حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • ویژه‌برنامه «روایت مادری» در بندرعباس برگزار شد
    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۴۷
    شناسه : 1448
    بازدید 1729
    8
    ویژه‌برنامه «روایت مادری» با نقد و بررسی کتاب «چارقدی پر از ماهی گلی»، رونمایی از کتاب صوتی «پرواز در عصر خرماپزان» و تجلیل از خانواده شهدا در بندرعباس برگزار شد.
    ارسال توسط : منبع : خبر گزاری ایکنا
    پ
    پ

    دریانیوز: ویژه‌برنامه «روایت مادری» با نقد و بررسی کتاب «چارقدی پر از ماهی گلی»، رونمایی از کتاب صوتی «پرواز در عصر خرماپزان» و تجلیل از خانواده شهدا در بندرعباس برگزار شد. نشست «روایت مادری»، همراه با نقد و بررسی کتاب «چارقدی پر از ماهی گلی» اثر معصومه هوشمند و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، رئیس حوزه هنری و انقلاب اسلامی استان، رئیس انجمن نویسندگان هرمزگان، مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان، مادر شهید «محمدرضا یزدی»، مادر شهید «علی اکرامی»، همسر شهید «موسی کاتبی» و جمعی از شاعران و علاقه‌مندان حوزه دفاع مقدس در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان برگزار شد. امینه دریانورد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در این مراسم ضمن تقدیر از حضور ارزشمند مادران شهدا، اظهار کرد: به عقیده من کتاب و نگارش آثار تاریخی یکی از بهترین بهانه‌ها برای خلق یک اثر ارزشمند است.

    اگر این اتفاقات باارزش و باورهای قلبی ما همسو شود قطعاً چنین گنجینه اسناد هویتی همچون کتاب «چارقدی پر از ماهی گلی» به نگارش در خواهد آمد.وی بیان کرد: کتاب «چارقدی پر از ماهی گلی» در ارتباط با خاطرات و زندگی‌نامه شهدا، مادران و خانواده شهدا است و مادران شهدا بر گردن تمام ملت ایران حق دارند و تعریف از آنان در هیچ واژه‌ای نمی‌گنجد. امید است که بتوانیم پاسدار خوبی برای حفظ گنجینه‌های اسناد هویتی شهدا و فرهنگ شهدا باشیم و در این راستا قدم‌های بزرگی برداریم.دریانورد ضمن تقدیر از اقدامات دبیر کل نهادهای کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: از سال گذشته، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، برنامه «روایت مادری» را راه‌اندازی کرد. هدف این برنامه این است که به کتاب‌هایی با موضوع خانواده شهدا به ویژه مادران و همسران شهدا توجه شود و کتابخانه‌های عمومی هم بتواند گامی بسیار کوچک در نمایاندن و نشان دادن رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های شهدای عزیز انجام دهد.سعید عبدلی‌زاده، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان هرمزگان نیز در این مراسم، عنوان کرد: نگارش یک اثر تاریخی با محوریت دفاع مقدس، زندگانی نامه شهدا و خانواده ایشان، امری بسیار ارزشمند به شمار می‌آید.

    در زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای و حفاظت از گنجینه اسناد هویتی شهدا، بایستی تلاش کنیم و همچنین در عمل هم رهرو شهدا باشیم.وی تصریح کرد: نگارش خاطرات و زندگی‌نامه شهدا به صورت مکتوب باعث می‌شود که این گنجینه‌های ارزشمند برای نسل‌های بعدی هم باقی بماند و هیچ‌گاه به معرض فراموشی سپرده نشود. مخاطبان کتاب‌های تاریخی باید هویت هنرمندان و نویسندگان را با هویت مادران شهید و شهدای عظیمشان بشناسند. به گزارش ایکنا ، عبدلی‌زاده در پایان یادآور شد: موضوع اصلی هریک از روایت‌های «کتاب چارقدی پر از ماهی گلی» در ارتباط با خاطرات شهدا است که به رشته تحریر درآمده و این کتاب به نویسندگی معصومه هوشمند در سال گذشته رونمایی شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.