حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نارضایتی شهروندان از مرکز تعویض پلاک بندرعباس
    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۷:۳۷
    شناسه : 2269
    بازدید 1811
    13
    وقتی نظارت نباشد؛ خودرو و وسیله نقلیه، امروزه یکی از نیازهای اساسی خانواده‌ها تبدیل شده‌است و بیشتر خانواده ها دارای یک خودروی شخصی هستند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز:خودرو و وسیله نقلیه، امروزه یکی از نیازهای اساسی خانواده‌ها تبدیل شده‌است و بیشتر خانواده ها دارای یک خودروی شخصی هستند. طی سال‌های اخیر با افزایش قیمت خودرو، خرید و فروش این وسیله نقلیه فراز و نشیب‌هایی داشته‌است اما زمانی که آن را خریداری می‌کنیم باید سعی کنیم در کمترین زمان ممکن آن را تعویض پلاک کرده و مدارک را به نام خود انتقال دهیم. این روزها گلایه از مرکز تعویض پلاک بندرعباس به دلیل نبود نظارت بر رفتار کارکنان آن افزایش یافته‌است به طوری که بسیاری از مراجعه کنندگان از نحوه خدمات و معطلی در آن گلایه‌هایی را بیان می‌کنند. طی سالهای اخیر انتقال سند خودرو و رسمیت داشتن برگ سبز خودرو به عنوان سند رسمی خودرو، موضوعی بوده که باعث سردرگمی بسیاری  از خریداران خودرو شده بود اما با به رسمیت شناختن برگ سبز صادر شده توسط نیروی انتظامی، مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای انتقال سند خودرو و هزینه‌های ناشی از آن، از دوش خریداران و فروشندگان برداشته شد. ابتدا بهتر است نحوه انتقال سند و تعویض پلاک خودرو شرح داده شود. افرادی که می‌خواهند پلاک خودرو را تعویض نمایند ابتدا باید از طریق سایت پلیس به آدرس nobatdehi.epolice.ir نسبت به دریافت نوبت اقدام نمایند.

    البته پرداخت مالیات نیز باید انجام شود تا بتوانند از این سایت نوبت دریافت نمایند. پس از دریافت نوبت به باجه تعیین شده در مرکز تعویض پلاک مراجعه می‌نمایند و مدارک مورد نیاز از جمله کارت خودرو، سند، شناسنامه و کارت ملی صاحب خودرو و خریدار یا وکیل قانونی آنها، برگه تسویه حساب خلافی و عوارض خودرو، بیمه نامه، معاینه فنی و برگه های پرداختی بهای انتقال پلاک به باجه تعیین شده تحویل می‌دهند. نکته‌ای که در اینجا مهم است و برخی از شهروندان گلایه دارند این است که زمانی که مالیات خودرو را پرداخت می‌کنند دریافت رسید و پرینت پرداخت برای آنها میسر نمی‌باشد اما در مراکز تعویض پلاک برگه پرداخت مالیات نیاز است. این در حالی است که تا پرداخت مالیات انجام نشود از طریق سایت نمی‌توانند نسبت به دریافت نوبت اقدام نمایند به همین دلیل مراجعه کنندگان به مراکز تعویض پلاک باید به قسمت انتشارات مراجعه کرده و رسید پرداخت مالیات را با پرداخت هزینه‌ای دریافت نمایند. همچنین اگر در مدارک مورد نیاز، رسید پرداخت مالیات نیز قید شود مراجعه کنندگان می‌توانند خودشان این کار را انجام داده و از سایت رسید را پرینت بگیرند. پس از اینکه مدارک خود را کامل نمودند به باجه استعلام برای دریافت برگه بازدید خودرو مراجعه می‌کنند. باجه‌ای که بیشتر گلایه شهروندان از این قسمت است که می گویند معطلی زیادی دارد. از سوی دیگر برخورد نامناسب متصدیان این قسمت نیز گلایه هایی را به همراه داشته است.

    پس از این که برگه بازدید دریافت و توسط کارشناس، بازدید انجام شد نسبت به فک پلاک اقدام کرده و با مراجعه به باجه اول مدارک خود از جمله برگ سبز و مدارک شناسایی خود را دریافت می نمایند و با مراجعه به انبار پلاک، پلاک جدید خود را گرفته بر روی خودرو نصب می نمایند و در آخر با خروج از مرکز، قبض پارکینگ را تحویل نگهبان می‌دهند. این مراحل به صورت کلی بخشی از تعویض پلاک یک خودرو بود اما زمانی که به مرکز تعویض پلاک بندرعباس مراجعه می‌کنیم سختی کار آغاز می‌شود. بعضی از شهروندان در مراجعه به مرکز تعویض پلاک بندرعباس از موضوعاتی گلایه می کنند که اگر مسئولان توجه و نظارت بیشتری بر کارکنان این مرکز داشته باشند این مشکلات قابل حل است. بهرامی یکی از شهروندان بندرعباسی است که در مراجعه به مرکز تعویض پلاک بندرعباس از درخواست برگ پرداخت مالیات گلایه دارد می‌گوید: متاسفانه در سایت و قسمت مدارک مورد نیاز صحبتی از برگه پرداخت مالیات وجود ندارد اما در مرکز تعویض پلاک این برگه را می خواهند این در صورتی است که اگر شخص مالیات خودرو خود را پرداخت نکرده باشد عملاً نمی تواند از طریق سایت اقدام به اخذ نوبت نماید. از سوی دیگر زمانی که به باجه مورد نظر مراجعه می‌کنیم، اعلام می‌شود که باید برگه پرداخت مالیات نیز به همراه دیگر مدارک ارائه شود و مجبور هستیم به باجه انتشارات مراجعه کرده و این برگ را دریافت نماییم که علاوه بر اینکه هزینه ای در بر دارد کار ما را به تاخیر می‌اندازد و در زمانی که به باجه قبلی برای ادامه کار مراجعه می‌کنیم باید زمان بیشتری منتظر بمانیم چرا که نوبت افراد دیگری فرا می‌رسد و باید کار آنها را نیز انجام دهند.

    اما اگر در سایت اعلام شده باشد که برای تعویض پلاک نیاز به رسید پرداخت مالیات می‌باشد، شخص زمانی که مالیات پرداخت می کند این رسید را نیز پرینت خواهد گرفت تا در مرکز تعویض پلاک معطل نشود. یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی که از این مرکز گلایه دارد می‌گوید: اسفند ماه سال گذشته برای تعویض پلاک خودرو به این مرکز مراجعه کردم. آن زمان برای بازدید موتور و شاسی خودرو نیازی به اخذ برگه بازدید نبود و کارشناس مربوطه با استفاده از تبلت این کار را انجام می‌داد اما اکنون باید به قسمت استعلام مراجعه کرده و برگه بازدید را دریافت نماییم تا کارشناس بتواند بازدید را انجام دهد و معطلی بیشتری دارد. در صورتیکه اگر مانند سابق به وسیله تبلت توسط کارشناس انجام شود مدت زمان کار کوتاه تر و فرایند انجام آن نیز سریعتر خواهد بود. خسروی یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی است که به تازگی به مرکز تعویض پلاک بندرعباس مراجعه کرده و از باجه استعلام گلایه دارد و می‌گویند: متاسفانه در قسمت باجه استعلام ازدحام جمعیت زیاد است و افراد زیادی در صف منتظر هستند. این باجه دارای دو متصدی است و سرعت انجام کار بسیار پایین است و حتی یکی از متصدیان کار شهروندان را انجام نمی‌دهد و حتی به حرف‌های آنان هم توجه نمی‌کند. زمانی که من به این مرکز مراجعه کرده بودم، فرد مذکور حدود نیم ساعت کار خود را رها کرد و تنها یک متصدی مشغول انجام کار بود که در این بین جمعیت بسیار زیادی معطل بودند. افرادی بودند که با بچه کوچک در صف منتظر انجام کار بودند و با شرایط بیماری کرونا این ازدحام می تواند محلی برای شیوع مجدد کرونا در جامعه باشد. به دلیل اینکه باجه استعلام که به تازگی نیز ایجاد شده است و در سال گذشته وجود نداشت و همه ارباب رجوع به آن مراجعه می‌کنند باید تعداد متصدیان و باجه استعلام افزایش یابد تا شهروندان سریع تر بتوانند کار خود را انجام دهند.

    بی روا یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی است که از نوع برخورد برخی از کارکنان این مرکز گلایه دارد و می‌گوید: متاسفانه بعضی از کارکنان مرکز تعویض پلاک بندرعباس مردم‌دار نیستند و فکر می‌کنند از مردم طلبکارند. متاسفانه این افراد برخورد بسیار بدی با مراجعه‌کنندگان دارند و باید مسئولانه این مرکز فکری به حال کارکنان خود داشته باشند و آموزش صحیح برخورد با ارباب رجوع را به آنها آموزش دهند. این نوع برخورد با شهروندان در شان این مردم نیست و مسئولان امر باید نظارت بیشتری بر رفتار کارکنان خود داشته باشند. دهقان یکی دیگر از افرادی است که به مرکز تعویض پلاک بندرعباس مراجعه کرده است. او می گوید برعکس افرادی که در داخل مرکز تعویض پلاک و زیر کولر نشسته و کار مردم را به سختی انجام می‌دهند، کارگرانی که در بیرون فک و نصب پلاک را انجام می دهند افراد وظیفه شناسی بوده و با اینکه در گرمای هوا کار می‌کنند سعی کرده کار خود را به صورت صحیح و اصولی انجام دهند و شهروندان در مواجهه با این افراد مشکلی ندارند. اگر افرادی که در داخل، مسئول انجام کارها هستند نیز مانند این افراد وظیفه خود را به درستی انجام دهیم و برخورد مناسبی با شهروندان داشته باشند، قطعاً رضایت شهروندان را به همراه دارد و مشکلات مردم در مرکز تعویض پلاک کاهش خواهد یافت. این موارد، گوشه ای از مشکلات مردم در مراجعه به مرکز تعویض پلاک بندرعباس است که نیاز است مسئولان امر توجه و نظارت بیشتری به این مرکز داشته باشند و نحوه صحیح برخورد با شهروندان را به کارکنانی که به وظایف خود به خوبی عمل نمی‌کنند آموزش دهند تا مشکلاتی که وجود دارد از بین برود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.