حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نا امنی جاده های هرمزگان
    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۶:۳۸
    شناسه : 7927
    بازدید 1358
    2
    دریانیوز// چند شب پیش یکی از شهروندانی که با خودروی پژو پارس از جاده میناب به سمت بندرعباس می آید، در محدوده دهنو و پل شور، خودروی زانتیا از این خودرو سبقت گرفته و شروع به تیراندازی می کند که به لاستیک پژو می خورد و شانس آورده اند که به راننده و... اصابت نکرده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// چند شب پیش یکی از شهروندانی که با خودروی پژو پارس از جاده میناب به سمت بندرعباس می آید، در محدوده دهنو و پل شور، خودروی زانتیا از این خودرو سبقت گرفته و شروع به تیراندازی می کند که به لاستیک پژو می خورد و شانس آورده اند که به راننده و… اصابت نکرده است.

    متاسفانه این جاده و برخی دیگر از جاده‌های استان بدلیل تردد سوخت برها و قاچاقچیان و خودروهای بی پلاک یا با پلاک مخدوش بسیار ناامن شده است و بارها این موضوع در رسانه ها منعکس شده است و چند هفته قبل نیز نماینده ولی فقیه در استان از این وضعیت و ترک تحصیل دانش آموزان و رفتن به سمت قاچاق سوخت انتقاد کردند و از مسئولان خواستند در این حوزه اقدام کنند.

    ما نیز به کرات نسبت به این موضوعات پرداخته ایم که متاسفانه متولیان مربوطه در حوزه های مختلف سکوت اختیار کرده‌اند و اقدام مناسبی صورت نگرفته است. اینکه در استانی که قطب اقتصاد کشور است، اما جوانانش سهمی از اشتغال در این صنایع و بنگاه های اقتصادی ندارند و بالاجبار بخشی از آنها به سمت خلاف، بزه، آسیب‌های اجتماعی و مشاغل کاذب، قاچاق سوخت و کالا، موادمخدر، مشروبات و… بروند، جای تامل دارد و نشان می‌دهد مسئولان مربوطه در این حوزه کوتاهی کرده‌اند.

    اینکه نیروهای ماهر و موردنیاز صنایع توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه‌ها تربیت نشده اند و از ابتدای انقلاب تاکنون حتی یک مدیر بومی و توانمند سکاندار فنی و حرفه‌ای استان نبوده است و مراکز و کارگاه‌های رایگان آموزش دولتی فنی و حرفه‌ای در استان به بخش‌خصوصی واگذار شده و جوانان از آموزش‌های مهارتی رایگان محروم شده اند و به سمت مشاغل کاذب و قاچاق رفته اند وجاده‌ها را ناامن کرده اند و جان خودشان ودیگران را به خطر انداخته اند، را چه کسی باید پاسخ دهد؟ اینکه مردم نمی‌توانند با خاطری آسوده در جاده‌های استان تردد کنند و هر هفته تصادفات مرگبار و جرحی در جاده‌های اصلی و فرعی استان رخ می‌دهد و حتی خودروهای قاچاقچیان و شوتی‌ها و سوخت‌بران در جاده‌های روستایی نیز تردد می کنند و آسایش و آرامش را از روستاییان سلب کرده اند، نیاز به برخورد قاطع‌تر با متخلفان دولتی و غیردولتی و قاچاقچیان می باشد.

    اینکه میزان ترک تحصیلی و بازماندگان از تحصیل در استان سال به سال در حال افزایش است و متولیان مربوطه بجای آسیب شناسی و چاره اندیشی، اقدام به پاک کردن صورت مسئله ومخفی کردن آمارهای این بخش می‌کنند، نتیجه اش این می شود که بدلیل فقر و مشکلات اقتصادی و عدم فرهنگ‌سازی و…، روز به روز بر تعداد بازماندگان از تحصیل و ترک تحصیلی ها افزوده می شود و دانش آموزان به سمت بزه و قاچاق و سوخت بری و… می روند.

    مردم جاده های امن می‌خواهند تا با خاطری آسوده تردد کنند و از مسئولان استان و دستگاه های امنیتی، انتظامی، قضایی و حتی فرهنگی و آموزشی، خواستار اقدامات لازم هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.