حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2977 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • همایش تبیین قانون جوانی جمعیت برگزار شد
    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۳۴
    شناسه : 7959
    بازدید 1307
    5
    به همت مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان دریانیوز // همایش تبیین قانون جوانی جمعیت در حوزه درمان به میزبانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز // همایش تبیین قانون جوانی جمعیت در حوزه درمان به میزبانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان برگزار شد.

    با حضور دکتر غلامعباس مومنی مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان، محدثه درویشی مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان، عابدی دکترای مامایی حرفه‌ای سازمان تامین اجتماعی، جمعی از پزشکان، پرستاران و ماماهای بیمارستان خلیج فارس و مشاور امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان برگزار شد.

    مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان در این مراسم گفت: جمعیت زیاد برای کشور و خانواده‌ها بسیار خوب است اما نسل جدید از داشتن جمعیت زیاد در خانواده محروم هستند که این نیز به دلیل تبلیغات بد و مشکلات اقتصادی موجود در جامعه می‌باشد.
    دکتر غلامعباس مومنی افزود: در گذشته تبلیغات داشتن جمعیت کم برای داشتن زندگی بهتر انجام می‌شد اما در آینده نچندان دور اگر همین روند ادامه پیدا کند جمعیت کشور فقیر می‌شود.
    مومنی اظهارداشت: اگر صحبت‌های حکیمانه و آینده‌نگرانه رهبر معظم انقلاب نبود اکنون نیز جمعیت کشور رو به کاهش بود که در آینده برای کشور ما مشکلات ایجاد می‌کرد. وی بیان کرد: طی بررسی‌های میدانی که انجام داده‌ام جمعیت در حال افزایش است اما روند آن بسیار کند می‌باشد. مومنی خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت با صحبت و گفتگو انجام نمی‌شود بلکه باید چالش و مشکلات پیش روی افزایش جمعیت برداشته شود. وی عنوان کرد: برای افزایش جمعیت باید کارهای عملی صورت گیرد و ابزار و امکانات مورد نیاز افزایش جمعیت در اختیار جامعه قرار گیرد.
    این مسئول گفت: یکی از کارهایی که باید انجام شود این است که کار بانوان کمتر شود تا آنها بتوانند جمعیت را افزایش دهند. وی بیان کرد: بسیاری از خانواده هایی که اکنون فرزند ندارند به دلیل مشکلات ناباروری است و درمان ناباروری نیز هزینه‌های بسیار بالایی دارد و باید به این منظور حمایت های لازم از این خانواده‌ها انجام شود. مومنی اظهارکرد: در تلاش هستیم مرکز آی‌وی‌اف را در بیمارستان خلیج فارس راه‌اندازی کنیم تا مشکل خانواده‌هایی که ناباروری دارند را بتوانیم حل کنیم.
    مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان عنوان کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی دومین دستگاه متولی درمانی در کشور می باشد که خدمات درمانی به جامعه ارائه می‌نماید. مومنی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان هرمزگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و ما به دو صورت درمان مستقیم و غیر مستقیم به آنها ارائه خدمت می‌کنیم. وی بیان داشت: سال گذشته در درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم توانستیم در سطح کشور رتبه برتر را کسب نمایید. مومنی گفت:برای اولین بار طرح «هرمزگان سالم» را در دستگاه‌های اجرایی با ارجاع پزشکان و پیراپزشکان جهت شناسایی بیماران مختلف از جمله دیابت و فشار خون انجام داده‌ایم تا بتوانیم پیش از بروز، بیماری آنها را تشخیص دهیم. وی اظهارداشت: همیشه گفته می‌شود که پیشگیری بهتر ازدرمان است چراکه برای درمان باید هزینه‌های بالاتری انجام شود که اگر بتوانیم از بروز این بیماری‌ها جلوگیری نماییم می‌توانیم هزینه‌های درمانی را کاهش دهیم.
    مومنی خاطرنشان‌کرد: بخش‌های مختلف در بیمارستان خلیج فارس را بهسازی، بازسازی و بهینه‌سازی انجام داده‌ایم و برخی بخش‌ها نیز در حال انجام است تا بتوانیم بهترین خدمات را به جامعه هدف و مراجعه‌کنندگان ارائه دهیم.

    در ادامه مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید به منظور افزایش جمعیت برنامه‌های مختلف اجرا نمایند که مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در این زمینه پیشگام و پیشقدم بوده است. محدثه درویشی افزود: از مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان به خاطر برگزاری این مراسم و پیش‌قدم شدن در اجرای آن تقدیر می‌کنم.
    درویشی اظهارداشت: امسال برای اولین بار رویداد جوانی جمعیت در سطح ملی برگزار می‌شود و دستگاه‌ها و مدیرانی که در زمینه قانون جوانی جمعیت فعالیت کرده‌اند در روز ملی جمعیت معرفی و تقدیر خواهند شد. وی بیان کرد: شرایط جمعیت کشور مناسب نیست و باید تلاش کنیم که جمعیت جوان کشور افزایش پیدا کند. درویشی خطاب به مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان گفت شما به عنوان نماینده در دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنید که جمعیت خانواده‌های کارکنان دستگاه‌های اجرایی افزایش پیدا کند. وی خاطرنشان کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند در آینده با بحران جمعیتی مواجه خواهیم شد و باید به موضوع جمعیت بیش از پیش پرداخت شود چرا که فرصت زیادی برای افزایش جمعیت وجود ندارد.
    درویشی ادامه داد: طی سالیان آینده متوجه خواهیم شد که فرصت افزایش جمعیت را از دست داده‌ایم و زمان جبرانی نداریم پس باید از هم اکنون به فکر آینده باشیم و جمعیت کشور را افزایش دهیم.
    این مسئول اظهارکرد: اگر به همین منوال پیش برویم باید به زودی مهدکودک‌ها را تعطیل کرده و به جای آن خانه سالمندان ایجاد نماییم. درویشی اظهار کرد: برای مراقبت از سالمندان و روند تولید و اقتصاد کشور نیز نیاز به جوان و نیروی جوانی می‌باشد پس باید از هم اکنون به فکر آینده باشیم و جمعیت کشور را افزایش دهیم.
    وی بیان کرد: باید زمینه برای تربیت و فرزندآوری در کشور فراهم شود تا بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.
    درویشی عنوان‌کرد: فرزندان در خانواده و در تعامل و ارتباط با خواهر و برادر ارتباطات اجتماعی را بهتر یاد می‌گیرند و افرادی که تک فرزند هستند شاید توجه بیشتری به آنها شود اما در آینده و در تعاملات و ارتباطات اجتماعی خود با مشکل مواجه خواهد شد.


    کارشناس سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم گفت: نرخ باروری استان هرمزگان ۱/۲ است و جز استان‌های خوب در زمینه نرخ باروری محسوب می‌شود.
    دکتر عابدی افزود: میانگین نرخ باروری در کشور ۶/۱ می‌باشد و باید تلاش شود که این نرخ افزایش پیدا کند.
    عابدی عنوان کرد: نرخ باروری یعنی تعداد فرزندانی که یک خانم در سن باروری می تواند به دنیا بیاورد و کشور ما در حال حاضر از نظر نرخ باروری در وضعیت مناسبی قرار ندارد.
    وی بیان کرد: زنگ خطر بحران جمعیت از دو دهه گذشته در کشور به صدا در آمده است و برای اینکه بتوانیم از این بحران در آینده جلوگیری نماییم از هم اکنون باید اقدامات لازم انجام شود.
    عابدی خاطرنشان کرد: یک خانواده برای اینکه بتواند نسل خود را ادامه دهد نیاز دارد که حداقل دو فرزند داشته باشد.
    وی گفت: جمعیت مولد سن بین ۱۵ تا ۶۰ سال است که می‌تواند خدمات ارائه نماید و ترکیب جمعیتی مناسب برای یک کشور این است که جمعیت مولد آن ۶۰ درصد از جمعیت کشور را تشکیل دهد تا یک کشور قدرتمند باشد و بتواند به اهداف خود دست پیدا نماید. این مسئول خاطرنشان کرد: اگر این هرم جمعیتی و جمعیت مولد کم شود برای یک کشور فاجعه خواهد بود.
    وی اظهارداشت: ماماها نقش بسیار مهمی و کلیدی در افزایش جمعیت دارند و باید به این مهم توجه ویژه‌ای صورت پذیرد. عابدی عنوان‌کرد: در حال حاضر کشور ایران جزو سه کشور پیر جهان می‌باشد و اگر به همین روند پیش برویم طی بیست سال آینده پیرترین کشور جهان خواهیم شد.
    این مسئول ادامه داد: همه موظفیم و وظیفه ملی و مذهبی ما است که مشوق افزایش جمعیت باشیم چرا که ما در حال حاضر در یک جنگ امنیتی بحران جمعیت هستیم.


    وی گفت به دلیل اهمیت مسئله فرزندآوری و نسل، قانون جوانی جمعیت در آبان ۱۴۰۰ ابلاغ شد تا بتواند مشکلاتی که بر سر راه فرزندآوری قرار داشت مورد بررسی و راهکارهای لازم برای آن اندیشیده شود.
    عابدی در پایان گفت: یکی از پرفایده‌ترین و بهترین ثروت های کشور داشتن نسل جوان کشور است به همین دلیل باید تلاش کنیم در موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری اقدامات خوبی انجام شود تا جمعیت کشور افزایش پیدا کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.