حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • مدیران پروازی و تضییع کنندگان حق هرمزگانی ها
    ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۳۱
    شناسه : 3827
    بازدید 1374
    10
    دریانیوز// هرمزگان همواره به عنوان استانی مطرح بوده که از یک طرف مدیران پروازی در حوزه های مختلف بخصوص صنایع و برخی دستگاه های اجرایی اش حضور داشته که حتی حاضر نشده اند خانواده شان را به استان بیاورند و بین تهران و... و هرمزگان در رفت وآمد بوده اند و فقط پست مدیریت و حقوق و مزایا و ماموریت های مدیریتی شان را از هرمزگان داشته و دارند و از طرفی دیگر برخی بدون سابقه مدیریتی که بیشتر غیربومی هستند را در هرمزگان به عنوان مدیر می گمارند و این مدیران چندان تعصبی هم به استان ندارند .
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی
    پ
    پ

    دریانیوز// هرمزگان همواره به عنوان استانی مطرح بوده که از یک طرف مدیران پروازی در حوزه های مختلف بخصوص صنایع و برخی دستگاه های اجرایی اش حضور داشته که حتی حاضر نشده اند خانواده شان را به استان بیاورند و بین تهران و… و هرمزگان در رفت وآمد بوده اند و فقط پست مدیریت و حقوق و مزایا و ماموریت های مدیریتی شان را از هرمزگان داشته و دارند و از طرفی دیگر برخی بدون سابقه مدیریتی که بیشتر غیربومی هستند را در هرمزگان به عنوان مدیر می گمارند و این مدیران چندان تعصبی هم به استان ندارند و دود این انتصاب ها به چشم مردم می رود و نتیجه اش در صدرنشینی هرمزگان در فقر وفلاکت، بیکاری، گرانی و… مشهود است.

    متاسفانه همچنان رویه مدیران پروازی در استان هرچند به مقدار کمترنسبت به دهه های قبل، اما همچنان تداوم دارد. در حوزه فنی و حرفه ای نیز که از اول انقلاب تاکنون هیچ مدیرکل بومی منصوب نشده است و بیشتر مدیران ضعیف برای سابقه سازی در استان گمارده شده اند واین مدیران در سال های اخیر و هم اکنون مراکز وکارگاه های دولتی فنی وحرفه ای را به بخش خصوصی واگذار کرده اند که منجر به عدم مهارت آموزی هرمزگانی ها در مراکز رایگان دولتی و عدم توان پرداخت هزینه های سنگین مراکز غیردولتی جهت مهارت آموزی بیشتر بومیان شده است و علی رغم انتشار گزارش‌هایی در این حوزه، حتی دستگاه های نظارتی و استانداری به این بخش توجهی نکردند و نتیجه این سیاست هم افزایش اشتغال کاذب و قاچاق، سوخت بری و… و تصادفات مرگبار خودروهای شوتی و قاچاق و… شده است و خانواده های زیادی عزادار و فرزندانی هم یتیم شده و می شوند و سکوت متولیان مربوطه در این بخش تامل برانگیز است. چندی پیش نیز دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر هرمزگان در خصوص مدیران پروازی گفت:مدیر پروازی نه تنها در صنعت، بلکه در هیچ بخشی از استان نباید وجود داشته باشد. البته انتظار می رود ایشان موضوع نسبت به انتصاب مدیرکل بومی برای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان و برگرداندن کارگاه های واگذار شده از بخش خصوصی به بخش دولتی و جلوگیری از تداوم واگذاری کارگاه های مرکز شماره یک فنی وحرفه ای بندرعباس و… موضع گیری و پیگیری های لازم را داشته باشند .

    دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر هرمزگان در خصوص عدم استقرار برخی از مدیران در استان گفت:مدیران پروازی باید از چرخه مدیریت هرمزگان حذف شوند.حجت الاسلام والمسلمین کریمی با ذکر این مطلب که یکی از مطالبات مردم هرمزگان برکناری مدیران پروازی است؛ اظهار کرد: در خصوص عدم استفاده از مدیران پروازی در خواست‌های زیادی از ستاد امربه معروف و نهی از منکر هرمزگان مطالبه شده است.وی افزود:یکی از مطالبه‌هایی که در ماه‌های اخیر از ستاد امربه معروف و نهی از منکر درخواست شده است، عدم بکارگیری مدیران پروازی و اولویت‌دهی به نیرو‌های بومی می باشد، زیرا مدیران پروازی که هیچ‌گونه تعلق خاطری به این استان ندارند باعث بروز مشکلاتی برای مردم به ویژه جوانان شده است.وی گفت: مدیران باید ملزم شوند به طور تمام‌وقت در محل خدمت خود حضور داشته باشند. هیچ دلیلی برای حضور نداشتن مدیران در استان وجود ندارد، جای این سوال است که این مدیران در تهران چه می‌کنند و چرا به وظایف خود نسبت به استان هرمزگان توجهی ندارند. مدیری که در تهران بخواهد برای صنعت هرمزگان که قطب اقتصادی کشوراست، تصمیم‌گیری کند، خیلی متفاوت است با مدیر با سابقه‌ای که در میدان حضور دارد . به همین دلیل مدیر پروازی نه تنها در صنعت بلکه در هیچ بخشی از استان نباید وجود داشته باشد.کریمی بیان داشت: هرمزگان یکی از شاخص‌ترین استان‌هایتولید کننده ثروت برای کشور است. از لحاظ تولید ثروت همیشه در بین استان های درآمدزا، ولی از لحاظ دریافت بودجه بین استان های محروم کشور قرار دارد.دبیرستاد امربه معروف و نهی از منکر هرمزگان خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان افراد تحصیل کرده مختلف با استعداد‌های متفاوت و با تحصیلات عالیه وجود دارد؛ لذا ضرورتی برای حضور مدیران پروازی در هرمزگان وجود ندارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.