حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • معرفی نسل دفاع مقدسی ها به نسل امروز
    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۰۸
    شناسه : 4037
    بازدید 1286
    11
    دریانیوز// ناآشنایی نسل امروز از رشادت های نسل دیروز در دفاع از کشور خوشایند نیست و بایستی زمینه آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان از شهدا وایثارگران فراهم شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ناآشنایی نسل امروز از رشادت های نسل دیروز در دفاع از کشور خوشایند نیست وبایستی زمینه آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان از شهدا وایثارگران فراهم شود.بسیاری از مدارس و کوچه وخیابان ها به نام زیبای شهدا مزین شده اند، اما کمتر از آنها گفته و شنیده می شود.

    حتی در مدارسی که نام شهدای عزیزمان را دارند، نیاز است عکس از شهید و زندگی نامه و وصیت نامه شان هم در گام اول در مدرسه نصب شود تا دانش آموزان با آن شهدای عزیز آشنا شوند و در گام بعدی خانواده های دانش آموزان آن شهدا را بشناسند وبه جامعه معرفی شوند. بایستی از زندگی شهدا و جانبازان، آزادگان وایثارگران گفته شود ودر صورت امکان برخی از این عزیزان در مدارس و دانشگاه ها حضور یابند واز خاطرات شان بگویند و به سوالات دانش آموزان و دانشجویان پاسخ دهند. باید آنها خودشان بگویند که کشور به راحتی به ساحل امن نرسیده است.

    بایستی در مدارس و دانشگاه ها حضور یابند و ارتباط نسل دیروز با نسل امروز بیش از پیش برقرار شود و خودشان بهتر از هر کس دیگری می توانند فرهنگ ایثار و جهادی را در جامعه نهادینه کنند. نسل دانش آموز ودانشجوی مان بایستی ارتباط شان را با نسل دیروز و دفاع مقدسی ها تنگ تر شود و رشادت های این عزیزان به تصویر کشیده شود. اما متاسفانه بیشتر دانش آموزان حتی با شهیدی که مدرسه شان به نام آن شهید نامگذاری شده است، آشنا نیستند و بایستی در این حوزه تدبیری اساسی اندیشیده شود. باید بین نسل دیروز وامروز آشتی داده شود و زمینه آشنایی بیشتر نسل امروز با دیروزی های ایثارگر فراهم شود. همچنین خیابان ها ومعابری هم که به نام شهدا نامگذاری شده اند، نیاز است در آن خیابان ها ومعابر عکس شهید و زندگی نامه و وصیت نامه شان به نحوی نصب شود تا مردم با آن شهید بیشتر آشنا شوند. دوری از فرهنگ ایثارگری، جهادی و شهادت باعث غرق شدن در منجلاب فساد می شود و آنچه که در این سال ها باعث بروز تخلفات و مشکلات در جامعه شده است، دقیقا همین موضوع است که از این فرهنگ دور شده ایم. به همین دلیل هم برخی عکس شهدا را می دیدند و عکس شهدا عمل می کردند، چون با آرمان های شهدا و زندگی نامه و وصیت نامه شان چندان آشنا نبودند و به اهداف وآرمان های شهدا وایثارگران خوب عمل نکردند.

    جامعه امروزی تشنه مردان خدمت، جهادی و ایثارگری است تا بتوانند مشکلات مردم را در حوزه های مختلف برطرف کنند. اگر این فرهنگ در جامعه نهادینه شود، خلاء موجود در برخی حوزه ها ازبین خواهد رفت وهمگان بایستی برای نهادینه شدن این فرهنگ تلاش و برنامه ریزی کنند. متاسفانه در استان هرمزگان که شهدای دریایی، هوایی و زمینی داریم و شاهد جنایت آمریکا در شهادت ۲۹۰ بیگناه در هواپیمای ایرباس بوده ایم، حتی دو دهه بحث احداث یادمان شهدای ایرباس و باغ موزه مطرح شده است و این طرح به نتیجه نرسیده است و در این حوزه نیز استان در غربت به سر می برد و نیاز است همت جدی برای احداث این اماکن در استان بوجود آید و یادمان و باغ موزه دفاع مقدس در استان احداث شود تا هرمزگانی ها و حتی جهانیان در یادمان شهدای ایرباس حضور یابند و این جنایت ننگین از تاریخ کمرنگ نشود. اینکه بعد از گذشت حدود دو دهه هنوز این باغ موزه دفاع مقدس و یادمان شهدای ایرباس در بندرعباس راه اندازی نشده است، جای تامل دارد وانتظار می رود در دولت انقلابی و مردمی آیت ا… رئیسی این آرزوی دیرینه هرمزگانی ها محقق شود .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.