حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • واگذاری میز ملی گردشگری دریایی به هرمزگان
    ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۱۱
    شناسه : 7112
    بازدید 1297
    9
    دبیر ستاد خدمات سفر کشور خبر داد دریانیوز// سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان با حضور مصطفی فاطمی دبیر ستاد خدمات سفر کشور، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اعضای ستاد در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان با حضور مصطفی فاطمی دبیر ستاد خدمات سفر کشور، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اعضای ستاد در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
    محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان گفت: نظارت مستمر بر اماکن و اقامتگاه ها به‌خصوص در جزیره هرمز به‌محض دریافت دستور استاندار انجام شد و ظرف یک هفته ۵۲ واحد بومگردی ها و خانه‌های مسافر که بر آن‌ها نظارت وجود نداشت شناسایی و به آن‌ها مجوز موقت فعالیت تا پایان نوروز داده شد. محمد محسنی افزود: این‌ها مورد نظارت و ارزیابی کامل قرار می‌گیرند و همچنین مراکز خدمات رسان مانند مراکز بهداشتی و درمانی و اغذیه هم مورد نظارت و کنترل قرار می‌گیرند که چک لیست‌هایی برای این اقدام تهیه‌شده است. او ادامه داد:‌ هرمزگان پایتخت سفرها و گردشگری دریایی است و ایمنی و افزایش شناورها و همیار ناجی مدنظر بنادر و دریانوردی قرار دارد و برنامه خوبی توسط این اداره‌کل تهیه‌شده است.
    دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان اضافه کرد: همچنین برای هوشمندانه کردن خدمات، نرم‌افزار اطلاع‌رسانی گردشگر بانام ارگ تهیه‌شده که اغلب اطلاعات موردنیاز گردشگران در آن در دسترس عموم قرار می‌گیرد و امید می‌رود تا عید نوروز آماده رونمایی شود. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: چنانچه سازمان‌های همکار همراهی داشته باشند بخش بزرگی از اطلاع‌رسانی و دسترسی به مسافران به خدمات با بهره‌گیری از این نرم‌افزار مدیریت خواهد شد. محسنی تأکید کرد: مسیر جدید گردشگری برای جزیره هنگام هم با همکاری بنادر و دریانوردی و منطقه آزاد قشم تا قبل از عید نوروز راه‌اندازی خواهد شد که بار و ترافیک سایر مناطق را کاهش خواهد داد. او افزود: برای نصب تابلوهای فیزیکی در سطح شهر بندرعباس به شهرداری تأکید شده و روش اطلاع‌رسانی را هم ظرف ۴۸ ساعت آینده تعیین و به شهرداری بندرعباس و شورای ترافیک اعلام خواهیم کرد.
    دبیرستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان ادامه داد: امید می‌رود نصب تابلوهای راهنمای گردشگر در سطح شهر بندرعباس انجام شود.
    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: امسال رویدادهای مختلفی مشخص‌شده که با نوروز پیوند بخورد که می‌توان به گردشگری حرا و گردشگری روستایی با مشارکت اداره‌کل روستایی استانداری هرمزگان اشاره کرد و امید می‌رود نشان سازی روستاهای ساحلی با همکاری منطقه آزاد قشم انجام شود.
    وی گفت: در خصوص جاده ادویه هم باید گفت ابریشم ۲۰ درصد از جاده ادویه بوده است،‌ بشر در سده‌های قبل نیازمند اغذیه و دارو بوده که مسیر اصلی آن از هرمزگان عبور می‌کرده است. محسنی اشاره کرد: وجود پل‌های بزرگ لاتیدان با طول چهار برابری نسبت به پل سی‌وسه‌پل اصفهان حکایت از این فعالیت و تجارت قوی ادویه در این منطقه است.
    سفر به مناطق جنوبی ۶۰ درصد افزایش یافته است
    مصطفی فاطمی دبیر ستاد خدمات سفر کشور در این نشست گفت: با توجه به رشد قابل‌توجه سفر به هرمزگان در ۲ ماه آخر سال نسبت به سایر استان‌ها، می‌توان گفت این منطقه در حال تبدیل‌شدن به مقصد اول گردشگری نوروز بوده و میز ملی گردشگری دریایی به این استان واگذار شد. او با اشاره به اینکه این وضعیت در سال‌های گذشته هم وجود داشته است، افزود: اما رشد آن در سال‌جاری برای ما نیز عجیب و بی‌سابقه بود. فاطمی ادامه داد: افزایش سفر به مناطق جنوبی به‌خصوص هرمزگان در ۲ ماه آخر سال را با نزدیک به ۶۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته شاهد بودیم که پیش‌بینی می‌شود این وضعیت تداوم داشته باشد.
    مدیرکل توسعه گردشگری داخلی یادآورشد: با این روند افزایش مسافران ضریبِ اشغال مراکز اسکان در استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و خوزستان که از مقصدهای اصلی سفر هستند، برای نوروز به بالای ۹۰ درصد رسیده است. او اضافه کرد: پیشنهاد تعطیلی قبل از نوروز داده‌شده که موافقت نشد؛ بنابراین تعطیلی غیررسمی نخواهیم داشت اما سفرها باتوجه به اعیاد پیش‌رو زودهنگام آغازشده و مردم سفرهای خود را آغاز کرده‌اند.
    دبیر ستاد خدمات سفر کشور اشاره کرد: دبیرخانه ستاد خدمات سفر از ۱۶ اسفند کار خود را در استان‌ها آغاز خواهند کرد و گزارش‌ها از این روز ارسال می‌شود که همه باید آمادگی حجم بالای سفرها را داشته باشیم و بتوانیم شرایط را کنترل کنیم. فاطمی افزود: ۱۲ هزار اتوبوس در تعطیلی‌های نوروز خواهیم داشت که سال گذشته تعدادشان بیشتر بود، اما در زمینه حمل‌ونقل دریایی وضعیت رو به بهبود بوده و اتفاق‌های خوبی نیز رخ‌داده است.
    مدیرکل توسعه گردشگری داخلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت راه شهرسازی و گردشگری در سال گذشته منعقد شد که اتفاق خوبی در حوزه گردشگری دریایی رخ داد و انتظار مردم این است بتوان یک شناور بزرگ تفریحی در ساحل داشته باشیم که در نوروز امسال بتوانند استفاده کنند.

    وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم، شهرداری و اداره‌کل بنادر و دریانوردی و سایر دستگاه‌ها به‌گونه‌ای عمل کنند که ترافیک و موارد خاصی که در تعطیلی‌های گذشته رخ می‌داد، روی ندهد. دبیر ستاد خدمات سفر کشور افزود: ورودی شهر بندرعباس موردتوجه قرار گیرد، چراکه ۶۰ درصد حوادث جاده‌ای کشور در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد که استقرار کمپ با همکاری پلیس و هلال‌احمر و اورژانس می‌تواند توقفی ایجاد کرده و مانع تصادفات شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.