حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مسئولان فقط روضه بافت فرسوده و حاشیه ای نخوانند
    ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۵۹
    شناسه : 1688
    بازدید 1531
    10
    در هرمزگان رسانه ها از مشکلات بافت های حاشیه ای و فرسوده گزارش های زیادی را در یکی دو دهه اخیر منتشر کردند و برخی از مسئولان هم گهگاهی از این مشکلات می گویند که کاری مشابه رسانه ها انجام می دهند، درصورتیکه وظیفه آنها اقدام و عمل است و گفتن وظیفه رسانه هاست.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: در هرمزگان رسانه ها از مشکلات بافت های حاشیه ای و فرسوده گزارش های زیادی را در یکی دو دهه اخیر منتشر کردند و برخی از مسئولان هم گهگاهی از این مشکلات می گویند که کاری مشابه
    رسانه ها انجام می دهند، درصورتیکه وظیفه آنها اقدام و عمل است و گفتن وظیفه رسانه هاست. املاک فاقد سند در این مناطق همچنان موجب رعب و وحشت ساکنانی است که در زیر سقف های لرزان و دیوارهای نمور و شکاف دار زندگی می کنند که متاسفانه در سال های گذشته اقدام مناسبی در این حوزه صورت نگرفته است. روند صدور سند در برخی محلات متوقف شده و در برخی محلات بدلیل هزینه بالایی که اعلام شده است و یااراضی صاحب پیدا کرده اند و یا بهانه قرار گرفتن در حریم ۶۰متری دریا دارند و یا مصوبه غیرکارشناسی شورای شهر در قیمت گذاری داشته اند، عملا متوقف است و بنظر می رسد مسئولان و شورای شهر منتظرند این خانه های فرسوده، همچنان فرسوده بمانند تا زمانی که بر سرساکنان آوار شوند و آنگاه برای بیرون آوردن اجسادشان اقدام کنند وبعد دور یک میز بنشینند و چاره اندیشی کنند.

    متاسفانه مسئولان وشوراها و شهرداران در ادوار مختلف نیاموختند که پیشگیری بر درمان ارجح است و بدنبال پیشگیری نیستند. آنقدر چوب لای چرخ اخذ سند و بازسازی املاک گذاشتند تا ساکنان تکان نخورند و در زیر سقف های لرزان بمانند و بمیرند. در سال های قبل اگر ساکنان محله ای مانند آیت ا… غفاری بندرعباس می خواستند سقف فرسوده خانه شان ویا دیوار ترک خورده املاک فرسوده شان را تعمیر کنند یا پلاستر بزنند، فورا توسط شهرداری ممانعت می شد. بخاطر دارم که در بازدیدی که در اواسط دهه ۹۰ معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرمانده نیروی انتظامی بندرعباس، شهردار منطقه از این محله داشتند، تعدادی از ساکنان به این مسئولان گفتند که کارمندان شهرداری به آنها گفته اند امورات تان را بخوبی انجام نمی دهیم و هزینه صدور سند در این محله بالاست تا نتوانید سند بگیرید و وضعیت خانه های تان بدتر شود ومجبور شوید از این محله بروید. این موضوع واقعا تاسف انگیز بود که تعدادی دیگر از اهالی نیز آن را تایید کردند.

    البته برای این محله و برخی محلات دیگر نیز مصوباتی در حوزه های مختلف برای رفع مشکلات شان وجود داشت که متاسفانه عملیاتی نشده و خانه ها همچنان بدون سند و فرسوده باقی مانده اند. البته وضعیت سایر محلات هم خیلی بهتر از شهناز نیست. هیچ عزمی جدی برای رفع مشکلات محلات وجود ندارد. بازگشایی معابر بایستی مدنظر قرار گیرد تا این کوچه هایی که به عنوان پاتوق معتادان، مواد ومشروب فروشان و اراذل و اوباش وسارقان تبدیل شده است، بازگشایی ولاین بندی شوند و ارتقای امنیت را به همراه داشته باشند. بنظرم اگر استاندار، فرماندار، شهردار، شورا، رئیس کل دادگستری، دادستان و… چندین شب بدون اعلام قبلی از کوچه های محله آیت ا… غفاری و سایر محلات بازدید داشته باشند و وضعیت را از نزدیک ببینند و با اهالی و معتمدین گفتگو داشته باشند، بطور حتم بهتر می توانند سیاستگذاری در این حوزه داشته باشند تا ساکنان شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش عدالت اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی، تفریحی و… باشند و مسئولان فقط روضه خوان نباشند.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.