حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • معمای الحاق زمین  برای نهضت ملی مسکن بندرعباس
    ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۵:۰۷
    شناسه : 5474
    بازدید 1848
    8
    دریانیوز // بعد از آنکه پس از کش وقوس های فراوان، مکان اجرای طرح نهضت ملی بندرعباس از شهرک علوی در 50 کیلومتری غرب بندرعباس به داخل شهر بندرعباس انتقال یافت، در سال جاری بارها بحث الحاق اراضی مختلف به شهر بندرعباس جهت اجرای این طرح ملی مطرح شده است و همچنان به نتیجه نرسیده است
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز // بعد از آنکه پس از کش وقوس های فراوان، مکان اجرای طرح نهضت ملی بندرعباس از شهرک علوی در ۵۰ کیلومتری غرب بندرعباس به داخل شهر بندرعباس انتقال یافت، در سال جاری بارها بحث الحاق اراضی مختلف به شهر بندرعباس جهت اجرای این طرح ملی مطرح شده است و همچنان به نتیجه نرسیده است. سرنوشت طرح الحاق ۳۵۰هکتاری برای این طرح مشخص نشد.

    ماه قبل که با مدیرکل راه وشهرسازی مصاحبه کردم، ایشان گفتند ۲۰۰هکتار در منطقه پنجه علی بندرعباس به شهر الحاق می شود وما همزمان با انجام مراحل قانونی الحاق، احداث ۱۵ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن را به زودی در این مکان آغاز می کنیم که هنوز آغاز نشده است.

    چند روز قبل هم استاندار هرمزگان در هشتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان با اشاره به لزوم الحاق ۱۲۲ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس، عنوان‌کرد: « در الحاق اراضی جدید به شهر بندرعباس باید تمام موارد از جمله توپوگرافی منطقه و هزینه‌های آماده‌سازی زمین، حرایم گاز و برق، رودخانه‌ها و گسل‌ها و اقتصاد طرح بررسی و احصا شود تا بتوانیم بهترین محل را برای الحاق به شهر انتخاب کنیم.» با این وضعیت و علی رغم اینکه در شهر بندرعباس محدودیت زمین نداریم، اینکه مراحل الحاق از یک طرف زمان‌بر شده واز طرفی دیگر هر چند مدت یک منطقه ای از شهر را به عنوان منطقه الحاقی عنوان می کنند وبعد هم به نتیجه نمی رسد که جای سوال دارد.

    همچنین در شمال و جنوب بلوار شهید رجایی بندرعباس اراضی وسیعی وجود دارد که در بخشی از آن قرار بود مشکل خط لوله گاز برطرف شود و در آنجا بخشی از پروژه های نهضت ملی مسکن اجرا شود که بلاتکلیف ماند.بنظر می رسد این حرکت لاک پشتی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس نمی تواند متقاضیان واجدشرایط این شهر را به این زودی خانه دار کند و بایستی در این حوزه تجدیدنظر شود.

    از طرفی دیگر اینکه هنوز اراضی مازاد ادارات برای اجرای این ملی مسکن واگذار نشده است، جای سوال داردکه آیا واقعا استانداری و اقتصاد ودارایی نمی توانند ادارات را مکلف و مجبور کنند که اراضی مازاد شان را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اختیار راه وشهرسازی قرار دهند؟

    بنظر می رسد برخی ها نمی خواهند طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس به این زودی ها به سرانجام برسد تا قیمت های حبابی مسکن و اجاره بها همچنان تداوم یابد که این موضوع منجر به نارضایتی و اعتراض مردم نسبت به این وضعیت شده است.

    در این حوزه دستگاه های نظارتی و امنیتی ضرورت دارد بررسی کنند که چه عامل یا عواملی باعث شده است این طرح ملی در بندرعباس وضعیت فعلی را داشته باشد که اگر این طرح بخوبی اجرا شده بود، مردم به خانه دار شدن امیدوار می شدند و نارضایتی ها کاهش می یافت.

    مشکل مسکن باعث افزایش اختلافات خانوادگی و کندی روند ازدواج و…. شده است و بایستی این طرح دولت سیزدهم با جدیت و بخوبی در شهر بندرعباس اجرا شود ونواقص موجود برطرف شود و به روند اجرای طرح شتاب داد. بهترین فصل ساخت وساز در بندرعباس هم اکنون است و در تابستان بدلیل شدت گرما، ساخت وساز به کندی انجام می شود، پس ضرورت دارد روند اجرای ساخت وساز این طرح در بندرعباس شتاب گیرد و موانع برطرف شود .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.