حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • معلم، عنصر بی‌بدیل و غیر‌قابل جایگزین در فرآیند تعلیم و تربیت
    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۵:۱۲
    شناسه : 1186
    بازدید 1717
    10
    مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس در آیین تکریم و تجلیل از معلمان نمونه ناحیه یک بندرعباس عنوان کرد مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس ضمن خوش آمدگویی و تشکر از توجه مسئولین به جایگاه معلم در نظام تعلیم و تربیت بیان داشت :ناحیه یک از نظر ساختار و موقعیت ومنابع انسانی بزرگترین ناحیه آموزشی دراستان است ،مهاجر پذیری ، تجاری بودن ،وسعت و تراکم جمعیتی از ویژگیهای مهم این ناحیه هست که برای ارتقاء و بهبود کیفیت آموزشی شناخت این ویژگیها اولویت دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : سعیده دبیری نژاد منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس ضمن خوش آمدگویی و تشکر از توجه مسئولین به جایگاه معلم در نظام تعلیم و تربیت بیان داشت :ناحیه یک از نظر ساختار و موقعیت ومنابع انسانی بزرگترین ناحیه آموزشی دراستان است ،مهاجر پذیری ، تجاری بودن ،وسعت و تراکم جمعیتی از ویژگیهای مهم این ناحیه هست که برای ارتقاء و بهبود کیفیت آموزشی شناخت این ویژگیها اولویت دارد. مسلم بازیارنسب مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولین استانی در این مراسم تجلیل اذعان داشت؛ از خصوصیات بارز شهیدمرتضی مطهری تولید فکر و نشر افکار بوده که امروزه در نظام تعلیم تربیت، سند تحول بنیادین همان محصول تولید فکر نو بر اساس آرمان های انقلاب است و معلمان ما هم مجریان و انتشار دهندگان این فکر نو در نظام تعلیم و تربیت در جامعه هستند.

    بازیارنسب هدف ازدعوت پیشکسوتان عرصه تعلیم وتربیت را استفاده مفید از تجربه گرانبهای آنها درنظام تعلیم وتربیت و ارزش گذاری به خدمات صادقانه آنها دانست . وی همچنین تاکید کرد با استفاده از تجربیات این عزیزان، رسیدن به اهداف متعالی نظام تعلیم وتربیت تسریع خواهدشد. مسلم بازیار نسب در این آیین معلمان را عنصر بی بدیل و غیر قابل جایگزین در فرایند تعلیم و تربیت خواند و افزود: همه جوامع باید از مقام معلم تکریم نمایند، منیت معلمی و شایستگی حرفه ای معلم در پرتو قدر دانی جامعه پایدار می ماند. وی ادامه داد: تحول سازمانی، منوط به تحول عمیق در تمام ابعاد جامعه و ابزارها و تفکر نو و به روز معلم اتقاق می افتد. مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس با اشاره به نقش و جایگاه مهم معلم در جامعه گفت: اگر مغز های متفکر می خواهیم باید قدردان معلم و جامعه ی معلمی باشیم. بازیار نسب در بخش دیگری از سخنانش به نقش جهاد تبیین در تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: نقش جهاد تبیین در تعلیم و تربیت این است که با احصا عقب ماندگی های علمی آموزشی و اقتصادی سازوکارهایی برای ایجاد مهارتها در دانش آموزان و آماده نمودن آنان برای مقابله با مسائل مبتلا به جامعه و آسیب های نوپدید کنیم. وی همچنین تاکید کرد: در جهاد تبیین بایستی با نگاه عدالت آموزشی در نهاد تعلیم و تربیت نسخه بکر سند تحول را در بیانیه گام دوم انقلاب عملیاتی کنیم.

    مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس گفت: تکریم معلم یک وظیفه همگانی است که بر عهده همه آحاد جامعه می باشد. کرامت معلم یک نقش الگوی رفتاری دارد که باید در جامعه به آن ارج نهاده شود. وی در پایان ضمن تشکر از مشارکت دستگاهها و خیرین در آموزش و پرورش و همچنین ادای احترام به پیشکسوتان تعلیم وتربیت با اهدای گل افزود ؛ جهت تسهیلگری در کار آموزش و پرورش نیازمند مشارکت همگانی در جامعه است و آموزش و پرورش متعلق به آحاد جامعه است وما معلمان در پیش برد اهداف تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب از تمامی ظرفیت های موجود در جامعه برای اعتلای نظام آموزشی در تراز انقلاب اسلامی استفاده خواهیم کرد. گفتنی است در این مراسم اسحق زارعی یکی از مدیران شایسته وارزشی اسبق ناحیه یک بندرعباس نیز توسط مدیر آموزش وپرورش این ناحیه مورد تجلیل قرار گرفت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.