حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2964 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • محرومان بدون کولر و يخچال درگرمای خرماپزان
    ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۵۱
    شناسه : 1591
    بازدید 12073
    11
    در این هوای گرم هرمزگان که زندگی بدون کولر و يخچال برای خیلی ها غیرقابل تصور است، اما خانواده‌های محروم زیادی در این منطقه از کشور مجبورند بدون کولر و يخچال شرایط سختی را بگذرانند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: در این هوای گرم هرمزگان که زندگی بدون کولر و يخچال برای خیلی ها غیرقابل تصور است، اما خانواده‌های محروم زیادی در این منطقه از کشور مجبورند بدون کولر و يخچال شرایط سختی را بگذرانند. در سال های اخیر بارها گزارش هایی زده ایم که خانواده هایی مجبور بوده اند بدلیل نداشتن یخچال، داروهای شان را در یخچال همسایه یا تشت آب سرد و… نگهداری کنند. چند شب پیش خانه پیرمرد و پیرزنی در کوچه کارگر ۱۷بلوار کارگر کوی ملت بندرعباس رفتم که هر دو بیمار قلبی، چشمی و مفاصل وغده ای در دست داشتند و توان تکمیل روند درمان را نداشتند و چشمی که سه سال قبل بایستی عمل می شد و نتوانسته بودند عمل آب سیاه کنند و قلبی که پزشک نامه داده بود برود بیمارستان بستری شود تا قلب پیرمرد عمل شودکه هزینه بیمارستان نداشته بود و نرفته بود و از آن طرف کولرشان خراب و غیرقابل تعمیر بود و پیرمرد می گفت بیشتر وقت ها کوچه از داخل خانه خنک تر است و می رود با زیرپیراهنی در کوچه می نشیند. یخچال شان هم خراب شده بود وچند روز پیش با یارانه ها و پولی که برای درمان جمع کرده بودند، مجبور شده بودند نیمچه تعمیرش کنند تا برای مدتی دیگر کار کند ونیاز به یخچال نو داشتند.

    حالا اما برای تکمیل روند درمان، درمانده بودند. سیم کشی برق هم نیاز به تعویض داشت و سقف فرسوده شان در بارندگی آبکش می شود و امنیت چندانی در این سقف های لرزان ندارند. متاسفانه هزاران خانواده محروم هرمزگانی بدون کولر و یخچال هستند. این خانواده ها در قطب اقتصاد ایران زندگی می کنند که بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک و ابرپالایشگاه های نفت و گاز ، بنادر، گمرکات و…. زیادی وجود دارد و اما حتی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان کولر و یخچال که از ضروری ترین وسایل زندگی در این اقلیم گرم است را برای محرومان این دیار تامین نکرده اند. بیمارانی هستند که هم توان پرداخت هزینه های سنگین وفوق سنگین دارو و درمان را ندارند و هم از وسایل خنک‌کننده محرومند. کودکان خانواده های محرومی هستند که تلویزیون هم ندارند. متاسفانه بی توجهی به مردم هرمزگان باعث شده است تا هرمزگان همواره صدرنشین فقر وفلاکت و محرومیت، گرانی، بیکاری و… استان های کشور باشد و بیماران زیادی دارد وبدتر اینکه ضعف سیستم بهداشت ودرمان باعث شده است بیماران برای درمان به یزد، شیراز، تهران و…. بروند. بيمارانی در استان بوده اند که پزشکان نتوانسته اند بیماری شان را تشخیص دهند ودر سایر استان ها با آزمایش ها و… بلافاصله تشخیص داده شده و تحت درمان قرار گرفته شده اند. کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص، پرستار، تجهیزات درمانی، تخت بیمارستانی همچنان هرمزگانی ها را آزار می دهد ونیاز است تدبیری اساسی در این حوزه اندیشیده شود.

    با این شرایط سخت، اینکه هزاران خانواده هرمزگانی در قطب اقتصاد کشور از نداشتن کولر ویخچال هم زجر و رنج بکشند، منصفانه و منطقی نیست. حتی نهادهای حمایتی هم نمی توانند کولر و یخچال مددجویان شان را بطور کامل تامین کنند. پویش های مردمی در مناطق مختلفی توسط مردم عادی، مراکز خیریه و نیکوکاری در استان راه اندازی شده است تا کولر و یخچال هایی برای نیازمندان خریداری شود که حتی نیاز ۲۰تا ۳۰ درصد افراد فاقد کولر و یخچال استان برطرف نمی شود ونیاز است صنایع و بنگاه های اقتصادی، نهادهای انقلابی مانند سپاه، بنیاد مستضعفان، ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره) و…. نیز بیشتر در تامین کولر و یخچال نیازمندان در این گرمای خرماپزان هرمزگان مشارکت کنند تا هیچ خانه ای از محرومان، ساکنانش در گرما نباشند و آب گرم نخورند و داروهای شان را مجبور نباشند در یخچال همسایه و آب سرد و… نگهداری کنند. کودکان محرومان هم نباید از تلویزیون محروم باشند که عزم راسخ دستگاه های مختلف را برای رفع این چالش می طلبد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.