حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • مسئولان منتظر آتش سوزی دوباره بازارچه برزنتی ۲۲بهمن بندرعباس هستند؟
    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۵:۱۹
    شناسه : 8050
    بازدید 1288
    10
    دریانیوز// درحالی 13سال از آتش سوزی بزرگ و خسارت بار بازارچه 22بهمن بندرعباس در سال 89 می گذرد که بیشتر غرفه ها و اجناس در آتش خاکستر شد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالی ۱۳سال از آتش سوزی بزرگ و خسارت بار بازارچه ۲۲بهمن بندرعباس در سال ۸۹ می گذرد که بیشتر غرفه ها و اجناس در آتش خاکستر شد و خسارت زیادی به بازاریانی وارد شد که بیمه هم نبودند و از آن زمان، مسئولان مختلف و شهرداران، شوراهای شهر، روسای ادوار سازمان میادین و ساماندهی مشاغل بندرعباس وعده هایی را مبنی برساماندهی این بازار و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای استانداردسازی این بازارچه و ایجاد اشتغال بیشتر و همچنین انتقال دستفروشان از سایر بازارها و مناطق شهر به این بازارچه مطرح کردند و بایگانی شد.

    در هر دوره نزدیک انتخابات شوراها هم به این موضوع بیشتر پرداخته می شود و بعد از مدتی به فراموشی سپرده می شود. غرفه های برزنتی که زمینه شعله ور شدن بیشتر را دارد و سیم و کابل‌های برق آویزان و ناایمن همچنان در بازارچه خطرساز هستند و مسئولان مربوطه در این حوزه اقدام مناسبی را انجام نداده اند.

    در بیشتر غرفه‌ها، لباس و پارچه، کیف وکفش و پتو، اسباب‌بازی، کابینت و وسایل چوبی و… عرضه می شود که درصورت آتش‌سوزی، فوری آتش می گیرند که گویا تا این آتش سوزی‌ها منجر به زنده سوختن بازاریان و مردم نشود و دهها خانواده عزادار نشوند، متولیان مربوطه فقط شعار ساماندهی، ایمن سازی و استانداردسازی بازارچه را می دهند.

    موضوع دیگر اینکه برخی از غرفه ها هم قفل هستند و به گفته بعضی از غرفه داران، این غرفه به انبار تجار و بازاریانی تبدیل شده اند که در سطح شهر فعالیت می کنند واز این غرفه های ارزان به عنوان انبار استفاده می کنند. این در حالیست که برخی از شهروندان برای اجاره غرفه جدید در بازارچه با مشکل مواجهند و به راحتی موافقت نمی شود.

    برخی از غرفه‌داران هم گلایه مندند و می گویند بارها به غرفه داران گفته‌اند مدارک‌تان را تکمیل کنید و بدهی ها تسویه شود تا ساماندهی بازارچه را آغاز کنیم و غرفه هایی با سازه هایی استاندارد به شما تحویل دهیم، اما پس از مدتی این وعده ها عملیاتی نمی شود و این طرح نخ نما شده را غرفه‌داران و بازاریان می شناسند. همچنین وضعیت سرویس بهداشتی و نمازخانه بازارچه هم مناسب نیست.

    قبلا کولر نبود و درحال حاضر کولر در بازارچه وجود دارد، اما پریز برق در نمازخانه نیست و مردم در گرما وعرق ریزان مجبورند نماز بخوانند که مشخص نیست مسئولان مستقر در بازارچه آیا خودشان هم در این بازارچه وبا این شرایط نماز می خوانند و شرایط را دیده‌اند و اگر دیده اند، چرا اقدامی صورت نگرفته است؟ بطور حتم درصورت رونق بازارچه و ساماندهی و استانداردسازی آن، مردم از محلات و مناطق شهر و بخصوص مناطق غربی بندرعباس می توانند به این بازارچه بیایند و خریدشان را انجام دهند و از ترافیک مرکز شهر به سمت بازار روز و… کاسته می‌شود.

    انتظار می رود متولیان مربوطه تا قبل از وقوع فاجعه غیرقابل جبران، استانداردسازی بازارچه را آغاز کنندو به وعده و وعیدها پایان دهند و وارد فاز اجرا شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.