حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نهضت مسکن سازی در بندرعباس  در انتظار الحاق زمین
    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۵:۰۴
    شناسه : 6612
    بازدید 1341
    5
    دریانیوز // مدير کل راه وشهرسازی هرمزگان که در فروردین ماه سال جاری منصوب شد، روز پنجشنبه گذشته در جمع خبرنگاران گفت :یک وجب زمین در زمان حضورم در راه وشهرسازی به شهر بندرعباس الحاق نشده بود
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز // مدير کل راه وشهرسازی هرمزگان که در فروردین ماه سال جاری منصوب شد، روز پنجشنبه گذشته در جمع خبرنگاران گفت :یک وجب زمین در زمان حضورم در راه وشهرسازی به شهر بندرعباس الحاق نشده بود.

    این موضوع که مدیرکل راه وشهرسازی عنوان کرد متاسفانه باعث شده است در حال حاضر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس با چالش مواجه شویم و از زمان انتصاب شان پیگیر الحاق زمین به شهر هستند تا طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان نیز اجرا شود که بدلیل روند طولانی الحاق، هنوز این مهم محقق نشده است واین شرایط باعث شده است تا بندرعباسی ها نسبت به اجرای طرح و خانه دار شدن ناامید شوند.

    اما استاندار هرمزگان هم روز چهارشنبه گذشته در جمع خبرنگاران گفت مردم و متقاضیان مسکن در بندرعباس نگران اجرای این طرح نباشند و نهضت ملی مسکن به زودی و با سرعت در بندرعباس اجرا می شود و به روند اجرای طرح شتاب داده می شود. دوستی همچنین با تاکید بر اینکه نیاز است روند احداث منازل مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن تسریع شود، گفت: مدیران راه و شهرسازی استان موظف هستند با پیش‌بینی تمام موارد مورد نیاز و با ارزیابی صحیح، روند ساخت و ساز را سرعت داده و در کمترین زمان این منازل را به متقاضیان واگذار کنند.

    زمستان فرصت مناسبی برای هرمزگان در حوزه ساخت و ساز و پیشرفت کار طرح نهضت ملی مسکن است چرا که در این ایام با توجه به سرمای هوا در اکثر مناطق کشور، روند اجرای پروژه‌های عمرانی نظیر ساخت و ساز مسکن متوقف شده و از این فرصت بایستی به درستی استفاده شود.

    این موضوعاتی که آقای استاندار عنوان کرده اند، حاوی نکات بسیار مهمی است وضرورت دارد هرچه سریعتر مشکل الحاق اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس برطرف شود و همچنین در اراضی شرکت گاز که گویا بنا به گفته استاندار بین وزارتخانه راه وشهرسازی و شرکت گاز توافقاتی صورت گرفته است، هرچه سریعتر اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس واگذار شود تا عملیات اجرایی این طرح در شهر بندرعباس آغاز شود.

    با توجه به اینکه در هفته های آتی رئیس جمهور در دور دوم سفرشان به بندرعباس سفر خواهند داشت، پیشنهاد می شود وزارت راه وشهرسازی هرچه زودتر پرونده الحاق اراضی مورد نیاز برای اجرای این طرح ملی در بندرعباس را ببندند و موافقتش را اعلام تا اراضی واگذار شود تا در این اراضی و واراضی مربوط به شرکت گاز و… کلنگ آغاز پروژه های نهضت ملی مسکن در بندرعباس به زمین زده شود ومردم به خانه دار شدن امیدوار شوند. در این حوزه نیاز است آقای استاندار با وزیر راه وشهرسازی مذاکره کنند و گره کور نهصت ملی مسکن در بندرعباس را با واگذاری اراضی موردنیاز الحاقی باز کنند.

    متاسفانه در اجرای این طرح ملی در حق بندرعباسی ها اجحاف شد و با گذشت بیش از یک سال از آغاز اجرای این طرح در کشور، اما هنوز مشکل زمین علی رغم وجود اراضی زیاد در شمال و شرق بندرعباس که می توان طرح را حتی بصورت ویلایی هم اجرا کرد، برطرف نشده است و بنظر می رسد برخی‌ها نمی خواهند این طرح به سرانجام برسد تا قیمت مسکن و رهن واجاره همچنان در این شهر حبابی تر شود و فشار بیشتری بر مردم وارد شده و آنها را ناراضی کند.

    متاسفانه عدم الحاق زمین بدلیل عدم توجه به این موضوع توسط مدیران سابق راه وشهرسازی باعث بروز این مشکلات شده و مردم تاوان سختی را می دهند و طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس همچنان متوقف مانده است و ای کاش با کوتاهی هایی که درگذشته در این حوزه شده است، برخورد می شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.