حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نقش فولاد کاوه کیش در محرومیت زدایی هرمزگان چیست؟
    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
    شناسه : 1442
    بازدید 1789
    21
    هرمزگان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی زیادی در زمینه‌های مختلفی را در خود جای داده است و به عنوان استانی مهم و استراتژیک در کشور است.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// هرمزگان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی زیادی در زمینه‌های مختلفی را در خود جای داده است و به عنوان استانی مهم و استراتژیک در کشور است.

    این صنایع و بنگاه‌های اقتصادی علاوه بر رسالت ذاتی و اصلی که برعهده دارند باید برای محرومیت زدایی و آبادانی جامع محلی خود در حوزه عمل به مسوولیت‌های اجتماعی نقش پررنگی داشته باشند.همواره یکی از مهمترین دغدغه‌ها و انتظارات مردمان این استان عمل به مسئولیت‌های اجتماعی توسط صنایع و بنگاه‌های اقتصادی مستقر در هرمزگان بوده که  انتظاری کاملا بحق است.متأسّفانه هرمزگان دارای محرومیت‌های زیادی در زیرساخت ها می باشد که به موجب آن بیکاری، فقر، فلاکت نیز در این استان بیداد می کند . صنایع باید برای کاستن این محرومیت‌ ها و عمل به مسوولیت‌های اجتماعی را یک وظیفه مهم اخلاقی مجموعه خود قلمداد کنند و نباید نسبت به آن بی اعتنا شوند.

    این نکته هم یادآور شوم که متاسفانه برخی از صنایع با اقدامات نمایشی و با اهدا چند بسته معیشتی و آب معدنی و تنها برای رفع تکليف این کار انجام می دهند که نشان دهند مجموعه در عمل به مسوولیت اجتماعی دستی بر آتش دارد.این کار صنایع را کجای دلمان بگذاریم آیا این به نوعی دهن کجی به مردمان نجیب هرمزگان نیست؟ واقعا مردمان این دیار سزاوار این اقدامات کم اثر هستند؟

    صنایع باتوجه به حجم بالای  چرخش اقتصادی که دارند باید در کارها و بخش‌های زیرساختی شامل ساخت بیمارستان، مدرسه، جاده، اماکن ورزشی و فرهنگی … مشارکت داشته باشند تا هرمزگان نشیان طعم حضور این صنایع را بیشتر در استان حس و لمس کنند.اگر از انصاف خارج نشويم برخی از صنایع مثل فولاد هرمزگان و پالایش نفت بندرعباس میزان عمل به مسوولیت‌های اجتماعی کارنامه قابل قبول تری نسبت به دیگر صنایع مستقر در استان دارند و لذا باید این مهم فراگیر و بهتر از این باشد.

    یکی از این صنایع مستقر در استان که مشغول به فعالیت است شرکت فولاد کاوه کیش نام دارد که با دارا بودن دو هزار ۳۰۰ نفر نیرو یکی از بزرگترین فولادهای استان و کشور است.متأسفانه در این سال‌ها کمتر یا بهتر بگویم هیچ اقدامی در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف از این صنعت بزرگ در استان در رسانه ها و مطبوعات‌ محلی تشریح نشده است یا اگر خوشبینانه به این موضوع بنگریم اگر هم بودهف انتظار می رود مدیران و روابط عمومی این شرکت اقدامات انجام شده را در رسانه ها برای مردمان این دیار بیان کنند.

    گویا روابط عمومی این بنگاه اقتصادی با رسانه ها و مطبوعات‌ محلی ارتباط و تعاملی ندارد و شاید هم احساس می‌کند به رسانه‌ ها احتیاجی ندارد.

    به صورت مصداقی از عدم تعامل این صنعت با رسانه ها دعوت نکردن از رسانه های استان در افتتاح سه طرح زیرساختی بزرگ و مهم که با حضور پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در اواخرا سال گذشته در بندرعباس به بهره برداری رسید است، می توان اشاره کرد. جا دارد این صنعت با رسانه ها ارتباط و تعامل قابل قبول برقرار کند.

    علی دهاقین مدیرعامل شرکت فولاد کاوه کیش در دیداری که در اواخر فروردین ماه سالجاری با نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس داشت، اظهار کرده بود: سال گذشته ۲ درصد از سود شرکت را برای محرومیت‌زدایی در استان هرمزگان اختصاص دادیم و امسال این رقم به ۴ درصد رسیده است.
    و همچنین طی سه سال گذشته اکسیژن مایع تمام بیمارستان‌های استان هرمزگان و پنج دستگاه ونتیلاتور را به صورت رایگان تامین کردیم و بهره‌برداری از مدرسه ۶ کلاسه با هزینه هشت میلیارد تومان در سال جاری است.

    ۹۱ درصد پرسنل فولاد کاوه جنوب کیش بومی هستند، بومی‌گزینی یکی از اصل‌های استخدام نیرو است و می‌توان گفت که بالاترین درصد بومی‌گزینی مربوط به فولاد کاوه جنوب کیش بوده است.

    حال دو  سوال در این باره مطرح می‌شود:

    ۱_  رقم دقیق دو درصد سود سال گذشته محرومیت زدایی شرکت چقدر بوده و در چه بخش‌های مصرف شده است؟

    ۲-  اگر بومی گزینی یکی از اصل‌های استخدام است چند نفر از اعضای هیئت مدیره، مدیران میانی و ستادی بومی هرمزگانی هستند؟

    در پایان  امیدوارم، مدیران این شرکت عظیم فولادی جهت تنویر افکار عمومی میزان عمل به مسوولیت‌های اجتماعی خود را برای مردم تشریح و تبیین کنند تا مردمی که دانستن حق آن‌هاست از اقدامات این شرکت در راستای مسوولیت‌های اجتماعی مطلع شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.