حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2995 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • هزینه های کمرشکن غربالگری جنین
    ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۱۶
    شناسه : 1632
    بازدید 1620
    9
    وزیر بهداشت سال گذشته در راستای سیاست های فرزندآوری خانواده ها اعلام کرد که هزینه های غربالگری جنین در کشور رایگان می شود که متاسفانه تاکنون این وعده محقق نشده است و ضرورت دارد هرچه زودتر این وعده امیدآفرین برای فرزندآوری محقق شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: وزیر بهداشت سال گذشته در راستای سیاست های فرزندآوری خانواده ها اعلام کرد که هزینه های غربالگری جنین در کشور رایگان می شود که متاسفانه تاکنون این وعده محقق نشده است و ضرورت دارد هرچه زودتر این وعده امیدآفرین برای فرزندآوری محقق شود. هزینه های غربالگری جنین مانند انواع آزمایشات، سونوگرافی، اکو قلب جنین و… که بایستی در دوران بارداری مادر بطور مرتب و در چندین مرحله انجام شود، بسیارپرهزینه و گران است و گاهی بیشتر از درآمد خانواده های محروم و متوسط می شود که این خانواده گاهی مجبورند از خیرین کمک بگیرند و گاهی قید غربالگری جنین و مادر را باید بزنند. مادری از خانواده ای محروم که اتفاقا تیروئید ودیابت هم داشت و سال گذشته نتوانسته بود غربالگری دوران بارداری را بدلیل هزینه های سنگین بطور کامل و مرتب در بندرعباس انجام دهد، نوزادش در زمان تولد مشکل قلبی داشت و در بندرعباس نیز گفتند پزشک معالج قلب نوزاد نداریم وبایستی به شیراز اعزام شود و به خانواده اش اعلام شد که بایستی خودشان هزینه آمبولانس را بپردازند و نوزاد به شیراز اعزام شوند.

    با توجه به عدم توان مالی این خانواده، از طریق روابط عمومی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان پیگیری شد و در عصر روز دوم تولد نوزاد، آمبولانس جهت اعزام کودک به بیمارستان شیراز مهیا شد که متاسفانه این تاخیر در اعزام منجر به فوت کودک شد. امسال باری دیگر این مادر فرزند دومش را باردار شده است و بازهم بحث هزینه های سنگین سونوگرافی، آزمایش، اکو قلب کودک و رژیم غذایی و… که پزشک برایش تجویز کرده است، آنها را با مشکل مواجه کرده است. سال گذشته مادری هم بدلیل مشکلات مالی برای غربالگری و از طرفی تغذیه و…، جنینش را سقط کرد که متاسفانه البته آمار سقط جنین قانونی و غیرقانونی در کشور بسیار بالاست. با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام و سیاست های دولت برای فرزندآوری، نیاز است متولیان مربوطه برای رفع موانع پیش روی این سیاست ضروری کشور نیز اقدام کنند.

    در هرمزگان نه تنها این هزینه ها بسیار بالاست و رایگان نیست که حتی در مراکز دولتی نیز غربالگری انجام نمی شود وخانواده ها بایستی هزینه های سنگین این غربالگری را بصورت آزاد پرداخت کنند و گاهی هر دوره وبخصوص برای مادرانی که با بیماری های زمینه ای و… مواجهند، چندین میلیون تومان هزینه دربردارد و بطور حتم آنها نمی توانند این هزینه ها را پرداخت کنند. علاوه بر هزینه های دوران جنینی، هزینه های زیادی در زمان تولد و پس از تولد فرزند به خانواده ها تحمیل می شود که هم دولت بایستی در این حوزه حمایت هایی را داشته باشد و هم مجمع خیرین حوزه فرزندآوری بایستی تشکیل شود واز خانواده های محروم حمایت کنند تا دغدغه های خانواده ها برای فرزندآوری کاهش یابد. در بندرعباس ضرورت دارد ثبت نام از متقاضيان مسکن در طرح ملی نهضت تولید مسکن هم بعد از گذشت بیش از هشت ماه که در کشور انجام شده است، آغاز شود که در تشویق خانواده ها به فرزندآوری اثرگذار است و همراهی مسئولان استان در حوزه های مختلف در این سیاست نظام را شاهد باشیم که متاسفانه تاکنون اینگونه نبوده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.