حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • محروميت زدایی و اقتصاد مقاومتی ماموريت بسيج سازندگی هرمزگان
    ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۵:۰۸
    شناسه : 5263
    بازدید 1624
    25
    مسئول بسيج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان عنوان کرد مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، گفت: محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی دو هدف اصلی بسیج سازندگی هرمزگان است.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// مسئول سازمان بسيج سازندگي سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، گفت: محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی دو ماموریت اصلی بسیج سازندگی هرمزگان است.

    سرهنگ پاسدار ياسين باوقار در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه دريا در بندرعباس با تبريک فرارسيدن هفته بسيج، اظهار کرد: بسيج سازندگي در سال ۷۹ به دستور مقام معظم رهبري ( مدظله‌العالی) جهت زدودن غبار فقر و محروميت در کشور تاسيس شد و از زمان آغاز فعاليت اين مجموعه ارزشي، تاکنون توانسته خدمات ارزشمندي را در حوزههاي مختلف محروميتزدايي به جامعه هدف خود ارائه دهد.

    وي با بيان اينکه بدنه اصلي بسيج سازندگي گروههاي جهادي هستند، افزود: ما با تمام توان از ظرفيت گروههاي جهادي و انقلابي که در راستاي محروميتزدايي فعاليت دارند حمايت خواهيم کرد و اين را يک تکليف براي خود قلمداد مي کنيم.

    مسئول بسيج سازندگي سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان داشتن روحيه جهادي و انقلابي در کشور را موجب رشد و پيشرفت در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: هرگاه اين دو موضوع با هم ترکيب شده توانستهايم بر مشکلات فائق آيم.

    ۱۲۶۰ گروه جهادي فعال داريم

    سرهنگ پاسدار باوقار، گفت: در حال حاضر ۱۲۶۰ گروه جهادي فعال در استان داريم که در حوزههاي مختلف محروميتزدايي مشغول به فعاليت و کار جهادي هستند که در بخشهاي نظير ساخت منازل مددجويان کميته امداد و بهزيستي، ايجاد راههاي مواصلاتي، تعمير و مرمت منازل نيازمندان، تهيه جهيزيه در قالب ازدواج آسان، ساخت خانه عالم، ايجاد کارگاههاي خياطي، احداث زمين چمن مصنوعي، پرداخت تسهيلات، احداث درمانگاه و خانه بهداشت، و پروژههاي آب رساني در قالبهاي مختلف شامل ايجاد مخزن، انتقال آب به صورت خط لوله، انتقال از چاه و بستر رودخانه و…صورت می‌گیرد.

    وي در همين رابطه، اضافه کرد: علاوه بر موضوع محروميت زدايي؛ حوزه مهم اقتصاد مقاومتي را هم داريم که خود شامل قسمت هاي مختلفي مانند هيئت انديشه ورز و کارگروه اقتصاد مقاومتي است و در اين بخش ۱۷ کارگروه را داريم که ادارات و سازمانهاي مختلفي در آن مشغول به فعاليت هستند.

     

    به دنبال ايجاد دهکده‌های اقتصاد مقاومتی هستيم

    مسئول بسيج سازندگي سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان از ايجاد دهکده‌های اقتصاد مقاومتي براي راهاندازي مشاغل گوناگون خبر داد و گفت: برنامه داريم که در حوزهها و مشاغلي که در سطح استان مشکل داريم شغل‌های مانند کارگاه توليد تيرچه، توليد فوم، قالي بافي، فرش بافي، پرورش شتر مرغ و پرورش ماهي در استخر و… داشته باشيم ؛ در اين زمينه هم طرح و نقشه را آماده کرده ايم و زميني را در دوراهي سرخون تسطيح ميکنيم که هم زمينه اشتغال ۶۰ نفر را بصورت مستقيم ايجاد ميکند و هم بازار استان به خودکفايي می‌رسد.

    سرهنگ پاسدار باوقار ابراز کرد: ما در حوزه اقتصادي ۱۴ تعاوني روستايي داريم که در بخشهاي شيلات و صنايع دستي درحال فعاليت هستند تا بتوانيم در زمينه اقتصادي ساماندهي خوبي داشته باشيم. وي در رابطه با حوزه اقتصاد مقاومتي، ادامه داد: اين مجموعه دارای۵۶۰ صندوق قرض‌الحسنه مردمي می‌باشد که بيشتر در محلات محروم، مناطق آسيب پذير و روستاها ايجاد شده است تا بتوانيم با راهاندازي اين صندوقها در جهت ايجاد مشاغل خرد و خانگي به اقتصاد خانوادهها کمک کرده باشيم و تسهيلات اين صندوقها از پنج تا ۵۰ ميليون تومان به صورت قرض‌الحسنه ميباشد؛ در اين بين اگر خانوادهها نياز به آموزشهايي هم داشته باشند مربياني را در اختيار آنها براي فراگيري مهارت قرار می دهيم.

    اعطای وام ۱۲۰ ميليونی جهت نصب پنل‌های خورشيدی به خانواده‌ها

    اين مقام مسئول از اعطاي تسهيلات ۱۲۰ ميليون توماني به صورت قرضالحسنه جهت نصب پنلهاي خورشيدي در قالب نهضت جهاد روشنايي يکي ديگر از گامهاي بسيج سازندگي در راستاي اقتصاد مقاومتي نام برد و اظهار کرد: اين کار با همکاري شرکت توزيع برق در حال انجام است و تاکنون ۲۵۰۰ نفر جهت انجام اين امر ثبت نام کردهاند؛ اين تسهيلات نياز به ضامن ندارد و داراي سه ماه تنفس است همچنين افرادي که جوياي کار هستند با نصب اين پنلهاي خورشيدي در پشت بام خود شرکت توزيع برق، برق توليد شده آنها را تا ۲۰ سال بصورت تضميني خريداري ميکند. وي يادآور شد: براي نصب اين پنل‌ها بايد کنتور برق به نام فرد متقاضي باشد و حداقل به ۱۵۰ متر زمين نياز است که اين خود باعث ايجاد اشتغال و درآمد زايي براي خانوادهها می شود؛ مجوز ۵۰۰۰ سهميه را جهت انجام اين کاردر استان اخذ کردهايم و به دليل اينکه استقبال خوبی که از اين طرح شده پيگير گرفتن سهمیه‌های بيشتري هستيم.

      اعطای ۵۰ ميليارد تسهيلات به مشاغل خانگی

    سرهنگ پاسدار باوقار، ابراز کرد: در بحث مشاغل خرد و خانگي تاکنون ۵۰ ميليارد تومان در قالب تبصره ۱۶ در شش ماهه اول سال جاري از ۱۰ ميليون تا صد ميليون تومان تسهيلات پرداخت شده و با تسهيلات اعطايي در زمينه هاي مختلف ۱۵۰۰ شغل ايجاد شده است.

    وي افزود: ما در حوزه فرهنگي صد کارگروه با حضور اساتيد دانشگاهها، معلمان و مربيان مهدکودک داريم که در زمينه کمک به تحصيل دانش آموزان، اوقات فراغت و… فعاليت دارند. مسئول بسيج سازندگي سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، گفت: اين مجموعه ۱۶۰ تيم پزشکي جهادي دارد که در قالب ايستگاههاي سلامت و ايجاد بيمارستانهاي صحرايي با هماهنگي بسيج جامعه پزشکي به صورت سازماندهي شده جهت خدمات‌رسانی به مناطق محروم اعزام می شوند.

    ساخت ۱۵۰۰ منزل کميته امداد، احداث سد سيرمند حاجی آباد و ۲۸ کيلومتر راه در کوهشاه احمدی 

    سرهنگ پاسدار باوقار با بيان اينکه ما در حوزه ساخت منازل مددجويي تفاهم‌نامه‌ای را با کميته امداد امام خميني(ره) استان منعقد کرده‌ایم، ابراز داشت: اين قرارداد دو ساله است که در آن بناست براي مددجويان کميته امداد هزار و ۵۰۰ واحد مسکن با متراژهاي ۵۰ متري همچنين واگذاري تسهيلات ۲۰۰ ميليوني و کمک بلاعوض ۵۰ ميليون توماني احداث کنيم؛ با مجموعه بهزيستي هم منتظر اعلام نتيجه نهايي تهران هستيم که پيش بيني ميشود حدود ۵۰۰ واحد مسکوني ۶۰ متري براي اين قشر مددجو هم ساخته شود.

    وي در زمينه راههاي مواصلاتی نيز گفت: در منطقه کوهشاه احمدي که مردم از نبود راه مناسب گلايه داشتند، در فصل بارندگي و سيل راه ارتباطي آنها قطع ميشد و بسيج سازندگي بنابر وظيفه خود از يک سال و نيم پيش در اين محل مشغول احداث ۲۸ کيلومتر جاده است که تاکنون از اين مقدار ۶ کيلومتر آسفالت و ۱۵ کيلومتر آن را بازگشايي کرده ايم و تا پايان سال هم مابقي به اتمام خواهد رسيد تا دسترسي مردم ولايت مدار اين منطقه به جاده بهتر و بيشتر شود.

    اين مقام مسئول يکي ديگر از اقدامات ارزشمند اين مجموعه را احداث سد تغذيه مصنوعي در منطقه سيرمند حاجي آباد نام برد و عنوان کرد: با ساخت اين سد علاوه بر تامين آب روستاهاي همجوار، بحث اشتغالزايي را هم در برميگيرد و زمينهاي کشاورزي که نياز به آب دارند را بتوانيم با پمپاژ آب، آبرساني کنيم و اين سد ميتواند سفرههاي زيرزميني منطقه را از خشکسالي هم نجات دهد.

    سرهنگ پاسدار باوقار با بيان اينکه از سال گذشته تاکنون ۳۵۰۰ سري جهيزيه به زوج هاي نيازمند در قالب ازدواج آسان اهدا شده است، بيان کرد: از اين تعداد ۵۰۰ سري آن در هفته بسيج امسال بين زوجهاي نيازمند اهدا خواهد شد.

    وي گفت: از دوسال گذشته تا کنون ۱۲۶۰ بسته معيشتي بين نيازمندان در سراسر استان توزيع شده است که ارزش ريالي اين بستهها به هزار ميليارد تومان ميرسد که ۵۰۰ هزار بسته آن طي يکسال اخير طي مراحل مختلف بين جامعه هدف توزيع شده است که شناسايي نيازمندان هم از طريق گروههاي جهادي، هيأت امناي مساجد و پايگاههاي مقاومت بسيج صورت گرفته است.
    مسئول بسيج سازندگي سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان با اشاره به اينکه در دوران همه گيري بيماري کرونا ۸۵ کارگاه توليد ماسک را داير کرديم، افزود: با کم رنگ شدن اين بيماري در جامعه اين کارگاهها را به سمت البسه دانش آموزان هدايت شد تا بتوانيم به موضوع اشتغال زايي خانواده‌ها کمک کرده باشيم.

    سرهنگ پاسدار باوقار، بيان کرد: سال گذشته ده هزار و سال جاري معادل پنج هزار البسه دانش آموزان و لوازم التحرير بين نيازمندان توزيع کرديم.
    وي گفت: در بارندگيهاي سال گذشته که موجب به جاري شدن سيل شد ۷۰۰۰ نفر براي مرمت و تعمير منازل خود ثبت نام کردند و تاکنون ۱۴۰ واحد را در رودان، ميناب و مناطق محروم بندرعباس توانستيم تعمير و مرمت کنيم و اين کار هنوز هم ادامه دارد که به دليل حجم بالاي تقاضاها اين را ميطلبد دستگاههاي ديگر هم پاي کار بيايند تا اين امر به سرانجام برسد.

    مسئول بسيج سازندگي سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان به زلزله فين و سايه خوش اشاره داشت و عنوان کرد: از همان ابتدا ما گروههاي جهادي را به مناطق زلزله زده اعزام کرديم و قرارگاه جهادي را جهت ساماندهي اقلام مردم، آوار برداري و بيرون آوردن اقلام ضروري مردم از زيرآور تشکيل داديم و با کمک خيرين و کمکهايي که سپاه انجام داد توانستيم لوازم سردکننده، موکت و فرش مردم را تامين کنيم. سرهنگ پاسدار باوقار ادامه داد: ۵۰۰ سري کانکسي که سپاه اهدا کرد گروههاي جهادي را جهت نصب کانکس ها، ايجاد چشمه هاي بهداشتي و حمام بصورت ۹ پهنه در منطقه تقسيم و ساماندهي کرديم و به فضل الهي در کم تر از پنج روز اين کار صورت گرفت.

    وي از پخت و توزيع روزانه ۵۰۰۰ غذاي گرم بين مردم زلزله زده، نيروهاي امدادي و روستاهاى همجوار درگير زلزله و همچنين توزيع بستههاي معيشتي بين خانوادهها از اقدامات ديگر بسيج سازندگي در موضوع زلزله سايه خوش عنوان کرد.
    مسئول بسيج سازندگي سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان به اقدامات گروههاي جهادي در سيل سال گذشته ميناب و رودان اشاره کرد و گفت: لايروبي بستر رودخانهها، اسکان موقت، توزيع بستههاي معيشتي و پخت و توزيع روزانه ۵۰۰۰ غذاي گرم بين مردم بخشي از خدمات اين مجموعه در حوادث اخير بود.

    با جهاد تبيين روايتگری دروغ دشمنان خنثي مي شود

    سرهنگ پاسدار باوقار در بخشي از سخنان خود جهاد تبيين را يکي موضوعات مهم و اساسي جامعه خواند و عنوان کرد:خوشبختانه با گذشت ۴۳ سال از عمر با برکت جمهوري اسلامي ايران کارهاي ارزشمند زيادي در جهت رشد، پيشرفت و محروميت زدايي کشور شده است و شايد مردم از خيلي کارها اطلاعي ندارند و اين را ميطلبد که خدمات نظام و انقلاب را در راستاي جهاد تبيين به آحاد مختلف جامعه بيان شود تا جريان تحريف دشمن خنثي شود.

    وي در ادامه افزود: متاسفانه دشمن در جنگ نرم میخواهد با روايتگري غلط رسانهاي و دروغ پردازي در فضاي مجازي با استفاده از کوچکترين موضوعاتي به کشور و نظام ضربه وارد کند و ما بايد پيش از بيش مراقب دشمنان قسم خورده در اين جنگ نابرابر باشيم.

    مسئول بسيج سازندگي سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري در موضوع جهاد تبيين، خاطر نشان کرد: علاوه بر حضور فيزيکي جهادگران در منطقه اين موضوع را از قبل دنبال ميکرديم و با توجه به منويات رهبري، ما در قالب برگزاري کارگاهها و همايش هايي مانند رسم جهاد گنج … در جهت منسجم کردن و همدلي بيشتر گروههاي جهادي در راستاي جهاد تبيين و اعزام آنها در مناطق محروم در حال انجام هستيم.

    سرهنگ پاسدار باوقار با بيان اينکه هدف اصلي اين مجموعه رسيدگي به محرومين و زدودن غبار فقر و محروميت است، گفت: بسيج سازندگي پرچم دار محروميتزدايي است هر کجا که نياز باشد در آنجا حضور خواهيم يافت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.