حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • هرمزگانی‌ها ۱۰۰میلیارد تومان پاداش دریافت کردند
    ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۱۳
    شناسه : 8214
    بازدید 1210
    5
    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان: دریانیوز// مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: پارسال مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف برق به مشترکان برق در حوزه‌های مختلف پرداخت شد که مردم این استان بالاترین رقم پاداش در کشور را داشتند.
    ارسال توسط : منبع : ایرنا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: پارسال مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف برق به مشترکان برق در حوزه‌های مختلف پرداخت شد که مردم این استان بالاترین رقم پاداش در کشور را داشتند.
    محمد کریمی در نشست خبری در خصوص اعمال پاداش همکاری مشترکان کشاورزی، صنعتی، اداری، خانگی و عمومی در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: استقبال این مشترکان در سال گذشته ۶۰ درصد بود که این پاداش در صورتحساب آن‌ها منظور شد و امیدواریم امسال هم بتوانیم مشارکت ۱۰۰ درصدی مشترکان را در اجرای این طرح داشته باشیم.
    وی باتوجه به اجرای طرح‌های تشویقی و مدیریت مصرف بیان کرد: سال گذشته ۱۵ هزار مگاوات ناترازی در تولید به مصرف از طریق مدیریت بار در استان هرمزگان صرفه‌جویی شد که امسال هم با همان آهنگ، کار را دنبال می‌کنیم.
    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهار کرد: پیک بار استان سال گذشته در پنجم تیرماه با ۲ هزار و ۵۳۰ مگاوات به ثبت رسید که این میزان به نسبت سال ماقبل آن هفت دهم درصد افزایش نشان می‌دهد. کریمی ادامه داد: نیاز پیش‌بینی شده مصرف برق استان هرمزگان امسال ۲۷ هزار و ۶۰۰ مگاوات است که اگر برنامه مدیریت نداشته باشیم باید ظرفیت در تولید داشته باشیم که این ظرفیت را نداریم پس نیاز به اعمال مدیریت مصرف هستیم.
    اعمال مدیریت مصرف برق و پاداش رایگان به مشترکان از ۱۵ خردادماه
    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: با آغاز روزهای گرم سال اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق در بخش‌های اداری، کشاورزی، صنعتی، تجاری و خانگی استان از ۱۵ خردادماه جاری آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه می‌یابد که مشترکان ملزم به رعایت الگوی مصرف و مدیریت آن هستند.
    نیاز پیش‌بینی شده مصرف برق استان هرمزگان امسال ۲۷ هزار و ۶۰۰ مگاوات است که اگر برنامه مدیریت نداشته باشیم باید ظرفیت در تولید داشته باشیم که این ظرفیت را نداریم و نیاز به اعمال مدیریت مصرف هستیم.کریمی ادامه داد: هریک از مشترکان صنعتی مستقر در داخل یا خارج از شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان یک روز در هفته به جز جمعه باید مصرف برق خود را از ساعت ۱۱ تا ۲۳ کاهش دهند و فرقی ندارد که این اعمال مدیریت در چه روزی از هفته باشد، از سوی دیگر روز جمعه کامل آزاد هستند و می‌توانند بدون اعمال مدیریت مصرف، فعالیت کنند. وی اضافه کرد: صنایع بزرگ و انرژی بَر هرمزگان نیز در حوزه شرکت برق منطقه‌ای استان است که مدیریت آن هم از این محل انجام می‌شود.
    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهار کرد: مشترکان چاه‌های کشاورزی استان نیز باید هر روز هفته از ساعت ۱۲ تا ۱۷ یا ۱۳ تا ۱۸ مصرف برق خود را قطع کنند و در صورتی که این اعمال مدیریت را انجام دهند هزینه برق مصرفی آن‌ها در سایر ساعات روز رایگان خواهد بود.
    کریمی اضافه کرد: ساختمان های اداری هرمزگان نیز باید مصرف برق خود را در ساعات اداری ۳۰ درصد و ساعت غیراداری ۶۰ درصد نسبت به دوره مصرف مشابه خود در سال ۱۴۰۱ کاهش دهند که در صورت رعایت نکردن تذکر می گیرند و در مرحله بعدی نسبت به قطع بر آن دستگاه اقدام و گزارش به دستگاه های نظارتی ابلاغ می شود.
    وی گفت: در حوزه عمومی و اداری تغییر ساعات کار اداری از ۱۵ خرداد تا پایان شهریورماه از ساعت ۶ صبح تا یک ظهر در دستور کار داریم.
    این مسوول با اشاره به حوزه مدیریت مصرف بخش خانگی نیز ادامه داد: در صورتی که هر یک از مشترکان نسبت به مدت مشابه سال قبل به ازای هر کیلووات ساعتی که مصرف برق خود را کاهش دهد، ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان پاداش دریافت می‌کند و این پاداش در قبض برق ماهانه آن مشترک اعمال می‌شود.
    سهمیه مصرف برق در هرمزگان ۲۹۴ مگاوات است
    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان یادآورشد: میزان مصرف برق امسال طبق تکلیف وزارت نیرو به شرکت توزیع برق استان، ۲۹۴ مگاوات است که می‌طلبد این مدیریت مصرف را اعمال کنیم. کریمی تصریح کرد: برای اعمال این مدیریت مصرف در مصارف متعدد با تعرفه‌های متعددی که داریم سهمیه بندی شکل گرفته است که در حوزه کشاورزی ۶۶ مگاوات، عمومی و اداری ۵۰ مگاوات، صنعت ۱۱ مگاوات، تجاری ۱۲ مگاوات، مولدهای خود تامین ۱۴ مگاوات و مصارف خانگی ۱۴۱ مگاوات است.
    این مسوول ادامه داد: این درحالی است که در کشور وضعیت تولید و نیاز مصرف در تابستان ۷۳ هزار مگاوات پیش بینی شده که تولید حداکثر نیروگاه های حرارتی کف نیاز در تابستان از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ایام گرم سال ۶۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات است.
    کریمی گفت: از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ مرداد که اوج گرما در کشور است حداقل نیاز ۷۰ هزار مگاوات پیش بینی شده است؛ ما به تقاوت این نیاز مصرف و ظرفیت تولید ۱۱ هزار و ۷۰۰ مگاوات است که در سطح کلان کشور باید اتفاق بیافتد.
    وی ادامه داد: برای مدیریت آن، نظام یکپارچه طلب می‌کند که در کل کشور برنامه لازم صورت گیرد که در استان ما تقریبا در مصرف یکی از پنجمین استان در کشور هستیم که عدد بالایی بوده ونیاز به صرفه جویی دارد.
    استان هرمزگان ۷۴۸ هزار مشترک برق دارد که ۸۲ درصد در بخش خانگی هستند؛ بیشترین مصرف (۶۱ و هشت دهم درصد) برق استان در اوج پیک در فصل تابستان مربوط به بخش خانگی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.