حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس ، میزبان افتتاحیه راهیان نور و راهیان پیشرفت دانش آموزی
    ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۵:۲۶
    شناسه : 4705
    بازدید 1393
    10
    برقله افتخار ؛ دریانیوز// مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گفت : دانش آموزانی که در اردوهای راهیان نور و پیشرفت شرکت می کنند، به راویان نور و پیشرفت تبدیل شوند و آنچه را که دیده اند، برای دیگران نقل کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// آیین افتتاحیه ملی اردوی راهیان نور و راهیان پیشرفت دانش آموزی با عنوان «برقله افتخار» با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون سازمان بسیج مستضعفین کشور ، مسئول بسیج دانش آموزی کشور، فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، استاندار هرمزگان، مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس، خانواده معظم شهدا، جمعی از دانش آموزان و.. در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بندرعباس برگزار شد.

    مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز در این مراسم گفت: دشمنان در عرصه اقتصاد و تولید نتوانستند به اهداف شان برسند، به همین دلیل جوانان کشور را هدف قرار داده اند . علیرضا جعفرپور افزود: اما جوانان کشور به بصیرت لازم رسیده اند.جعفرپور تاکید کرد : بایستی جلوی نفوذ دشمن را بگیریم و دشمنان قصد دارند بر روی سرمایه جوانان کشور نفوذ کنند وبذر ناامیدی بپاشند که این آرزو را به گور خواهند برد.وی اظهارداشت: جوانان بابصیرت، کشور را می سازند و کشور را در مسیر اقتدار قرار داده اند.جعفرپور گفت: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه کشور و بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان بدست جوانان کشور ساخته شده است.وی بر پرورش در کنار آموزش دانش آموزان تاکید کرد تا دانش آموزان به بصیرت لازم برسند و در کشور بمانند و کشورمان بر قله های افتخار بایستد.مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس یکی از ستاره هایی است که در کشور ساخته شده است و چنین ستاره هایی در کشور زیاد داریم واین اقدامات تداوم دارد. جعفرپور تاکید کرد: جوانان همانگونه که رهبرمعظم انقلاب فرمودند، سرمایه های کشور هستند و بایستی به امورات پژوهش محور بپردازند.

    وی خطاب به دانش آموزان گفت: آگاه باشید که کشور در مسیر پیشرفت واقتدار قرار دارد و دشمنان می خواهند مردم را ناامید کنند. جعفرپور اظهارامیدواری کرد دانش آموزانی که در اردوهای راهیان نور و پیشرفت شرکت می کنند، به راویان نور و پیشرفت تبدیل شوند و آنچه را که دیده اند، برای دیگران نقل کنند. گفتنی است، پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس، نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز شامل واحدهای تقطیر، پالایش گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، پالایش نفتا، ایزومریزاسیون، پالایش نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوئیل، گاز مایع و سوخت جِت در بندرعباس با توان علمی و فنی مهندسان داخلی ساخته شده است و امروزه بیش از ۵۰ درصد بنزین مورد نیاز کشور را تامین می‌کند و جلوه‌ای از پیشرفت، توسعه و خودکفایی در کشور محسوب می‌شود که لازم است نسل جدید و دانش‌آموزان با آن و اهمیتی که برای کشور دارد آشنا شوند.

    پرورش‌یافتگان راهیان نور داعش را به زباله‌دان تاریخ انداختند
    جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: استکبار جهانی مزدوری به عنوان داعش تربیت کرد و کشورهای مسلمان را مورد هجمه قرار داد، اما تربیت شدگان راهیان نور بر آن‌ها خط بطلان کشیدند و آن ها را به زباله دان تاریخ انداختند.سردار سید قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در آیین افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی و راهیان پیشرفت با اشاره به رویدادهای تاریخی جنگ در اقصی نقاط جهان، اظهارداشت: در کشور ما قیام میرزا کوچک‌خان، نهضت ملی شدن نفت، جهاد بر علیه انگلیسی‌ها و …‌ جزو جلوه‌های پایداری و مقاومت بوده است، اما درخشان‌ترین جلوه‌ی ایثار و مقاومت پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه ۸ ساله دفاع مقدس بوده است. وی افزود: حضرت آقا جنگ را معدنی تمام نشدنی، پرسود و پر منفعت دانسته و برای دست‌یابی به این ثروت عظیم، راهیان نور را یک فناوری می‌دانند و شهید حججی‌ها را محصول راهیان نور معرفی می‌کنند‌؛ از این رو به اعتقاد ما شهید احمدی‌روشن‌ها و کسانی که طی این سال‌ها در برابر آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها ایستادگی کردند و آن‌ها را وادار به عقب نشینی کردند، نیز محصول راهیان نور هستند که در آن‌ها خودباوری، اعتماد و اتکای به خود را پرورش داد.

    جانشین سازمان بسیج مستضعفین عنوان‌کرد: استکبار جهانی مزدوری به عنوان داعش تربیت کرد و کشورهای مسلمان را مورد هجمه قرار داد، اما تربیت شدگان راهیان نور بر آن‌ها خط بطلان کشیدند و آن ها را به زباله دان تاریخ انداختند. سردار قریشی گفت: دفاع مقدس یعنی ایستادگی ملت ایران به رهبری ولایت فقیه در مقابل همه دنیا مسئله‌ای که کمتر تببین شده است، امروز در جنگ اوکراین تمام اروپایی‌ها و غربی‌ها امکانات خود را در اختیار اوکراین قرار داده‌اند و در مقابل او بخشی از اتحادیه جماهیر شوروی قرار دارد، در حالی که در دفاع مقدس کل اتحادیه جماهیر شوروی، اروپا و غرب از صدام حمایت کردند و صدام نیز اعلام کرد همه ایران را خواهیم گرفت، چرا که چندین برابر امکانات امروز اوکراین در اختیار عراق قرار گرفت ولی نتوانستند با وجود وضع همه تحریم ها ما را از پای دربیاورند. وی افزود: ما در دفاع مقدس حتی از خرید سیم خاردار، کیسه سرم، قایق ماهی‌گیری و وانت نیز تحریم بودیم و همین فرانسه پررو، انگلیس خیانتکار، آمریکا شیطان بزرگ و آلمان پیشرفته‌ترین سلاح‌های خود را در اختیار عراق قرار داده بود در حالی که خمپاره اندازه‌ ما روزی ۳ یا ۵ سهمیه برای شلیک داشت.

    جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: برای نبرد با تانک‌های پیشرفته آمریکایی حتی آر پی چی هم نداشتیم، اما با کمترین امکانات ملت ما در مقابل این دشمن ایستاد و پیروزی بزرگی را رقم زد. سردار قریشی اظهار داشت: جنگ نفتکش‌ها آخرین ترفند دشمن در خلیج‌فارس بود و فرزندان جنوب به مقابله با این توطئه پرداختند و با اتکا به ایمان و ابتکار توانستیم اتفاقی تاریخی را رقم بزنیم که در حدود ۵۰۰ سال گذشته بی سابقه بود و توانستیم اراده خود را بر جهان در جنگ تحمیل کنیم. وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیان‌کرد: فرزندان دفاع مقدس پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس را ایجاد کردند و امروز در عسلویه صنایع بزرگ را ایجاد کرده‌اند و این قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی و جوانان غیور این کشور را نشان می‌دهد.

    راهیان نور دریایی نمایش اقتدار رزمندگان است
    فرمانده سپاه استان هرمزگان گفت: راهیان نور دریایی نمایش اقتدار رزمندگان اسلام است که هیمنه دشمنان و استکبار را در خلیج‌فارس شکستند و خدا را شاکریم که امروز در دفاع میهن اسلامی همه نیروهای مسلح گوش به فرمان ولایت ایستاده اند.سردار اباذر سالاری در آیین افتتاحیه اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت دانش‌آموزی ضمن تبریک ایام و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان نظام اسلامی، افزود: خدا را شاکریم که در این ایام نورانی و با برکت که منتسب به ولادت آقا رسول الله (ص) و سلاله پاکشان امام جعفر صادق علیه السلام است استان هرمزگان، شهر بندرعباس و شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس میزبان این مراسم بزرگ و اثرگذار است.وی افزود: راهیان نور بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است که کار بسیار اثرگذاری است و ما در سالیان سال افتخار میزبانی زائران راهیان نور از سراسر کشور را داشته‌ایم و اردوهای راهیان پیشرفت نیز کمک می‌کند که نسل جدید و نوجوان با دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی ایران آشنا شوند.

    سردار سالاری بیان‌کرد: همانطور که مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای عزیز تاکید کرده‌اند امروزه جهاد تبیین یک نیاز ضروری و قطعی است و باید در این حوزه ورود جدی شود، چرا که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، این افتخار را دارد که از بدو تاسیس توسط امام راحل(ره) روز به روز در حال نو شوندگی باشد و در همه عرصه ‌ها پیشرفت داشته است که پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس یکی از جلوه‌های این پیشرفت و توسعه است.وی ادامه داد: در فرمایشات حضرت آقا داریم که راهیان نور یک گنج ناشناخته است، از این رو باید بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که نسل جدید ما با رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند که در این راستا استان هرمزگان افتخار برگزاری راهیان نور دریایی را دارد.فرمانده سپاه امام سجاد علیه‌السلام استان هرمزگان تصریح کرد: راهیان نور دریایی نمایش اقتدار رزمندگان اسلام است که هیمنه دشمنان و استکبار را در خلیج‌فارس شکستند و خدا را شاکریم که امروز در دفاع میهن اسلامی همه نیروهای مسلح گوش به فرمان ولایت ایستاده اند.وی خاطرنشان کرد: دیگر افتخار استان هرمزگان این است که در دریا هم در مقابل استکبار جهانی ایستاده است و شهدایی همچون شهیدان دارا و رئیسی را به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

    سطح علمی دانش‌آموزان ایرانی بسیار بالاست
    وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر سطح علمی بالای دانش آموزان ایرانی گفت: توطئه‌های دشمنان نظام با این هدف است که ملت ایران به قله‌های دانایی و پیشرفت نرسد.یوسف نوری در مراسم ملی افتتاح اردوهای راهیان نور و اردوهای پیشرفت ضمن گرامی‌داشت ایام و گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید و ۵ هزار معلم شهید اظهارداشت: در دنیا معمولا گردشگری جنگ را با گردشگری تاریک مترادف می‌دانند، اما در کشور ما راهیان نور پا گرفت؛ چرا که شهدای ما جنگ را به یک مدرسه تربیتی تبدیل و از یک عرصه سخت و خشن یک عرصه نرم ایجاد کردند. لذا وقتی ما به زندگی شهدا نگاه می‌کنیم آنان را به عنوان انسان‌های تربیتی می‌بینیم تا یک فرد نظامی صرف، از این رو به حق این مسئله راهیان نور نام گرفت.وی با تاکید بر اینکه شهدا از سیره رسول الله درس‌های زیادی گرفته‌اند افزود: به همین جهت ما اعتقاد داریم بازدید از مناطق جنگی تداوم سیره نبوی است و خیلی خوشحالیم که راهیان نور با اردوهای پیشرفت پیوند خورده است.

    وزیر آموزش و پرورش گفت‌: یکی از توطئه‌هایی که از اول انقلاب برای ملت ایران وجود داشته و یکی از مهم‌ترین راهبردهای دشمنان که در مطالعات ۲۰۴۰ استنفورد آمده است این است که به مردم القا کنند پیشرفت‌های ایران اسلامی نمایشی است. وی تصریح کرد: نیاز است دبیران زیست شناسی از برخی موسسات که در سالیان اخیر توانستند در حوزه علمی کارهای بزرگی انجام دهند مثل موسسه پاستور، برکت و فخرا بازدید کنند. در این موسسات ایران اسلامی توانست به همت جوانان کشور واکسن تولید کند که جزو تکنولوژی های سخت و جدید دنیا است. نوری، پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس را دیگر نمود عینی توانمندی دانشمندان و مهندسان ایرانی برشمرد که توانست تحریم دشمن را خنثی کند و در ادامه گفت: در حوزه نفت و گاز کسی باور نمی‌کرد که اصلا ما بتوانیم پالایشگاه بسازیم، اما امروز در بندرعباس و عسلویه پالایشگاه‌های تمام ایرانی ساخته شده است که تحریم را خنثی کرده و این‌ها برای ما هویت ساز است.

    وی ادامه داد: توطئه‌های دشمنان نظام با این هدف است که ملت ایران به قله‌های دانایی و پیشرفت نرسد، چرا که «العلم سلطان» لذا حضرت آقا در بیانیه گام و دوم توصیه اولشان علم و پژوهش و توصیه دوم‌شان اخلاق و معنویت است و دشمن می‌خواهد این دو بال را از ما بگیرد.وزیر آموزش و پرورش گفت: سطح علمی دانش‌آموزان ایرانی بسیار بالاست به طور مثال دانش آموزان ایرانی در رشته نجوم، اختر و فیزیک از ۱۰ مدال ۹ مدال را می‌گیرند و یک مدال را آمریکایی‌ها کسب می‌کنند، دانش‌آموزان ما الحمدالله امروز از بینش و بصیرت برخورداراند‌؛ لذا باید تلاش خود را در حوزه علم و پرورش بگذارند تا جامعه دانش پایه به دست بیاید. وی افزود: زمینه پیشرفت‌هایی که در لایه‌های بالای کشور بوده است زمینه‌اش در آموزش و پرورش بوده است و ما نباید این مسئله را نادیده بگیریم. نوری گفت: در اردوهای راهیان‌نور و پیشرفت باید راویان اشراف کامل به مسائل مختلف داشته باشند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.