حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مربیان مهربان کانون با کودکان بهتر ارتباط برقرار می کنند
    ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۶:۰۹
    شناسه : 4470
    بازدید 1418
    15
    یک عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان : زمانی که با کودکان و نوجوانانی که ساعات زیادی از اوقات شان را در کانون گذرانده اند و عضو کتابخانه های کانون بوده اند و کتاب های کانونی را مطالعه کرده و از کارگاه هایش استفاده کرده اند، همکلام شوید و گفتار و رفتارشان را با کودکان و نوجوانان غیرکانونی مقایسه کنید، بخوبی متوجه تفاوت های قابل تامل شان در حوزه های مختلف می شوید و به همین دلیل به دیگران توصیه می کنید تا از کتاب ها و کارگاه های کانون استفاده کنید.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: زمانی که با کودکان و نوجوانانی که ساعات زیادی از اوقات شان را در کانون گذرانده اند و عضو کتابخانه های کانون بوده اند و کتاب های کانونی را مطالعه کرده و از کارگاه هایش استفاده کرده اند، همکلام شوید و گفتار و رفتارشان را با کودکان و نوجوانان غیرکانونی مقایسه کنید، بخوبی متوجه تفاوت های قابل تامل شان در حوزه های مختلف می شوید و به همین دلیل به دیگران توصیه می کنید تا از کتاب ها و کارگاه های کانون استفاده کنید. کودکان و نوجوانان کانونی قدرت تخیل، خلاقیت، فن بیان، تجزیه و تحلیل شان و… بالاست ودر تحصیل نیز موفق ترند واعتماد بنفس بالایی دارند و تنفس در هوای کانون باعث می شود، آینده شان تضمین شود و در حوزه های مختلف رشد و پیشرفت داشته باشند. به همین دلیل انتظار می رود مسئولان استان هرمزگان از این نهاد آینده ساز حمایت بیشتری را داشته باشند و تعداد مراکز کانون در استان افزایش یافته و شهرهای بدون مرکز کانون نیز کانون دار شوند تا تمام کودکان و نوجوانان علاقمند به استفاده از کتابخانه ها و کارگاه های کانون فرصت برابری را برای استفاده داشته باشند و در مسیر پیشرفت وترقی قرار گیرند.در ادامه گفتگو با اعضای موفق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، در این شماره نیز با عضوی دیگر از کانون گفتگو کردیم. همراهمان باشید.

    دریا:خودتان را بطور کامل معرفی کنید واز چند سالگی و چگونه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا شدید؟ والدین تان چه نقشی در آشنایی واستفاده از کتابخانه وبرنامه های کانون داشتند؟

    سید علی شجاعی هستم. ۱۶ ساله.من تابستانی که داشتم وارد کلاس سوم می شدم به کانون رفتم.از بچگی علاقه زیادی به خواندن کتاب داشتم و این دلیلی شد که مامان وبابای من تصمیم گرفتند من را به کانون ببرند و از کتابخانه و محیط آنجا استفاده کنم. در واقع نقش اصلی علاقه و آشنایی من با کانون را مادر و پدرم داشتند.

    دریا : بیشتر در چه دوره ها وکارگاه های کانون شرکت کرده اید و ارزیابی تان از این کارگاه ها ودوره ها چیست؟ شرکت کنندگان با چه مهارت هایی آشنا می شوند؟ بین بچه‌های کانونی وغیرکانونی چه تفاوتی فکر می کنی وجود دارد؟ مربیان کانونی با غیرکانونی بنظرتان چه تفاوتی باهم دارند؟

    من افتخار این را داشتم که در دوره های مختلفی از جمله داستان نویسی ، شعر سرایی، سفالگری ، نمایش، فن بیان و … شرکت کنم . همه این دوره ها و کارگاه ها در کنار هم باعث افزایش اعتماد به نفس و حس پویایی در من شد. در واقع در دوره های کانون حتی اگر بچه ای نخواهد ، بعدا رشته ای را که شرکت کرده ادامه بدهد؛ به طور غیر مستقیم به او در یادگیری سریع تر باقی مهارت ها کمک می کند . در کانون شما با بقیه بچه ها فعالیت هایی مثل سرود ، نمایش ، تئاتر انجام می دهید که منجر می شود که در جامعه بتوانید بهتر با اطرافیانتان ارتباط بگیرید. مربیان کانونی با حوصله و مهربان هستند و با کودکان بهتر ارتباط برقرار می کنند.

    دریا:با توجه به اینکه شما دانش آموز هستید، حضور در کانون چه اثری بر روی تحصیل تان داشته است؟ در روند تحصیل و درس خواندن و… چه تاثیری داشته است؟

    کانون محیطی است که کودکان در آن مهارت خوب ارتباط گرفتن را یاد می‌گیرند. در کانون کودکان و نوجوانان یاد می‌گیرند درست برنامه ریزی کنند و در کنار درس و تحصیل مهارت های مورد نیاز زندگی را یاد می گیرند و به هنر مورد علاقه خود می پردازند که درس خواندن را برایشان لذت بخش تر می‌کنند و برای من با توجه به اینکه اغلب دانش آموزان تابستان خود را فقط بازی و تفریح می‌کنند، فعالیت های کانون علاوه بر حس نشاط موجب شده که در تابستان هم مطالب جدید و مفیدی یاد بگیرم.

    دریا :باتوجه به مطالعه کتاب های کانون پرورش فکری، بنظرتان وجه تمایز کتاب های کانون با غیرکانونی چیست و چه چیزهایی را از این کتاب ها آموزش دیده اید؟

    کتاب های کانونی نویسندگانی حرفه ای دارند و کتاب هایی نزدیک به حس و فکر کودک می‌نویسند . این کتاب ها به کودک نکاتی را در دنیای فکری خودش می آموزند و خلاقیت کودکان و نوجوانان را افزایش می‌دهند .کتاب های کانون اغلب باعث تفکر آنها می شوند .

    دریا:در چه جشنواره هایی تاکنون شرکت کرده اید و به چه مقام هایی دست یافته اید؟

    به لطف خدا و راهنمایی های مربیان توانستم در جشنواره های مختلفی رتبه کسب کنم . برگزیده استانی در بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی بخش پادکست . شایسته تقدیر مسابقه داستان نویسی بام .

    دریا: چه توصیه هایی را به والدین و کودکان و نوجوانان برای استفاده و بهره مندی از برنامه های کانون دارید؟

    همه کودکان و نوجوانان دوست دارند در یکی از رشته های هنری مهارت بیاموزند و
    حرفه ای شوند . چه جایی بهتر از کانون برای یادگیری مهارت ها؟ شما می‌توانید در تابستان در کنار مربیان با تجربه از زمان خود به خوبی استفاده کنید و مسیری که
    می خواهید حرفه ای شوید و در طول مدرسه با شرکت در کارگاه های کانون از ایجاد فاصله بین یادگیری خود جلو گیری کنید.

    دریا : به نظر خودتان اگر با کانون آشنا نمی شدید مسیر زندگی تان چه تغییری می کرد؟

    زندگی معمول خود را داشتم و البته خیلی از مهارت هایی که امروز بلدم و تجربه هایی که کسب کردم را نداشتم . برای یادگیری درس هایم و پیدا کردن دوستان و… نیاز به تلاش بیشتری داشتم و به مشکل بر می خوردم .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.