حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • وانت های میوه فروش  و معضلاتشان در بندرعباس
    ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۴۹
    شناسه : 2997
    بازدید 11049
    11
    دریانیوز// اکثر مواقع در خیابان های شهر بندرعباس به ترافیک سنگینی برمی‌خوریم مدت زمان زیادی باید در این ترافیک بمانیم ، تصور می‌شود تصادف شده است و یا اتفاق ناگوار دیگر، اما کمی که جلوتر می رویم متوجه می شویم که وانت بارهای میوه فروش کنار خیابان میوه می فروشند.
    ارسال توسط : نویسنده : سعیده دبیری نژاد منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// اکثر مواقع در خیابان های شهر بندرعباس به ترافیک سنگینی برمی‌خوریم مدت زمان زیادی باید در این ترافیک بمانیم ، تصور می‌شود تصادف شده است و یا اتفاق ناگوار دیگر، اما کمی که جلوتر می رویم متوجه می شویم که وانت بارهای میوه فروش کنار خیابان میوه می فروشند.

    ماشین های زیاد دیگر دوبل پارک کرده اند و یا از همان درون ماشین بدون اینکه پیاده شوند در حال خرید هستند. یکی از مشکلات و معضلات اساسی در شهرها وجود دستفروشان است. نه تنها در شهر بندرعباس در تمام شهرهای بزرگ ایران و حتی شهرهای بزرگ دنیا این مسئله وجود دارد.وجود دستفروشان اساساً مشکل‌ساز نیست و امرار معاش است برای افراد مختلف اما آن چیزی که در این میان معضل می شود ایجاد سد معبر ، ترافیک و مشکلاتی است که بعضی از دستفروشان برای شهر و شهروندان بوجود می آورند. در سطح شهر بندرعباس در نقاط مختلف آن وانت های میوه فروش را می بینیم که به فروش محصولات خود مشغول هستند. سال های گذشته تعداد این ماشین ها انگشت شمار بودند و کشاورزانی بودند که برای فروش محصول خود به مرکز استان می آورند. اما حال تعداد این ماشین ها اینقدر زیاد شده اند که به شغل ثابت و حتی مکان ثابت برای این افراد تبدیل شده است.

    یکی از مشکلات اساسی که ماشین های میوه فروش ایجاد کرده اند ترافیک شدید است ، خیابان راه آهن ، مسافت بین پارک شهر تا پل رسالت ، درخت سبز، کوی شفا و…. هر ساعتی از شبانه روز که رد بشویم ، به خصوص بعد از تعطیل شدن ادارات ترافیک سنگینی در خیابان ها است. این ترافیک و سد معبر پیامدهای زیادی را بوجود می آورد . مهم ترین آن اگر ماشین آمبولانس یا آتش نشانی در این مسیرها باشند به مشکل بر می خورند. در گرمای ۴۰ درجه باید مدت ها در ترافیک ماند تا تعدادی از شهروندان میوه خود را از کنار خیابان بخرند.همین ترافیک سنگین باعث تصادف های زیادی شده است. بحث و درگیری زیادی بین افراد بوجود آمده و همچنین میوه هایی که از صبح زیر نور شدید آفتاب مانده اند و ممکن است دیگر سالم نباشند افراد خریداری می کنند.

    برای رفع این مشکل باید چاره ای اساسی اندیشید و ادارات مختلفی همچون شهرداری، سازمان میادین میوه و تره بار، راهنمایی و رانندگی ، نیروی انتظامی، بهداشت و…. ورود کنند، تا بتوانند این افراد را سازماندهی کنند ومکان مناسبی در اختیارشان قرار دهند. البته این نکته را هم باید ذکر کنیم که بسیاری از این افراد که مشغول فروش میوه در خیابان هستند، در مقابل ساماندهی و اینکه به مکان جدید منتقل شوند مقاومت می کنند و تمایل بیشتری دارند که در خیابان بساط کنند و محصول خود را بفروشند و این امر همانطور که گفتیم پیامدهای مختلفی دارد و پایمال کردن حقوق شهروندی است.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “وانت های میوه فروش و معضلاتشان در بندرعباس”
    1. نمیدانم درد این ملت چیست؟
      از یک طرف سنگ بیکاران را به سینه میزنند و از طرف دیگر کسانیکه برای رهایی از بیکاری و اجبارا دست فروشی میکنند را مورد شماطت قرار میدهند
      شما اگر مرد عمل هستید و خواهان برچیدن کسانیکه سد معبر میکنند
      اول بروید مغازه ها و تعمیرگاهها و غیره که پیاده رو و خیابان را به ارث پدرشان تبدیل کرده اند جمع کنید و مشکل عبور و مرور مردم پیاده را حل کنید
      و حل کردن سدمعبر میوه فروشان که برای کسب روزی برای امرار معاش زن و فرزندشان تن به اینکار داده اند پیشکش

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.