حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2995 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ورزش دانش‌آموزی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۵:۴۹
    شناسه : 6675
    بازدید 1232
    6
    رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی: دریانیوز// ریس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: به مناسبت دهه فجر مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف از جمله فوتبال، فوتسال، دو و میدانی، والیبال و ... در دو گروه دختران و پسران و در رده دوم متوسطه برگزار می‌شود.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ریس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: به مناسبت دهه فجر مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف از جمله فوتبال، فوتسال، دو و میدانی، والیبال و … در دو گروه دختران و پسران و در رده دوم متوسطه برگزار می‌شود.
    حسین بابویی افزود: مسابقات فوتسال و دو و میدانی به میزبانی استان هرمزگان و در شهر بندرعباس است که مسابقات فوتسال پسران با قهرمانی تیم هرمزگان به پایان رسید و مسابقات دو و میدانی در حال برگزاری است. بابویی اظهار داشت: دولت سیزدهم به ورزش دانش‌آموزی اهمیت ویژه می دهد چرا که فعالیت دانش‌آموزان در حوزه ورزش، صرفاً به ورزش ختم نشده و نتایج آن چند بعدی است. وی خاطرنشان کرد: وقتی دانش آموزان وارد فعالیت های ورزشی می شود نتایج آن در ابعاد مختلف بروز می کند که از جمله آن می‌توان به بروز استعدادهای آنها، افزایش ارتباطات جمعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و … اشاره کرد. بابویی بیان کر:د زمانی که اوقات فراغت دانش‌آموزان با ورزش پر می‌شود، می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی که در این اوقات برای آنها ایجاد می شود جلوگیری کند.
    بابویی با اشاره به قهرمانی تیم فوتسال استان هرمزگان گفت: این قهرمانی نشان می‌دهد که استعدادهای بسیار خوبی در استان هرمزگان وجود دارد که باید پرورش یابند و در آینده شاهد این خواهیم بود که هرمزگان به قطب فوتبال کشور تبدیل خواهد شد. وی عنوان کرد: در بخش پسران ۲۷ تیم فوتسال و ۲۸ تیم دو و میدانی و در بخش دختران ۲۸ تیم فوتبال در ۲۵ دو میدانی در مسابقات شرکت کرده‌اند.
    رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی ادامه داد: دو هزار دانش‌آموز و عوامل اجرایی در مسابقات فوتسال و دو و میدانی در استان هرمزگان حضور دارد که ساماندهی و خدمات‌رسانی به آنها کار بسیار بزرگی بوده که توسط مسئولان استان انجام شده است. وی با بیان اینکه عدم برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزی طی سال‌های شیوع ویروس کرونا مشکلاتی برای دانش‌آموزان ایجاد کرده بود خاطرنشان کرد: عدم برگزاری مسابقات آموزشگاهی باعث کم‌تحرکی و عدم پویایی و شادابی دانش آموزان در مدارس شده بود. بابویی اظهارکرد: حضور دانش آموزان در ورزش‌های دانش آموزی می‌تواند در کاهش هزینه‌های درمانی و آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.
    در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دونفر از دانش آموزان استان هرمزگان به تیم ملی فوتسال جوانان کشور دعوت شده و اکنون در اردوی این تیم حضور دارند.
    محمد قویدل افزود: یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش بسط عدالت آموزشی در نقاط مختلف کشور به ویژه در مناطق کمتر برخوردار است.
    قویدل اضافه کرد: استان هرمزگان یک استان کم برخوردار و دچار محرومیت است و نیاز به توجه بیشتر دارد. وی بیان کرد: نگاه عملیاتی دولت سیزدهم و وزیر آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت بیشتر شده است به همین دلیل بیست و سومین منطقه آموزشی در استان هرمزگان در شرق این استان افتتاح شد و امیدواریم با راه‌اندازی این منطقه شاهد رشد تعلیم و تربیت در شرق هرمزگان باشیم.
    مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان توسعه دانش مهارتی و فنی مورد توجه زیادی قرار گرفته است به همین دلیل در استان هنرستان های جوار، تربیت بدنی و کشاورزی راه اندازی شده است. قویدل با بیان اینکه شاخص سهم دانش‌آموزان کشور در حوزه فنی و کاردانش ۳۹ درصد است عنوان‌کرد: شاخص سهم دانش‌آموزان در حوزه فنی و کاردانش در استان به ۴۶ درصد رسیده است و هرمزگان سومین استان برتر در این زمینه می‌باشد. به گفته مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در سال جاری ۳۵ میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌های استان هزینه شده است. وی بیان کرد: امسال تنها استخر دانش‌آموزی استان که چهار سال بدون استفاده مانده بود با هزینه ۳۰ میلیارد ریال مجددا راه‌اندازی و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.
    قویدل اضافه کرد: هرمزگان دارای یک سالن آمفی تئاتر دانش‌آموزی می‌باشد که پس از ۵ سال با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال بازسازی و قابل استفاده برای دانش آموزان می‌باشد.
    وی به ارائه خدمات به فرهنگیان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در استان ۲۸هزار فرهنگی وجود دارد، تلاش شده است که خدمات رفاهی و درمانی مناسبی به آنها ارائه شود به همین دلیل تنها درمانگاه فرهنگیان استان نیز با هزینه ۸۰ میلیارد ریال تجهیز و در اختیار فرهنگیان استان قرار گرفته است.
    قویدل درباره تنها اردوگاه دانش‌آموزی اظهارداشت: تنها اردوگاه دانش‌آموزی استان با مساحت سی هکتار، پنج سال بدون استفاده مانده بود و در حال حاضر در حال رفع مشکلات و نواقص آن هستیم تا بتوانید در اختیار دانش‌آموزان قرار داده تا از آن استفاده شود.
    این مسئول گفت: پس از سه سال درگیری با ویروس کرونا، امسال ۴۰ میلیارد ریال تجهیزات بهداشتی و ورزشی به مدارس استان اختصاص یافت.
    وی با بیان اینکه در استان هرمزگان ۲۳۰ واحد آموزشی شبانه‌روزی وجود دارد گفت: ۱۴ هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه روزی در حال تحصیل هستند که برای هر کدام از آنها امسال یک بسته بهداشتی شخصی ارسال شد.
    قویدل به اجرای طرح «دا» (دختران ایران) در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در طرح «دا» تنها یک آموزشگاه در کشور انتخاب و این طرح در آن اجرا شد و این آموزشگاه دبیرستان دخترانه علامه حلی قلعه‌قاضی استان هرمزگان بود که ده میلیارد ریال تجهیزات ورزشی به آن اهدا شد.
    قویدل در پایان بیان کرد: پنج کاروان تجهیزات هنرستانی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال در گروه‌های مختلف به هنرستان‌های استان ارسال شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.