حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • نیروهای مسلح ایران مظهر صلح ، ثبات و حیات منطقه هستند
    ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۵:۴۵
    شناسه : 4424
    بازدید 1337
    4
    رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رژه اقتدار خلیج فارس در بندرعباس : رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رژه اقتدار خلیج فارس در بندرعباس گفت: نیروهای مسلح ایران، مظهر صلح، ثبات و حیات منطقه هستند.
    ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
    پ
    پ

    دریانیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رژه اقتدار خلیج فارس در بندرعباس گفت: نیروهای مسلح ایران، مظهر صلح، ثبات و حیات منطقه هستند. محمد باقر قالیباف در این مراسم گفت: به همه رزمندگان، ایثارگران و همه ملت عزیز و قهرمان درود می‌فرستیم و به روح همه شهدا و امام شهدا، امام خمینی (ره) که این بزرگ مرد الهی، مردی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گام بر نداشت.قالیباف افزود: روحیه اخلاص و تکیه بر سنت‌های الهی و خود باوری امام بود که توانست در این مقطع از زمان باعث تجدید اسلام و عظمت مسلمانان شود. وی گفت: ما استقرار، عزت، آزادی، افتخار و سر بلندی کشور را مدیون شهدا و امام شهدا هستیم. رئیس مجلس گفت: امروز در نخستین روز از دفاع مقدس توفیق دارم در سواحل نیلگون خلیج فارس و در کنار نیرو‌های مسلح در حوزه جنوب باشم که امروز امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را برقرار کرده اند .
    قالیباف افزود: امروز نیرو‌های مسلح مظهر صلح، ثبات و حیات منطقه و اقتدار ملی نظام جمهوری اسلامی هستند.وی گفت: مسئولان همه می‌دانیم که بخش بزرگی از پیشرفت کشور را مدیون نیرو‌های مسلح هستیم. رئیس مجلس افزود: امروز ما در جنوب غرب آسیا و در حوزه قفقاز و آسیای میانه، سواحل مدیترانه و همچنین آفریقا شاهد ناامنی و جنگ هستیم و اگر امروز سایه امنیت در کشور است بخاطر نیرو‌های مسلح است که به نقطه اوج بازدارندگی رسیده اند و می‌توانند از کیان کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند.

    قالیباف گفت: دفاع مقدس برای همه ما و انقلاب اسلامی بسیار اثرگذار است و الگوی ماست.وی افزود: اگر به دفاع مقدس یک نگاه مختصر کنیم وقتی انقلاب به پیروزی رسید دشمنان ما چه دشمنان داخلی و چه خارجی انقلاب اسلامی چه تعابیری را در قبل از شروع جنگ داشتند و همیشه می گفتند که ما نیازی به نیرو‌های مسلح و ارتش نداریم، تشکیل سپاه ضرورت ندارد ما نیازمند تجهیزات نظامی نیستیم و حتی تجهیزات نظامی که در حال خریداری بود ضرورت ندارد. رئیس مجلس گفت:، ولی چند ماه بعد ما درگیر یک جنگ تمام عیار و یک تجاوزی با حمایت شرق و غرب در آن زمان و منطقه در کشور عزیزمان روبرو شدیم. قالیباف افزود: آن‌ها نقشه داشتند که انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کنند آن‌ها می‌خواستند در مقابل ملتی که بیدار شده بود و در مقابل استعمار و استکبار ایستاده بود آن را با تضعیف نیرو‌های مسلح و آماده نبود با یک جنگ نابهنگام از پای در آورد. وی گفت: در دفاع مقدس برای ما به تمام معنا مقدس است البته همه ما می‌دانیم که جنگ همراه با خسارت و خشونت است. رئیس مجلس افزود: دفاع مقدس برای ما تولید یک فرهنگ بزرگ و عظیم است، انقلاب و کشوری و ملتی که با تکیه بر فرهنگ قرآنی و اهل بیت در دوران دفاع مقدس با همه وجود ارزش فرهنگ جهاد و شهادت را درک کردیم. قالیباف گفت: تولید فرهنگ بسیج پرورش یافته و در حقیقت تولید دوران دفاع مقدس است.

    وی گفت: دفاع مقدس برای ما از یک تعالیم ارزشمند، تجارب بسیار بزرگ، پیشرفت‌های بسیار خیره کننده و خلاقیت و نوآوری مدیریت و درایت، شجاعت و قدرت فرماندهی و سازماندهی در مقابل همه قدرت‌های شرق و غرب در عصر دو قطبی شرق و غرب ایستادن. رئیس مجلس افزود: دفاع مقدس یک دانشگاه و یک نعمت بزرگ برای توسعه انقلاب اسلامی، عمق بخشی انقلاب اسلامی در درون کشور و عمق بخشی انقلاب اسلامی در امت اسلامی و انقلاب اسلامی مایه افتخار نه تنها مسلمانان و مایه افتخار همه آزادگان شد.قالیباف گفت: موفقیت و اقتدار امروز نیرو‌های مسلح در زمین، هوا و دریا مبنی بر این است که نیرو‌های مسلح ما تکیه بر دوران دفاع مقدس، فرهنگ آن دوران و تکیه بر روش‌ها و تعالیمی است که یک الگوی به تمام معنای ایرانی و اسلامی است.

    وی افزود: امروز که در میدان نبرد‌ها و جنگ‌ها و چه در حوزه صنعت و مدیریت اگر می‌بنیم که نیرو‌های مسلح، تجهیزات، صنعت و تکنولوژی در ردیف ۱۰ کشور اول دنیا هستیم و دشمن را در عرصه نظامی منفعل کردیم. رئیس مجلس گفت: امروز نقش بازدارندگی نیرو‌های مسلح آنچنان است که وقتی دشمنان می‌گویند همه گزینه ها روی میز هست خود می‌دانند که هیچ وقت توان حمله نظامی به نظام اسلامی و ایران عزیز را ندارند و نمونه‌های آن را دیده اند.قالیباف افزود: این درس گرفته از دوران دفاع مقدس است و امروز همه ما هستیم که در عرصه‌های دیگر اداره کشور در عرصه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اگر تاسی به فرهنگ دوران دفاع مقدس بر دو اصل تکیه داشت یک اصل مردم داری و پایه محور در دل مردم و دوم تکیه به سنت‌های الهی که سنت‌های الهی در گذشت زمان هرکز تحریف و تضعیف نمی‌شود.وی گفت: اگر این چنین باوری باشد ما در عرصه‌های اقتصادی هم موفق می‌شویم. رئیس مجلس افزود: اگر امروز دشمن بخاطر این بازدارندگی و به خاطر این قدرت و اقتدار نیرو‌های مسلح ما در برقراری امنیت و دفاع از کشورمان که آن‌ها می‌دانند که اگر ما را تهدید کنند خود تهدید می‌شوند و می‌دانند اقدام خواهیم کرد و پاسخ خواهیم داد. قالیباف افزود: قدرت ما این نقش بازدارندگی را برای آن‌های ایجاد کرده است و امروز حرف ما در برفرار امینیت جنوب غرب آسیا و در دریایی نیلگون خلیج فارس و منطقه ما این هست که همه بی ثباتی و همه ناامنی زمانی از بین خواهد رفت که قدرت‌های فرامنطقه‌ای این منطقه را ترک کنند.

    رئیس مجلس افزود: کشور‌های منطقه همه کشور‌های مسلمان، برادر و ما در کنار هم می‌توانیم با کمک هم و گفتگو، اگر موضوعاتی هم هست حل و فصل کنیم و ثبات و امنیت و همدلی و همراهی برای کشور و برای همه‌ی کشور‌های منطقه و امت اسلامی برقرار کنیم. قالیباف گفت: امروز کشور‌های فرا منطقه‌ای برای منافع خودشان باعث بی ثباتی در منطقه شده اند و برای دفاع از یک رژیم منحوس و نامشروع منطقه را به ناامنی کشیده و برای چپاول امکانات این منطقه این جا را ناامن کرده اند و اجازه نمی‌دهند که دولت‌ها و ملت‌ها مسیر خودشان را پیش برند. رئیس مجلس افزود: لذا ما امیدواریم که بتوانیم در سایه این امنیتی که در کشور ما برقرار است و نیرو‌های جوان و انقلابی که کشور‌های ما وجود دارند این عرصه‌های پیشرفت و مسایل اقتصادی را پیش ببریم. قالیباف گفت: در دوران دفاع مقدس ما هیچ وقت غره به تجهیزات نشدیم و به امکانت و تجهیزاتی که دست رسی پیدا کردیم. امروز اساس امنیت و پایه امنیت و واقتدار ما، موشک‌ها ، تانک‌ها ، مانور‌ها و تجیهزات ما نیست بلکه اساس امنیت کشور ما مردم ما هستند و دل‌های و قلب‌های مردم ما است.

    رئیس مجلس افزود: نظام ما یک نظام مردمی است برخاسته از مردم و برخاسته از فرهنگ قرآن و اهل بیت و ما هر کجا باشیم خدمتگذار این مردم هستیم. قالیباف گفت: امنیت پایدار ما، قدرت ما حوزه نفوذ ما و قدرت حل مشکلات ما این است که ما در دل مردم و با مردم همانطور در دروان دفاع مقدس چنین تحولی اتفاق افتاد امروز هم برای تداوم این ثبات در امنیت و برای پیشرفت اقتصادی کشور نیازمند این هستیم که بعد از خداوند بزرگ تکیه بر مردم و خدمتگذار و همراه مردم به پیش رویم.  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس مجلس افزود: ما می دانیم که نا امیدی در فرهنگ شیطانی است و ما همیشه به آینده امیداواریم و با تلاش مجاهدت بیشتر در جنگ نابرابر اقتصادی و شناختی که دشمن امروز بر ملت ما تحمیل کرده است و ما می‌بینیم که در این جنگ شناختی و اقتصادی همه توان خود را به میدان آورده است مطمئن هستیم که با تکیه بر سنتهای الهی با تکیه بر مردم در این جنگ شناختی و اقتصادی به پیروزی خواهیم رسید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.