حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • هیچ متقاضی واجدشرایط در نهضت ملی مسکن بی خانه نمی ماند
    ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۰۶
    شناسه : 5023
    بازدید 1368
    13
    وعده مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان دریانیوز// مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان گفت: بگونه ای برنامه ریزی کرده ایم تا تمام متقاضیان مسکن هرمزگانی که در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند و شرایط لازم را داشته باشند، در قالب این طرح خانه دار شوند وهیچ فرد واجدشرایطی بی خانه نماند .
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان گفت: بگونه ای برنامه ریزی کرده ایم تا تمام متقاضیان مسکن هرمزگانی که در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند و شرایط لازم را داشته باشند، در قالب این طرح خانه دار شوند وهیچ فرد واجدشرایطی بی خانه نماند .

    عباس کمالی در گفتگو با خبرنگار روزنامه دریا ؛ با تاکید بر اینکه متقاضیان واجد شرایط مسکن می توانند در سامانه ثبت نام کنند تا خانه دار شوند؛ افزود: از ۱۰۴ هزار نفری که تاکنون در سامانه نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کرده اند، در پالایش اولیه ۲۵هزار نفر و در نهایت ۱۳هزار و۵۰۰ نفر تایید نهایی شدند. کمالی با بیان اینکه تعهد دولت برای ساخت مسکن در این طرح برای هرمزگان ۴۹ هزار و ۹۵۰ واحد در چهارسال است، اظهار داشت : در حال حاضر ازاین تعداد، ۲۵ هزار واحد در حال ساخت آپارتمان ویا واگذاری زمین جهت ساخت مسکن ویلایی به متراژ ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر مربع در شهرهای زیر۲۵هزار نفر است .

    وی افزود: تلاش می کنیم تا حد امکان زمین مورد نیاز را تامین و پروژه در شهرهای مختلف بصورت ویلایی باتوجه به تاکید وزیر و استاندار واگذار کنیم که در بندرعباس بدلیل کمبود زمین، درحال حاضر این امکان وجود ندارد. وی گفت: البته همانطور که به مردم و وزیر راه وشهرسازی قول داده ایم، تا پایان سال جاری کل سهمیه استان وارد فاز اجرا یا واگذاری زمین می شود. کمالی خاطرنشان کرد: زمین در رودان، سیریک و حاجی آباد تحویل داده شده است ومابقی شهرها نیز بزودی زمین جهت ساخت مسکن ویلایی واگذار می شود. مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان تصریح کرد: درحال حاضر به بیش از ۵۰ درصد تعهدات مان عمل کرده ایم و بزودی برای ۳هزار متقاضی مسکن در رودان، ۵هزار متقاضی در میناب و دوهزار متقاضی در حاجی آباد نیز زمین جهت ساخت مسکن ویلایی واگذار می شود.

    وی با اشاره با انجام مراحل الحاق ۲۰۰هکتار زمین در پنجه علی به شهر بندرعباس جهت ساخت ۱۵هزار واحد آپارتمانی برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن گفت: بزودی عملیات اجرایی این واحدها نیز شروع می شود. کمالی درخصوص گلایه بندرعباسی ها نسبت به عدم اجرای طرح نهضت ملی مسکن بصورت ویلایی در بندرعباس علی رغم وجود زمین در مناطق مختلف شهر از جمله شمال و جنوب بلوار شهید رجایی، شمال وشرق میدان میوه وتره بار، اطراف راه آهن و…؛ اظهار داشت : زمین ها به شهر الحاق نشده است و پیگیر الحالق آنها هستیم که زمان‌بر است ودر حال حاضر نمی توانیم این طرح را بصورت ویلایی در بندرعباس اجرا کنیم و واحدها باسرعت بصورت آپارتمانی احداث می شود.

    مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان با استقبال از مشارکت انبوه سازان در احداث پروژه های نهضت ملی مسکن و همچنین اجرای این پروژه بصورت ساخت وساز نوین درصورت استقبال متقاضیان که باعث تسریع در اجرای پروژه می شود و اندکی شاید قیمت ساخت در شیوه نوین را بالا ببرد؛ تاکید کرد: تعدادی از واحدهای ساخته شده تا پایان سال به مردم واگذار می شود و مابقی واحدها نیز در سال آینده و سال بعدش به تدریج واگذار می شود. وی گفت: بخشی از واحدهای پروژه نهصت ملی مسکن نیز در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس احداث می شود. کمالی در خصوص آخرین وضعیت اراضی ۳۵۰ هکتاری که قرار بود جهت اجرای این طرح ملی در بندرعباس اختصاص یابد، نیز گفت: این اراضی هنوز جزو شهر نشده و تعیین تکلیف نگردیده است.

    وی در پاسخ به این پرسش که برخی از متقاضيان مسکن که در سامانه ثبت نام کرده اند و از هیچ تسهیلات و زمین دولتی نیزتاکنون استفاده نکرده اند و سامانه فرم جیم آنها را قرمز اعلام می کند؛ نیز قول دادکه این مشکل متقاضیان هم در سامانه بزودی بطور کامل برطرف شود. وی از متقاضيان مسکن که برایشان پیامک واریز سهم آورده اولیه به مبلغ ۴۰ میلیون تومان ارسال شده است، هم خواست این مبلغ را واریز کنند تا ارتباط و لینک حساب شان با بانک برقرار شود.مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان افزود: مابقی متقاضیان واجدشرایط نیز منتظر دریافت پیامک جهت واریز سهم آورده شان باشند.وی در خصوص واگذاری اراضی مازاد ادارات به راه وشهرسازی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: علی رغم اینکه به ادارات اعلام کردیم با واگذاری اراضی مازاد شان، اولویت ساخت مسکن با پرسنل فاقد مسکن خودشان است، اماتاکنون ادارات زمین های مازاد شان را واگذار نکرده اند وما نیز اقدامات قانونی را در این خصوص انجام داده ایم.کمالی گفت: تا ماه قبل هرمزگان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن رتبه دوم را در کشور داشت: به احتمال زیاد در حال حاضر رتبه نخست را در این بخش داشته باشیم.کمالی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در ازبین رفتن حباب قیمت و رهن واجاره مسکن بسیار اثرگذار دانست و تصریح کزد: به همین دلیل
    تلاش مان بر تسریع در اجرای این طرح در استان است تا دغدغه مسکن مردم تا حد زیادی برطرف شود .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.