حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نیازمند تریلی برای راه اندازی تماشاخانه سیار هستیم
    ۰۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۵:۱۹
    شناسه : 3761
    بازدید 1343
    7
    مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان: دریانیوز // مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با بیان اینکه برای راه اندازی تماشاخانه سیار نیاز به تریلی داریم؛ گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان برای توسعه فعالیت‌های خود در روستاها و تمامی پهنه جغرافیایی استان، نیازمند حمایت خیرین، صنایع و مسئولان است.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز // مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با بیان اینکه برای راه اندازی تماشاخانه سیار نیاز به تریلی داریم؛ گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان برای توسعه فعالیت‌های خود در روستاها و تمامی پهنه جغرافیایی استان، نیازمند حمایت خیرین، صنایع و مسئولان است.

    پروین پشتکوهی در نشست خبری با تبریک هفته دولت به تشریح فعالیت های ۶۲ گانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان پرداخت و افزود:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف پرورش فکر وذوق و شناسایی استعداد کودکان و نوجوانان فعالیت دارد و درحال حاضر ۱۶ مرکز ثابت، دو مرکز پستی و یک خودرو سیار فعال هستند و واحدهای آفرینش‌ هنری و ادبی فعالیت‌های کانون را به دو شیوه حضوری و مکاتبه ای برگزار می کنند.وی ادامه داد: هر مربی در کانون پرورش فکری باید برای ارتقای آموخته های خود سالی ۱۰۰ ساعت آموزش دریافت کند. به گفته وی، تنها در سه استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان واحد صدور مجوز اسباب بازی در کانون پرورش فکری فعال است.پشتکوهی از کانون به عنوان یکی از بزرگترین انتشارات کتاب و سرگرمی کودک و نوجوان در کشور نام برد و ادامه داد: بعد از دو سال بخش فروشگاه دایمی کانون هرمزگان از اسفندماه سال گذشته مجدد راه اندازی شد. پنجشنبه ها نیز برنامه معرفی کتاب داریم.

    وی گفت: در تمامی شهرستان‌ها به جز شهرستان‌های رودان، کیش، پارسیان و بشاگرد مراکز ثابت کانون فعال هستند و دهه ۷۰ نیز ساختمان هایی برای کانون در شهرستان های رودان و پارسیان وجود داشت اما به دلیل فاصله زیاد با مرکز شهر این مراکز ثابت راه اندازی نشدند. در کیش نیز با مدیرعامل منطقه آزاد کیش مذاکره ای داشتیم تا شعبه بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در آنجا دایر کنیم. وی گفت: تمامی مراکز ثابت کانون مجهز به کتابخانه‌های تخصصی کودک و نوجوان هستند و در هریک از این مراکز بالغ بر ۱۰ هزار جلد کتاب وجود دارد و در کنار این کتابخانه‌ها فعالیت‌های تخصصی و عمومی نیز برگزار می‌شود در واقع زیرساخت این فعالیت‌ها کتاب است. کتابخانه های تخصصی کودک و نوجوان در کشور در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند. پشتکوهی به تقویت مهارت آموزی به عنوان یکی از فعالیت های جذاب و مهم در کانون پرورش فکری اشاره کرد و افزود: تابستان امسال افزون بر ۲۵۰ کارگاه تخصصی درحال برگزاری است که از این تعداد ۱۵۹ کارگاه مربوط به مهارت‌آموزی است.

    پشتکوهی با اشاره به کمبود شدید نیرو در مراکز کانون اظهار داشت: از نیروهای خارج از کانون هم استفاده می کنیم و به همین دلیل کلاس ها هزینه بر است. وی با بیان اینکه شگفت انگیزترین بخش فعالیت‌های کانون خودروهای سیار است، گفت: این خودروها در طول هفته و به ویژه در مناسب‌های خاصی به دل روستاها و مراکز کم برخوردار می‌روند؛ ضمن اینکه قرار است از نیمه دوم امسال این خودروهای سیار به تعداد بیش‌تری از روستاهای استان به ویژه روستاهای دچار آسیب سربزنند. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در بیان فعالیت های مهم کانون این استان به مشارکت کانون و دفاتر تسهیلگری اشاره کرد و گفت: در راستای آموزش و مهارت آموزی کودکان و نوجوانان محلات شهری کم برخوردار با دفاتر تسهیلگری ارتباطات خوبی داریم از جمله در محله شمیلی‌های بندرعباس با کمک شهرداری فعالیت‌های اثرگذاری درحال انجام است. پشتکوهی معتقد است؛ در مراکز کانون اگر کودک و نوجوانی حضور پیدا کند و در این هوای کتابخانه تنفس کند آینده خود را ساخته است، زیراکودکان و نوجوانانی که در کانون فعالیت‌ می‌کنند در آینده افرادی دغدغه‌مند و مسئولیت پذیر خواهند بود.وی همچنین حضور یکساله مربیان کانون در کانون اصلاح تربیت بندرعباس را از دیگر برنامه‌های مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان عنوان و بیان کرد: مربیان ما با هدف امیدواری و انگیزه بخشی برنامه‌های مختلفی از جمله کتابخوانی، پخش و نقد فیلم، سفالگری و اجرای مسابقات اوقات خوشی را برای این نوجوانان رقم می‌زنند.

    چهارشنبه‌های کارتونی منتظر قدم کودکان
    مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان با اشاره به برگزاری برنامه های سه شنبه های انیمیشن در تابستان امسال، در بخش دیگری ویژه برنامه «چهارشنبه‌های کارتونی» را از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان از نیمه دوم امسال اعلام کرد و افزود: اعضای کودکان و نوجوانان در کنار خانواده‌های خود از این برنامه که در قالب پخش انیمشین‌های برگزیده و فیلم‌های تولید کانون در کنار خانواده‌ها به صورت رایگان در سینما کودک کانون برگزار خواهد شد، لذت ببرند.مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان تصریح کرد: کتابخانه پستی کانون نیز در سال‌های اخیر توسط شوراها، دهیارها، مربیان و فعالان کتابخوانی روستا کتاب‌ها را به صورت امانت دریافت و پس از خواندن، آن‌ها را به کتابخانه تحویل می‌دهند. پشتکوهی با اشاره به برگزاری انواع جشنواره ها و مهرواره‌ها با هدف شناسایی استعدادها در کانون بیان کرد: در سال گذشته ۱۴۵ عضو کانون این استان در جشنواره‌های ملی منطقه‌ای برگزیده شدند و در همین هفته نیز دو نفر از اعضای کانون فین در جشنواره فرهنگی و هنری فردا برگزیده شدند. وی با بیان اینکه کودکان از سن سه چهارسالگی می‌توانند در فعالیت‌های زیردبستان کانون شرکت کنند و بعد از هفت سال به عنوان عضو دائم انتخاب می‌شوند، گفت: اعضای کانون در گذشته بعد از ۱۷ سالگی با فعالیت‌های کانون خداحافظی می‌کردند اما در چندسال اخیر با راه‌اندازی انواع انجمن‌های تخصصی قصه‌گویی، شعر، عکاسی، سرود، هنرهای تجسمی، طنز و داستان به فعالیت‌های خود در کانون ادامه می‌دهند. مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان اضافه کرد: تابستان امسال ۱۱ کارگاه زیست محیطی در مراکز کانون برگزار شد و در نیمه دوم سال جاری نیز انجمن «محیط زیست و نجوم» نیز به تعداد انجمن‌های کانون پرورش فکری کودکان استان افزوده می‌شود.

     استقبال ویژه از تماشاخانه سیار
    پشتکوهی از دیگر برنامه‌های سازنده و اثرگذار کانون به «پیک امید» با هدف تقویت روحیه جهادی در بین مربیان و اعضای بزرگسال اشاره کرد و ادامه داد: این برنامه از سال گذشته همزمان با روز دانش‌آموز از منطقه کوهشاه احمدی شهرستان حاجی‌آباد و در ۱۳ روستا آغاز شد. به گفته وی، در روزهای سرد دی ماه سال گذشته تماشاخانه‌های سیار کانون با هدف تحقق عدالت فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد شادی و نشاط و کاهش آسیب های ناشی از کرونا و زلزله به استان دعوت شد و در مناطق مختلف استان به‌ویژه مناطق کم برخوردار به اجرای برنامه‌های قصه‌گویی و نمایش «رینارد روباهه» یک نمایش جذاب و پندآموز پرداخت که خوشبختانه با استقبال پرشوری از سوی مردم این استان مواجه شد. مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان ابراز امیدواری کرد این تماشاخانه در خود استان و با حضور هنرمندان شاخص همین استان راه‌اندازی شود، زیرا داشتن یک تماشاخانه سیار(تریلی تئاتر سیار) با وجود قول های مساعد همچنان یک ایده‌ال و آرزو برای کانون استان است. از خیرین انتظار داریم در خرید این تریلی یاریمان کنند. پشتکوهی گفت: استان هرمزگان به تهیه و تامین یک تریلی سیار برای کانون، نیاز مبرم داردکه اما تحقق این آرزو برای کانون، حمایت و همت نمایندگان و مسئولان استان را می‌طلبد که با کانون در این زمینه همکاری داشته باشند.وی گفت: معتقدیم یک تریلی سیار نمایش به دلیل برخورداری از امکانات بسیار مناسب به راحتی به زیرپوست شهر و روستاها می‌رود و از آنجا استعدادهای زیادی جذب کانون می‌شوند و آینده آن کودکان زیر چتر کانون رقم خواهد خورد. مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان از دیگر فعالیت‌های کانون استان به ثبت ملی عروسک‌های سنتی هرمزگان شامل «کجوک»(از شهرستان سیریک)، «دختولوک (از بندرعباس و میناب) و عروسک «بیدکی» از بستک اشاره کرد که در بخش معرفی آداب و رسوم فرهنگ بومی استان نیز کانون قدم‌های مثبتی برداشته است.

    همچنین بر روی زبانها نیز کار کرده ایم. پشتکوهی به برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی کودک به عنوان پایه و زیرساخت تمامی فعالیت‌های کانون اشاره کرد و افزود: مرحله استانی این جشنواره در استان‌ هرمزگان همزمان با هفته ملی کودک برگزار می‌شود.وی گفت: در کرونا اردوهای مجازی برگزار کرده ایم. در مجموعه زیرچتر چی چی کا نیز قصه های استان جمع آوری شده اند. پشتکوهی از برگزاری جشنواره طنز کشوری در استان خبرداد. وی گفت: مهارت های هشتگانه در برنامه «حال خوش زندگی» به کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود. وی گفت: در مسکن مهر، بلوار امام حسین علیه السلام، سورو، شهرک توحید و… در بندرعباس هیچ مرکز کانون نداریم. وی افزود: ۵۵۸۰ نفر عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان داریم. پشتکوهی گفت: برای برگزاری ویژه برنامه های طرح اتوبوس شهری نیز نیازمند مشارکت و همراهی دستگاه های مختلف از جمله شهرداری ها هستیم تا ویژه برنامه هایی را برای کودکان و نوجوانان در مناطق مختلف استان اجرا کنیم. پشتکوهی گفت: در کانون زبان ایران در استان نیز هشت زبان زنده دنیا آموزش داده می شودو مقام های برتر را در چندین مرحله در کشور کسب کرده ایم.وی افزود: ساختمان های کانون استیجاری وهزینه بر است ونیاز به تخصیص اعتبار جهت احداث ساختمان ملکی برای کانون زبان داریم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.