حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نخاله هایی که جمع آوری نمی شوند
    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۲۲
    شناسه : 7026
    بازدید 1485
    8
    دریانیوز//اوایل پاییز که فرا می‌رسد شهرداری اقدام به لایروبی خورهای سطح شهر می‌کند تا در زمان بارندگی مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید. یکی از این خورها، خور گورسوزان است که یکی از قدیمی‌ترین خورهای شهر بندرعباس می‌باشد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//اوایل پاییز که فرا می‌رسد شهرداری اقدام به لایروبی خورهای سطح شهر می‌کند تا در زمان بارندگی مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید. یکی از این خورها، خور گورسوزان است که یکی از قدیمی‌ترین خورهای شهر بندرعباس می‌باشد.

    خوری که به دلیل وجود چند پل بر روی آن برای عبور عابران، بیل مکانیکی باید از نقاط مختلف وارد آن شود تا بتواند کار لایروبی را انجام دهد به همین دلیل در چند نقطه از دیواره این خور، نخاله‌هایی جهت پایین رفتن بیل مکانیکی برای لایروبی ریخته می‌شود. این نخاله‌ها بخشی از پیاده رو که محل عبور عابرین پیاده است را مسدود می‌کنند اما پس از اتمام کار لایروبی، این نخاله‌ها نیز جمع‌آوری شده و مسیر تردد عابران باز می‌شود.

    اکنون چند ماهی است که لایروبی خورها انجام شده و کار به اتمام رسیده است اما جمع‌آوری نخاله به درستی و کامل انجام نشده است. در بخشی از خیابان ۱۵ خرداد شمالی نخاله‌ها جهت پایین رفتن بیل مکانیکی ریخته شده است اما بعد از گذشت چندین ماه از لایروبی، نخاله‌های این قسمت از پیاده‌رو همچنان در محل باقی مانده و مسیر عبور و مرور را مسدود کرده است که برای گذر از این محل، عابران باید از طول خیابان برای عبور استفاده نمایند. در این بین نیز به دلیل عرض کم خیابان و دوطرفه بودن این خیابان، امکان تصادف عابران بسیار بالاست و ممکن است هر لحظه برای عابری در این نقطه اتفاقی رخ دهد. با توجه به اینکه دبستان دخترانه و پسرانه‌ای در یک سمت خور قرار دارد و دانش‌آموزانی از سوی دیگر خور زندگی می‌کنند باید از محل نخاله‌های ریخته‌شده عبور نمایند، امکان آسیب برای این دانش‌آموزان بسیار بالاست.

    از سوی دیگر به دلیل تاریک بودن پیاده رو در شب‌ها و عدم روشنایی مناسب در این خیابان، عابرانی که از سواره‌رو برای تردد استفاده می‌کنند با خطرات جانی مواجه هستند و ممکن است اتفاق ناخوشایندی برای آنها رخ دهد. خوب است شهرداری پیش از این که اتفاق ناگواری برای شهروندان این منطقه رخ دهد نخاله‌ها را جمع آوری کرده و پیاده‌رو را برای شهروندان و عابران باز نماید .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.