حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • هرمزگان یک گلوگاه اصلی در سلامت زنجیره غذایی کشور است
    ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۵:۲۹
    شناسه : 4634
    بازدید 1277
    16
    رییس مرکز ملی تشخیص دامپزشکی: دریانیوز// آزمایشگاه تشخیص دامی هرمزگان با حضور مسئولان سازمان دامپزشکی در بندرعباس به بهره‌برداری رسید.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// آزمایشگاه تشخیص دامی هرمزگان با حضور مسئولان سازمان دامپزشکی در بندرعباس به بهره‌برداری رسید.
    به گزارش خبرنگار روزنامه دریا؛ با حضور دکتر حسن ویشته معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور، دکتر محمد حبیبی مدیرکل مرکز تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور و دکتر محمد جانباز مدیرکل دامپزشکی هرمزگان آزمایشگاه تشخیص دامی در بندرعباس افتتاح شد.


    رییس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور در این مراسم گفت: هرمزگان به عنوان یکی از مبادی اصلی ورود فرآورده‌های خام دامی و نهاده‌های دامی، در تامین سلامت زنجیره غذایی کشور اهمیت و کارکرد فرا استانی دارد.
    محمد حبیبی افزود: بر همین اساس تجهیز و گسترش و توسعه آزمایشگاه های دولتی و خصوصی فعال در این حوزه از اولویت های سازمان دامپزشکی کشور است.
    حبیبی ادامه داد: هرمزگان همچنین یکی از قطب های مهم پرورش و تولید آبزیان کشور نیز به شمار می رود که تشخیص به موقع بیماری های آبزیان نیز تنها با استفاده از توانمندی آزمایشگاه ها و متخصصان فعال در آنها میسر است.
    این مسئول بیان کرد: کنترل کیفی فرآورده های خام دامی و نهاده های وارداتی به کشور نیز یکی دیگر از مسئولیت های سنگین و ملی دامپزشکی هرمزگان است که توسط آزمایشگاه های مرجع و آزمایشگاه های همکار به طور روزانه در حال انجام است.
    حبیبی یادآور شد: برنامه سطح بندی آزمایشگاه های فعال بخش دامپزشکی نیز در حال انجام است که این رتبه بندی یکی از ملاک های اصلی برای حمایت و تجهیز این مراکز است.
    قابل ذکراست؛ با افتتاح این آزمایشگاه می تواند با آزمایش های ویروسی و میکروبی و بررسی های فیزیکوشیمیایی، میزان فلزات سنگین و سایر عوامل بیماری زا و آلاینده ها در نمونه های مورد پایش را تشخیص دهد. همچنین شناسایی بیماری لکه سفید میگو در حوضچه های پرورش نیز از این پس در آزمایشگاه بندرعباس انجام شده و نیازی به ارسال نمونه به سایر استان ها نیست.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.