حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • منطقه‌ویژه، آماده برای جذب سرمایه‌گذاران صنعتی‌ومعدنی در فاز توسعه ۲۵۰۰ هکتاری
    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۱۷
    شناسه : 1846
    بازدید 1714
    7
    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس خبرداد مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمینه زیرساخت‌ها، “منطقه‌ویژه اقتصادی خلیج‌فارس” آماده برای جذب سرمایه‌گذاران صنعتی‌ومعدنی در فاز توسعه ۲۵۰۰ هکتاری می باشد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمینه زیرساخت‌ها، “منطقه‌ویژه اقتصادی خلیج‌فارس” آماده برای جذب سرمایه‌گذاران صنعتی‌ومعدنی در فاز توسعه ۲۵۰۰ هکتاری می باشد. به گزارش خبرنگار دریا؛حسن خلج طهرانی افزود: حضور واحدهای صنعتی، معدنی و پتروشیمی در منطقه‌ویژه، دسترسی به آب‌های آزاد و راه‌آهن سراسری و نیز هم‌جواری با بندر شهیدرجایی این امکان را به سرمایه‌گذاران می‌دهد که از بیشترین امکانات و مزایا بهره‌مند شوند.خلج طهرانی اظهار داشت :در منطقه‌ویژه اقتصادی خلیج‌فارس تا به امروز بیش از ۱۹ شرکت فعال از جمله آلومینیوم المهدی، هرمزال، فولادهرمزگان و فولادکاوه جنوب فعال هستند که عموم آن‌ها بیش از ظرفیت‌اسمی درحال فعالیت می‌باشند وی گفت: منطقه‌ویژه هم‌اکنون قرارداد ۴۴ طرح جدید به ارزش شش میلیارد دلار را منعقد کرده است.

    در سال ۱۳۹۹، ۹ طرح به ارزش ۲/۳ میلیارد دلار و در سال ۱۴۰۰ نیز ۲۴ طرح به ارزش سه میلیارد دلار منعقد و درحال سرمایه‌گذاری است. قرارداد طرح فولاد ۱۰ میلیون تن با کنسرسیوم بزرگ شرکت‌های فولادی را در سال ۹۹ منعقد کرده‌ایم، در این طرح فولادمبارکه، معدنی و صنعتی گل‌گهر و شرکت‌های کوچک با متولی‌گری ایمیدرو اقدام به تاسیس شرکت ستاره‌سیمین کرده‌اند تا طرح فوق در موعد مقرر به نتیجه برسد.وی افزود: منطقه‌ویژه اقتصادی خلیج‌فارس یکی از بزرگ‌ترین اسکله‌های تخلیه و بارگیری مواد فله‌معدنی (تا سقف ۱۲۰هزارتن) را در اختیار دارد که به شرکت‌های مختلف در زمینه صادرات و واردات، خدمات لازم را ارائه می‌دهد. احداث پل ارتباطی فاز اول و دوم منطقه‌ویژه، پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه، بومی‌سازی در اسکله‌ها و واگن‌برگردان‌ها و نیز بهره‌گیری از نیروهای جوان و بومی از دیگر دستاوردهای منطقه‌ویژه اقتصادی خلیج‌فارس است. در سال ۱۴۰۱، بالغ‌بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوبه تامین اعتبار از ایمیدرو برای احداث زیرساخت‌ها دریافت شده که طی آن پروژه‌های زیرساختی به ترتیب به مرحله اجرا در خواهند آمد.

    خلج طهرانی افزود: سایت ۲۵۰۰ هکتاری منطقه آماده پذیرش سرمایه‌گذاران است، ۳۰ درصد سایت توسعه توسط سرمایه‌گذاران فعال گردیده است.وی گفت: در سال ۱۴۰۱ موضوع فناوری‌های نوین و تولید دانش‌بنیان نیز هدف‌گذاری شده که طی آن مقرر گردید یک مرکز فناوری‌های نوین دانش‌بنیان با مشارکت صنایع و دانشگاه‌هرمزگان ایجاد شود. خلج طهرانی افزود: راه‌اندازی هتل پنج ستاره در منطقه‌ویژه جهت رفاه سرمایه‌گذاران و بحث ساماندهی پساب شهر بندرعباس در راستای مسوولیت‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌ها است. وی گفت:در این طرح، پساب شهر بندرعباس با همکاری شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی به آب صنعتی تبدیل می‌شود. طبق پیش‌بینی اولیه روزانه ۶۵ هزار مترمکعب پساب به آب صنعتی تبدیل می‌گردد که قابل توسعه تا ۸۰ هزار مترمکعب است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.