حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • هرمزگان همچنان صدرنشین بیکاران کشور
    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۳۳
    شناسه : 1866
    بازدید 1637
    11
    هرمزگان برای چندین سال پیاپی همچنان در صدر استان‌های کشور به لحاظ بیکاری است .
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// هرمزگان برای چندین سال پیاپی همچنان در صدر استان‌های کشور به لحاظ بیکاری است و اخیرا در آخرین آمار که چند روز قبل در خصوص میزان بیکاران سال ۱۴۰۰ در کشور منتشر شده است، هرمزگان با ۱۵٫۸ درصد، بیشترین جمعیت بیکار را در سطح کشور به خود اختصاص داد که این رکوردشکنی تازگی برای استان ندارد. این آمار در حالی برای هرمزگان تاسف برانگیز و نشانه ضعف مدیریت در ادوار گذشته است که این استان پایتخت وشاهرگ اقتصاد ایران است و صنایع، معادن، پالایشگاه های نفت و گاز، بنادر، گمرکات، آلومینیوم، کشتی سازی، مناطق آزاد و ویژه صنعتی ومعدنی، بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ را در خود جای داده است و انتظار واقعی و منطقی این است که در هیچ خانواده ای حتی یک نفر بيکار وجود نداشته باشد که متاسفانه بطور متوسط حتی از هرخانواده هرمزگانی یک نفر هم در این مناطق و مراکز صنعتی شاغل نیستند و در دو سه دهه گذشته، نیروهای صنایع استان از خارج از استان تامین شده اند و حتی بیشتر مدیران و اعضای هیئت مدیره و… شان پروازی بودند وحتی همچنان برخی از آنها مالیات و عوارض شان را برخلاف قانون در استان پرداخت نمی کنند. در جلسه روز سه شنبه شورای شهر بندرعباس نیز اعلام شد که صنایع آلاینده، عوارض آلایندگی شان را هم در استان پرداخت نمی کنند.

    نیروهای شاغل غیربومی در صنایع مسکن شان را از داخل شهر بندرعباس تامین می کنند و در هشت نه سال اخیر که هیچ طرح مسکنی توسط دولت سابق در کشور اجرا نشده است ودر دولت سیزدهم نیز از متقاضيان مسکن بندرعباسی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام صورت نگرفته است که کمبود شدید مسکن در این شهر باعث حبابی شدن قیمت مسکن و رهن واجاره شده است. صنایع هم مسکن پرسنل خود که بالغ بر چند ده هزار نفر می باشد را تامین نکرده اند. از سال گذشته که مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان عزمش را جزم کرده است تا برای بیش از ۴۶۰۰نفر از پرسنل و کارگران این شرکت مسکن بسازد و پیگیر واگذاری زمین به این شرکت جهت ساخت مسکن است که اگر مسئولان و متولیان زمین در استان زمین را در اختیارشان قرار دهند، هم این تعداد از شاغلان در فولاد خانه دار می شوند واشتغال جدیدی در زمان ساخت این واحدهای مسکونی ایجاد می شود و هم بخشی از خانه های اجاره فعلی نیز تخلیه می شوند و قیمت حبابی مسکن از بین می رود.در شرایط فعلی نیاز است صنایع دیگر با الگوگیری از شرکت فولاد، مسکن کارگران شان را تامین کنند. از طرفی دیگر دانشگاه ها و مراکز آموزش فنی وحرفه ای بایستی نیروی ماهر موردنیاز صنایع را تربیت و تامین کنند تا بهانه ای برای عدم بکارگیری هرمزگانی ها برای صنایع مستقر و فعال در استان وجود نداشته باشد تا اینکه در سال های آینده شاهد باشیم که هرمزگان صدر نشین استان های کشور در بیکاری نباشد.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “هرمزگان همچنان صدرنشین بیکاران کشور”
    1. مدیران باید صفتو سخت هرمزگان را اداره کنند
      مدیران چط🤨

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.