حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • نیاز مسکن مهربه مراکز دولتی فنی وحرفه ای و کانون
    ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۲۷
    شناسه : 2832
    بازدید 1420
    9
    مسکن مهر بندرعباس که بیش از صدهزار نفر را در خود جای داده است و چند ده هزار خانواده در شهرک مسکن مهر زندگی می کنند، اما گویا برای احداث و راه اندازی مرکز دولتی آموزش فنی وحرفه ای و مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  برنامه ریزی نشده بود ویا اقدام اجرایی صورت نگرفته است و نیاز است این خلاء در مسکن مهر برطرف شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: مسکن مهر بندرعباس که بیش از صدهزار نفر را در خود جای داده است و چند ده هزار خانواده در شهرک مسکن مهر زندگی
    می کنند، اما گویا برای احداث و راه اندازی مرکز دولتی آموزش فنی وحرفه ای و مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  برنامه ریزی نشده بود ویا اقدام اجرایی صورت نگرفته است و نیاز است این خلاء در مسکن مهر برطرف شود. البته متاسفانه در یک دهه اخیر مراکز بانوان دولتی فنی وحرفه ای در بندرعباس به بخش خصوصی واگذار شده است و اجحاف بزرگی در حق بانوان بندرعباسی شد واز آن طرف در سال جاری باری دیگر متولیان مربوطه واگذاری  کارگاه های تنها مرکز دولتی مردانه فنی وحرفه ای را آغاز کرده اند که در این بخش‌ها نیاز است دستگاه های نظارتی، نمایندگان مجلس، استانداری و فرمانداری هم از تداوم واگذاری ها جلوگیری نموده و هم مراکز واگذار شده و ساختمان سابق اداره کل آموزش فنی وحرفه ای و ساختمان تخریب شده در رسالت جنوبی به آموزش دولتی برگردانده شوند تا بانوان بتوانند از آموزش های مهارتی دولتی بهره مند شوند.

    متاسفانه هرمزگان مقام نخست فقر و فلاکت، بیکاری و گرانی را در کشور دارند و این موضوع نشان می دهد که بایستی برای اشتغالزایی از کانال مهارت آموزی برنامه ریزی گسترده ای شود وبدلیل فقر و محرومیت بسیاری از خانواده ها، آنها توان پرداخت هزینه های مهارتی در آموزشگاه های خصوصی را ندارند که انتظار می رود برای  مهارت آموزی اقشار مختلف در مراکز دولتی ورایگان برنامه ریزی عملیاتی شود. نباید حتی یک شهروند بدلیل عدم تمکن مالی از  آموزش های مهارتی فنی وحرفه ای محروم شود. متاسفانه بی توجهی به این حوزه باعث شده است که جوانان به سمت مشاغل کاذب بروند و برچسب قاچاقچی وخلافکار بر آنها زده شود و از طرفی دیگر در یکی دو دهه اخیر نیز صنایع استان به بهانه ماهر نبودن جوانان بومی، نیروی مورد نیازشان را از سایر استان ها تامین کرده اند وجوانان استان بیکار  مانده اند وبالاجبار به سمت سوختبری، قاچاق و… رفته اند و گاهی هم جان شان را در این مسیر از دست داده اند.

    به همین دلیل نیاز است در تمام مناطق استان و شهر بندرعباس وشهرک های مسکن مهر بخصوص در بندرعباس مراکز دولتی فنی و حرفه ای بانوان و آقایان افزایش یابد. موضوع دیگر اینکه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در استان کم است ونیاز است تعداد این مراکز افزایش یابد و در شهرک مسکن مهر بندرعباس نیز حداقل یک تا دو مرکز کانون راه اندازی شود تا کودکان ونوجوانان بتوانند از برنامه های فرهنگی این مراکز بهره مند شوند. در سایر استان های کشور تعداد مراکز کانون زیاد است، اما در هرمزگان متاسفانه تعداد این مراکز محدود می باشد ونیاز است تعداد این مراکز به دوتا سه برابر فعلی افزایش یابد و دانش آموزان با کانون بیشتر آشنا شده واز برنامه هایش استفاده کنند.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.