حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2992 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مدافع حقوق جوانان هرمزگانی کیست؟
    ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۵:۳۴
    شناسه : 4803
    بازدید 1236
    13
    دریانیوز//جایگاه نخست بیکاری هرمزگان در کشور و تکرار چندین باره این رکوردشکنی تأسف برانگیز در سال های اخیر و تاکنون نشان می دهد که به موضوع اشتغال جوانان بومی علی رغم وجود ظرفیت های استان در ابعاد اقتصادی و... ، اما توجهی نشده است .
    ارسال توسط : منبع : علی زارعی
    پ
    پ

    دریانیوز//جایگاه نخست بیکاری هرمزگان در کشور و تکرار چندین باره این رکوردشکنی تأسف برانگیز در سال های اخیر و تاکنون نشان می دهد که به موضوع اشتغال جوانان بومی علی رغم وجود ظرفیت های استان در ابعاد اقتصادی و… ، اما توجهی نشده است و بنگاه های اقتصادی نیروی مورد نیازشان را در یکی دو دهه اخیر از سایر مناطق کشور بصورت اتوبوسی وارد کرده اند و هیچ نهادی هم خود را در این حوزه پاسخگو نمی داند.

    از طرفی دیگر در سایر حوزه ها نیز به جوانان هرمزگانی و نیازهای شان در بخش های مختلف از جمله ورزش، تفریح، ازدواج، اشتغال، آموزش وفرهنگی و… توجه چندانی نشده است و دستگاه های مختلفی در حوزه جوانان وظایفی را برعهده دارند، اما خروجی مناسبی را در استان مشاهده نمی کنیم. تا قبل از ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی و تشکیل وزارت و ادارات ورزش و جوانان در استان ها، مردم و جوانان می دانستند حداقل یک حوزه ای به نام سازمان ملی جوانان در کشور واستان ها وجود دارد که جوانان می توانستند مطالبات شان را از این نهاد مطالبه کنند. اما در این سال ها جوانان فقط نام وعنوان اداره کل ورزش و جوانان را شنیده اند و حتی ما رسانه ها هم کمتر اقدامی را در حوزه جوانان از اداره کل ورزش و جوانان دیده و یا شنیده ایم و اگر هم اقدامی شده است، اطلاع رسانی نشده است و مهمتر اینکه اثرات اقدامات شان را بایستی در جامعه نیز در حوزه های مختلف مشاهده کنیم.

    موضوع دیگر این است که در محلات و مناطق مختلف شهری و روستایی نیز بایستی نیازهای جوانان در حوزه های مختلف دیده شود، اما همچنان کمبودهای زیادی در این حوزه ها وجود دارد و بسیاری از نوجوانان و جوانان بدلیل کمبود اماکن ورزشی، تفریحی و…، وقت شان به بطالت می گذرد و گاهی در دام انواع بزه، موادمخدر سنتی و صنعتی، مشروبات و… گرفتار شده اند و از آن طرف بدلیل عدم زمینه سازی برای اشتغال شان در صنایع و…، بخش زیادی از آنها به مشاغل کاذب و خطرناک و ویرانگر که جان شان را هم از دست می دهند، می روند.

    حتی جوانان این استان برای مهارت آموزی و کسب مهارت های فنی و حرفه ای در این سال ها با چالش دیگری مواجه بوده اند و آن واگذاری مراکز و کارگاه های رایگان دولتی فنی و حرفه ای به بخش خصوصی است که بدلیل هزینه های بالای آموزش در آموزشگاه های آزاد، بخش زیادی از جوانان و بخصوص قشر محروم و بیکار جامعه توان پرداخت این هزینه ها را ندارند و هیچ نهادی از تضییع حق جوانان در این حوزه نیز دفاع نکرد که انتظار می رفت اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان متولی اصلی جوانان استان از حق جوانان هرمزگانی در این بخش که آموزش ها منجر به اشتغالزایی می شود، دفاع می کرد که این نهاد نیز سکوت اختیار نمود.

    از مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان انتظار می رود به عنوان مهمترین دستگاهی که عنوان جوانان را نیز در عنوان مسئولیت شان هم دارند، از حق جوانان در حوزه های مختلف دفاع کنند و همچنین در حوزه ورزش و احداث اماکن ورزشی بگونه ای عمل کنند تا فضاهای ورزشی استان به استانداردهای لازم برسد و اقشار مختلف و بخصوص جوانان بتوانند از فعالیت های ورزشی در اماکن ورزشی بهره مند شوند و ورزشکاران نیز مورد حمایت قرار گیرند و ظرفیت صنایع را نیز به کمک ورزش استان بطلبند. بطور حتم بی توجهی به نیازها و خواسته های جوانان عواقب ناخوشایندی را دارد که گاهی غیرقابل جبران است و متولیان مربوطه نیز بایستی مدافع حقوق جوانان در حوزه های مختلف از جمله اشتغال، ازدواج، مسکن، ورزش، تفریح، آموزش و… باشندوسکوت را بشکنند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.