حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • هرمزگان، رتبه اول کشور در جذب سرمایه‌گذاری صنعتی
    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۱۰
    شناسه : 7757
    بازدید 1254
    11
    استاندار هرمزگان عنوان کرد دریانیوز// استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان در جذب سرمایه‌گذاری صنعتی رتبه اول کشور را در اختیار دارد، گفت: دنبال تبدیل منطقه ویژه خلیج ‌فارس به مرز رسمی هستیم.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان در جذب سرمایه‌گذاری صنعتی رتبه اول کشور را در اختیار دارد، گفت: دنبال تبدیل منطقه ویژه خلیج ‌فارس به مرز رسمی هستیم.
    طی مراسمی با حضور مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان، آیین آغاز عملیات اجرایی مجتمع پایسته فولاد مالک اشتر در منطقه ویژه‌ی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس برگزار شد.این مجتمع فولادی با مساحت ۱۰۰ هکتار و سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیون دلار اجرایی خواهد شد و برای ۲۵۵ نفر اشتغالزایی مستقیم به همراه دارد.

    مهندس مهدی دوستی در این آیین ضمن تبریک روز ملی خلیج‌فارس ، روز کارگر و روز معلم گفت: توسعه صنعتی ایران مسئله‌ای است که حداقل لحظه‌ای ذهن مرا رها نمی‌کند چرا که به قول یکی از مورخین برجسته مردم دنیا و ملت‌های مختلف در طول تاریخ هر کدام یک چیزی به بشر یاد دادند و ایرانی‌ها نیز به مردم دنیا مدیریت و اداره‌‌ی حکومت‌های بزرگ را آموختند.

    وی افزود: تمدن بزرگی چون ایران به واقع لیاقت دارد که حداقل پیشران توسعه صنعتی در منطقه خود باشد و برای رسیدن به این مهم ما باید به سرمایه‌گذاران به دید یک فرصت بزرگ و به دید افرادی که باعث اشتغال فرزندان ما و پیشرفت و آبادانیِ کشور می‌شوند نگاه کنیم. استاندار هرمزگان بیان‌کرد: اقتصاد دولتی نه راندمان و نه تولید مناسب دارد و متأسفانه ناسالم و غیره بهره‌ور است بنابراین ما راهی جز حرکت با بخش خصوصی برای توسعه کشور نداریم و امروز همه به این جمع بندی رسیده‌اند.

    مهندس دوستی با بیان اینکه رقابت‌پذیری یکی از عناصر اصلی اقتصاد است، گفت: از ابتدا بنایمان بر این بوده که از بخش خصوصی حمایت کنیم و همین رویکرد نیز باعث شد تا موفق شویم با جذب حدود ۱۶۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی رتبه اول را در کشور کسب کنیم که ثمرات آن با توجه به زمان‌بر بودن بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی در چند سال آینده خود را نشان خواهد داد‌.

    وی با تاکید بر اینکه طرح‌های فولادیِ آغاز شده در دولت سیزدهم از کل طرح‌های فولادی دو دهه اخیر هرمزگان بیشتر است، بیان‌کرد: یکی از راهبردهای ما در استان، تنوع بخشی به تولیدات بوده و در حال حاضر در کنار توسعه زنجیره فولاد؛ زنجیره چوپ، نساجی و کود و سم را نیز در دستورکار قرار دادیم و در کنار تنوع تولید به تنوع مالکیت نیز می‌اندیشیم.

    مهندس دوستی تصریح‌کرد: ما در طول زنجیره‌ها نیز حرکت کردیم و در بالادست اکتشافات جدید معدنی را در دستورکار قرار دادیم و در پایین‌دست با خارج شدن از انحصار تولید شمش‌های فولادی به سمت تولید ورق، لوله و نورد حرکت کردیم در بحث آموزش و تربیت نیروی انسانی نیز هنرستان صنعتی فولاد از مهر ماه سال گذشته پذیرش خود را آغاز کرد و در تلاش هستیم امسال ظرفیت آن را افزایش دهیم.

    نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از رویکرد بنادر استان و عدم انتفاع استان از آن‌ها گفت: بنادر بایستی سبب‌ساز توسعه منطقه‌ای شوند و در تولید نقش ایفا کنند بدین شکل که مواد اولیه وارد و در همین بنادر منجر تولید شوند تا ارزش‌افزوده افزایش یابد اما امروز بنادر استان تنها محلی برای تخلیه و بارگیری کالاها و حمل آن‌ها به نقاط مختلف هستند بر همین اساس به دنبال احداث اسکله‌های جدید هستیم و توافقاتی با ایمیدرو نیز برای احداث اسکله‌های صنعتی داشته‌ایم.

    وی ادامه داد: ما باید مسائل را پایه‌‌ای حل کنیم و توسعه را روی محور اتو‌پایلوت بگذاریم چرا که دولت زمان کافی برای اینکه در تمام مسائل مداخله کند را ندارد و در همین راستا نیز توانستیم ایزوایکو را به مرز رسمی تبدیل و و در منطقه ویژه خلیج‌فارس نیز همین رویه را برای تبدیل به مرز رسمی دنبال می‌کنیم تا تولید‌کنندگان درگیر فرآیندهای سازمان بنادر و گمرکات نشوند و در منطقه ویژه‌ کل کارهایشان برای صادرات و واردات انجام شود.

    مهندس دوستی ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران و تعهد به حل مشکلاتشان در استان اظهارداشت: افزایش تولید با تکیه بر توان بنگاه‌های اقتصادی در سال آتی ۳۹ درصد پیش‌بینی شده است اما وقتی محدودیت‌های حوزه انرژی را به آن اضافه می‌کنیم رشد تولیدمان به ۱۷ درصد کاهش می‌یابد که نشان از اهمیت تامین انرژی پایدار در توسعه صنعتی است بر همین اساس مناطق ویژه باید با ایجاد پلتفرم‌هایی خودشان نیز به سمت تولید انرژی پیش روند.

    وی با دعوت از شرکت‌های خصوصی برای مشارکت در پروژه‌های تامین انرژی، بر لزوم ایجاد اکوسیستم‌های صنعتی تاکید کرد و گفت: مقدمات ایجاد یک نیروگاه اتمی در سیریک در حال فراهم شدن است و این نیروگاه می‌تواند حجم بالایی برق پایدار به تولید استان اضافه کند بر همین اساس همین که سرمایه‌گذاران بدانند در این استان نزدیک ۵ هزار مگاوات برق اتمی تولید خواهد شد خیالشان بابت سرمایه‌گذاری در هرمزگان راحت خواهد شد.

    نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: برای تکمیل زنجیره‌های صنعتی استان، به سمت زنجیره قراضه‌ها نیز گام برداشته‌ایم و بنابر آمار احصا شده حجم بالایی کشتی برای اسکراپ داریم که باید در صنعت ذوب و فولاد استفاده مورد استفاده قرار گیرند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.