: میزان تسهیلات در شهر بندرعباس سه میلیارد و پانصد میلیون ریال و در سایر شهرهای استان سه میلیارد ریال می‌باشد. مدیرشعب بانک مسکن هرمزگان عنوان کرد: میزان تسهیلات پرداختی در هرمزگان، نشان دهنده مشارکت فعال بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن می باشد. وی خاطرنشان کرد: نوسازی بافت‌های فرسوده نیز مورد توجه دولت می‌باشد تا بتواند در حوادث طبیعی که منجر به ویرانی و خراب شدن خانه‌ها می‌شود جلوگیری نماید به همین دلیل هر ساله پرداخت تسهیلات در بافت فرسوده نیز با حمایت دولت انجام می‌شود.

    رحیمی ادامه‌داد: برای ساخت مسکن در بافت فرسوده نیز بانک مسکن استان هرمزگان در سال گذشته برای ۴۰۲ واحد به مبلغ هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است تا از این طرق بتوان با ساخت واحدهای جدید نوسازی این بافت‌ها را انجام داد.

    وی بیان‌کرد: برای ساخت واحدهای مسکونی، مشارکت انبوه‌سازان و دیگر افراد بسیار مهم است و با این مشارکت می‌توان تعداد مسکن بیشتری ساخت به همین دلیل سال گذشته در استان هرمزگان، هزار و ۹۰۳ واحد، مبلغ شش هزار و ۶۰۸میلیارد ریال برای ساخت مسکن از بانک مسکن استان تسهیلات دریافت کرده‌اند. رحیمی گفت: بخش دیگری از افراد جامعه که تسهیلات ساخت مسکن از بانک مسکن دریافت نموده‌اند کسانی هستند که در حوادث غیرمترقبه خانه‌های آنها دچار مشکل شده است که از جمله آنها می‌توان به زلزله و سیل صورت گرفته طی سال‌های اخیر در استان اشاره کرد.

    وی ادامه‌داد: در این زمینه بانک مسکن در سال گذشته برای ۶۱۰ واحد به مبلغ ۸۹۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت نموده است. رحیمی عنوان‌کرد: درمجموع بانک مسکن استان هرمزگان در سال ۱۴۰۱برای ۹ هزار و ۷۶۱ واحد تسهیلات به ارزش ۳۲ هزار و ۶۰۱میلیارد ریال پرداخت نموده است تا از این طریق بتوان بخشی از کمبود مسکن در سطح استان جبران شود.

    این مسئول خاطرنشان کرد: بانک مسکن تاکنون نقش بسیار فعالی در خانه‌دار شدن افراد جامعه داشته است. وی بیان کرد با توجه به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری امسال با شعار مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده‌است، رونق بخش مسکن می‌تواند رونق‌دهنده بخش‌های دیگر نیز باشد. رحیمی گفت: بانک مسکن استان هرمزگان آماده همکاری با سازمان‌ها و نهادهای مختلف در جهت پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن ویژه کارکنان ادارات و نهادها می‌باشد تا از این طریق آنها بتوانند کارکنان خود را خانه‌دار نمایند.

    وی درباره ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن نیز بیان کرد: افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام انجام می‌دهند پس از پالایش شدن، برای آنها پیامک افتتاح حساب ارسال می‌شود و باید مبلغ مورد نظر را واریز نمایند. رحیمی عنوان کرد: در ادامه و پس از تخصیص زمین، قرارداد سه جانبه تهیه شده و کار ساخت شروع می‌شود و تسهیلات طی چند مرحله جهت ساخت واریز خواهد شد و پس از اینکه واحدها ساخته شد، افراد به بانک معرفی شده و تسهیلات خود را قسط‌بندی کرده و واحد را تحویل می‌گیرند.

    وی اظهارداشت: سقف مدت زمان بازپرداخت تسهیلات از زمان عقد قرارداد ۲۰ سال می‌باشد و بهای تمام شده واحد ها در طرح نهضت ملی مسکن نسبت به قیمت روز مسکن بسیار پایین‌تر خواهد بود. مدیرشعب بانک مسکن هرمزگان افزود: در تلاش هستیم امسال اولین پروژه نهضت ملی مسکن واگذار شود و ما در زمینه پرداخت تسهیلات برای این پروژه تمام توان خود را خواهیم گذاشت. رحیمی در ادامه به طرح مسکن مهر نیز اشاره کرد و گفت: در استان هرمزگان در طرح مسکن مهر ۶۴ هزار واحد ساخته شد که بالای ۹۸ درصد از این واحدها به متقاضیان تحویل شد. وی اضافه کرد: دو درصد باقیمانده که هزار و هشتصد واحد می‌باشند و نتوانستند در آن زمان واحدها را ساخته و تحویل دهند، در طرح نهضت ملی واحدها ساخته و تحویل متقاضیان خواهد شد.

    این مسئول خاطرنشان‌کرد: از آنجایی که پرداخت تسهیلات ساخت یا خرید مسکن توسط بانک مسکن انجام می شود نیاز است که مشتریان بانک به ویژه ادارات و صنایعی که در استان فعالیت می‌کنند از بانک مسکن حمایت بیشتری انجام دهند تا بتوانیم در جهت خانه‌دار شدن مردم گام برداریم.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئولیت‌های اجتماعی بانک مسکن اشاره کرد و گفت: بانک مسکن همواره در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی پیشقدم بوده و امسال دهمین مرحله گلریزان برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری مشتریان و کارکنان خیر بانک انجام داده است. وی بیان کرد: امسال با مشارکت خیرین و کارکنان بانک، سه زندانی از بند زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند و طی سال‌های اخیر همواره مشتریان خیر و کارکنان بانک مسکن استان زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم نموده‌اند.

    رحیمی اضافه‌کرد: در سال گذشته برای زلزله‌زدگان استان هرمزگان شصت دستگاه کولر گازی و تعدادی پتو تهیه و به آنها اهدا شد. وی در پایان عنوان‌کرد: بانک مسکن استان هرمزگان صندوق خیریه‌ای دارد که هر ماه مشتریان و کارکنان مبالغی را به این صندوق کمک کرده تا به نیازمندان اهدا شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.