حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • معمای لاینحل آب  کوهستان پارک پنجه علی
    ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۲۲
    شناسه : 7073
    بازدید 1252
    7
    دریانیوز// کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس انتظار می رود با تکمیل فازهای آن بتواند بخشی از کمبود تفریحگاه و اماکن گردشی شهر بندرعباس را برطرف کند تا مردم برای زیارت و سیاحت به آنجا برند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی
    پ
    پ

    دریانیوز// کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس انتظار می رود با تکمیل فازهای آن بتواند بخشی از کمبود تفریحگاه و اماکن گردشی شهر بندرعباس را برطرف کند تا مردم برای زیارت و سیاحت به آنجا برند.

    از چند سال قبل که این کوهستان پارک کلید خورد، بارها بحث انشعاب آب زیارتگاه پنجه‌علی مطرح شد و همچنان این مشکل برطرف نشده است و گویا متولیان مربوطه نتوانسته اند هنوز به توافق برسند تا انشعاب آب وصل شود و انتقال آب با تانکر به این مکان به پایان برسد و امیدواریم با دخالت آقای استاندار در این موضوع، این چالش چندین ساله به پایان برسد و کلید قفل آبرسانی به این مکان باز شود تا زائران و گردشگران چندان مشکلی در حوزه تامین آب شرب بهداشتی نداشته باشند.

    در این فصل خنک سال و تعطیلات نوروزی که این مکان بسیار شلوغ می شود، انتظار می رود میزان خدمات‌رسانی نیز افزایش یابد و خلاء‌های موجود نیز برطرف شود. بندرعباس با کمبود شدید امکانات گردشگری و فضای سبز و پارک مواجه است. ساحل و دریا متاسفانه به قلیان سرا تبدیل شده که ورود خانواده ها را سخت کرده است و از طرفی هم فاضلاب روان به ساحل و دریا وارد می شود و آلودگی ساحل را به همراه داشته است وبوی تعفن فاضلاب، شهروندان را می آزارد .

    بایستی دریا و ساحل پاکسازی شده تا شهروندان و گردشگران از ورود به ساحل لذت ببرند و در دود قلیان و بوی فاضلاب غرق و آزرده نشوند که با توجه به تعطیلات نوروز و سرازیرشدن جمعیت گردشگران نوروزی از سراسر کشور به ساحل بندرعباسی، بایستی اقدام عاجلی در این حوزه صورت پذیرد. از آن طرف اماکنی مانند کوهستان پارک پنجه علی نیز بایستی کمبودهایش رفع گردد تا مردم بتوانند به آنجا بروند. از دو هفته دیگر که مسافران نوروزی وارد استان و شهر بندرعباس می شود، بایستی مشکلات موجود در کوهستان پارک و ساحل ودریا برطرف شود و زمینه گردشگری فراهم شده تا مسافران با خاطره‌ای خوش شهر را ترک کنند. در حوزه تفریحات دریایی و ساحلی بندرعباس نیز که متأسفانه تاکنون اقدام مناسبی صورت نگرفته و از این ظرفیت گردشگری در ساحل و دریا استفاده نشده است که جای تاسف دارد و بایستی برای ساماندهی قایق های تفریحی، اسب ها و… در ساحل و پاکسازی قلیان‌ها و… اقدامات لازم صورت پذیرد.

    در حوزه کوهستان پارک پنجه علی نیز که قرار است زیپ لاین و… به بهره‌برداری برسد و پیست هایی هم برای گردشگران ایجاد شده، انتظار می رود تحولی را در حوزه گردشگری شهر شاهد باشیم که اگر مشکل انشعاب آب آنجا نیز برطرف شود، بخشی از دغدغه شهروندان برای استفاده از آب شرب سالم و بهداشتی برطرف می شود. در این کوهستان پارک می‌توان اشتغالزایی مناسبی را در بخش های مختلف داشت و کبابسرا و… را ایجاد نمود و شهروندان بجای رفتن به خارج از شهر، می توانند در این کوهستان پارک کباب و… بخورند و تفریح کنند.

    فقط بایستی از تبدیل کوهستان پارک پنجه‌علی مانند ساحل بندرعباس به قلیان سرا جلوگیری کرد و اجازه عرضه قلیان را در این مکان داده نشود که اگر در این بخش کوتاهی شود، مانند ساحل به چالش تبدیل خواهد شد. در حوزه تامین امنیت نیز نیاز است که کلانتری یا ایستگاه پلیس در آنجا دایر شود تا شهروندان با خاطری آسوده در این مکان رفت و آمد داشته باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.