حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • هرمزگان همچنان در غربت یادمان  و باغ موزه دفاع مقدس
    ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۲۰
    شناسه : 1659
    بازدید 1743
    13
    در دهه 80 احداث باغ موزه و یادمان شهدای ایرباس بسیار مورد بحث بود و در دولت احمدی نژاد کلنگ احداث یادمان شهدای ایرباس در ساحل بندرعباس به زمین خورد وسال ها گذشت و مبحث حریم 60 متر دریا مطرح شد واین طرح متوقف شد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: در دهه ۸۰ احداث باغ موزه و یادمان شهدای ایرباس بسیار مورد بحث بود و در دولت احمدی نژاد کلنگ احداث یادمان شهدای ایرباس در ساحل بندرعباس به زمین خورد وسال ها گذشت و مبحث حریم ۶۰ متر دریا مطرح شد واین طرح متوقف شد. تابلوی احداث باغ موزه دفاع مقدس نیز در خیابان نوروز بندرعباس زنگ زد و اقدامی نشد و اخیرا هم مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان اعلام کرده است که در انتظار واگذاری زمین برای احداث موزه دفاع مقدس در بندرعباس هستند.

    علی رغم اینکه هرمزگان در حوزه دریایی، هوایی و زمینی در دفاع مقدس نقش اثرگذاری داشته و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید داشته و مطرح فرموده اند، اما در هرمزگان وشهر بندرعباس که نیاز بود یادمان شهدای ایرباس و موزه دفاع مقدس و… راه اندازی شود تا حداقل نسل های بعد از جنگ از یک طرف با رشادت های هرمزگانی‌ها در دفاع مقدس آشنا شوند واز طرفی دیگر جنایت آمریکا در به شهادت رساندن ۲۹۰مسافر ایرباس در ۱۲تیر۶۷ را با احداث یادمان به تصویر کشیده و جهانیان آن را نظاره گر باشند؛ اما متاسفانه عزمی جزم در ادوار مختلف در این حوزه دیده نشده است و آنطور که مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان اعلام کرده است، اعتبار ساخت باغ موزه تامین شده و فقط در انتظار واگذاری زمین هستند.

    البته با روند راه وشهرسازی هرمزگان در حوزه های مختلف، مشخص نیست که این واگذاری زمین اتفاق بیفتد یا خیر. چون این اداره کل در ثبت نام از متقاضيان طرح ملی نهضت مسکن در بندرعباس کارنامه خوبی نداشته و بعد از گذشت بیش از هشت ماه از شروع ثبت نام متقاضیان مسکن در سطح کشور در این طرح ملی، اما ثبت نام از بندرعباسی ها هنوز شروع نشده است؛ درصورتیکه همان زمان می توانستند از متقاضيان مسکن در بندرعباس ثبت نام نموده و در اراضی مازاد ادارات که برنامه اولیه دولت در تمام شهرهای کشور برای اجرای این طرح بود، ساخت‌وساز را در شهر بندرعباس آغاز می کردند که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است. حال نیزبه واگذاری زمین جهت احداث یادمان و باغ موزه دفاع مقدس توسط متولی زمین در استان نمی توان خوش بین بود، به غیر از اینکه آقای استاندار شخصا ورود کند به این پرونده و زمین موردنیاز واگذار گردد.

    وگرنه در یک دهه و نیم اخیر علی رغم وعده و وعید‌های بسیار، همچنان شاهدیم که بندرعباس و هرمزگان خالی از یادمان شهدای ایرباس و باغ موزه دفاع مقدس است که این موضوع هم به دلیل دیدگاه مسئولان نسبت به موقعیت هرمزگان است که مسئولان کشوری واستان این استان را فقط با دیدگاه اقتصادی دیده اند وطرح‌هایی را برای اجرا مدنظر قرار داده اند که صرفه اقتصادی داشته باشد. البته با احداث یادمان شهدای ایرباس می‌توان گردشگران را هم جذب کرد و جنایت آمریکاییان را هم در این یادمان وباغ موزه روایت کرد. شاید هم غربگراها مخالف احداث این یادمان وباغ موزه در استان بوده اند که تاکنون احداث نشده و در حق رزمندگان و خانواده های شهدا و جانباز وایثارگر هم به نوعی اجحاف شده است. انتظار می رود به این کم مهری نسبت به حوزه دفاع مقدس و شهادت در استان خاتمه داده شود وحداقل در دولت سیزدهم شاهد راه اندازی این یادمان وباغ موزه در استان باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.