حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • موافقت وزیر کشور با تاسیس دهیاری در ۱۷ روستای هرمزگان
    ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۵:۱۴
    شناسه : 6294
    بازدید 1345
    11
    استاندار هرمزگان خبرداد دریانیوز // استاندار هرمزگان از موافقت وزیر کشور با تاسیس دهیاری در ۱۷ روستای بالای ۲۰خانوار استان خبر داد
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز // استاندار هرمزگان از موافقت وزیر کشور با تاسیس دهیاری در ۱۷ روستای بالای ۲۰خانوار استان خبر داد.

    به گزارش خبرنگار دریا، مهندس مهدی دوستی، درخصوص اهمیت ایجاد دهیاری ها اظهارداشت: روستا در تقسیمات کشوری شاید آخرین حلقه باشد اما از آنجا که بخشی از اقتصاد شهرها متاثر از فعالیت‌هایی است که در روستاها انجام می‌شود ایجاد دهیاری ها موجب پررنگ‌تر شدن این نقش‌ها می شود.

    وی افزود: اقتصاد روستا، الگوی تمام عیاری برای اقتصاد مولد است و رویکرد دولت نیز با توجه به تاکیداتی که رهبر معظم انقلاب دارند حفظ و تقویت فرهنگ و اقتصاد روستایی است چرا که بخشی از حلقه‌های خودکفایی در گرو شکوفا کردن استعدادهای نهفته در روستاها است.

    نماینده عالی دولت در هرمزگان، بااشاره به سیاست مهاجرت معکوس، عنوان‌کرد:راهکار اساسی و اصولی تحقق این مهم، توسعه روستایی همگام با حفظ بافت روستایی و فرهنگ روستانشینی است که دهیاری‌ها می‌توانند نقش بسزایی در آن داشته باشند بر همین اساس یکی از برنامه‌های اساسی که دولت مردمی دنبال می‌کند تاسیس دهیاری در روستاهای دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

    وی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۵ روستا جواز تاسیس دهیاری را از وزارت کشور دریافت کرده‌اند، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، در ۱۷ روستای بالای ۲۰خانوار استان هرمزگان که خارج از محدوده شهرهای همجوار خود هستند با موافقت وزیر کشور، دهیاری تاسیس می شود.

    گفتنی است، روستاهای پائین در بشاگرد، آشور در بندرعباس، نخل محمد یوسف در بندرلنگه، ۲ روستای شیراهن و متریکن در جاسک همچنین روستاهای شیخ‌عالی ، گدار عربو در حاجی آباد و پیرنگام، ده‌گین، جلال‌آباد، آب گردان، ابراهیم عالی، مریم آباد در رودان و روستای گندمی در سیریک و شیخوئیر و کلو شهرستان میناب جزو روستاهای دارای دهیاری شدند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.