حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • لزوم حمایت دولت و مجلس از کانون پرورش فکری
    ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
    شناسه : 4930
    بازدید 1212
    10
    درحالیکه انتظار می‌رفت با نیم قرن تلاش، مرغک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر شانه تمامی کودکان و نوجوانان میهن اسلامی مان بنشیند، اما بدلیل بی توجهی به این نهاد فرهنگ ساز و  آینده ساز، کاستی هایی در این حوزه وجود دارد که در برخی  استان ها مانند هرمزگان نواقصش بیشتر است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: درحالیکه انتظار می‌رفت با نیم قرن تلاش، مرغک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر شانه تمامی کودکان و نوجوانان میهن اسلامی مان بنشیند، اما بدلیل بی توجهی به این نهاد فرهنگ ساز و  آینده ساز، کاستی هایی در این حوزه وجود دارد که در برخی  استان ها مانند هرمزگان نواقصش بیشتر است.در هرمزگان همچنان چهار شهرستان رودان، پارسیان، بشاگرد و کیش فاقد مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند و سایر شهرستان ها به غیر از بندرعباس هم فقط هر شهرستان یک مرکز دارد و در بندرعباس هم بسیاری از مناطق از جمله شهرک پیامبراعظم(ص) با بیش از صد هزار نفر جمعیت، فاقد حتی یک مرکز کانون می باشد. در حوزه مراکز سیار هم استان نیاز به تریلر و اتوبوس و… دارد تا کودکان و نوجوانان شهری و روستایی در مناطق دور ونزدیک بتوانند از برنامه های کانون که کتاب محور هستند، بهره مند شوند.کانون پرورش فکری باعث افزایش اعتماد بنفس کودکان و نوجوانان و اندیشیدن و تصمیم گیری مناسب و… می شود و برای آینده آماده می شوند. بطور حتم اگر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور بیش از این توجه می شد و کودکان و نوجوانان دیروز و جوانان امروز در زیر چتر کانون پرورش فکری فعالیت داشتند، امروز بصورت هیجانی تصمیم گیری نمی کردند و فریب رسانه های معاند را هم نمی خوردند.

    مقام معظم رهبری نیز با اشاره به حضور هیجانی برخی جوانان در اغتشاشات، تاکید فرمودند که بایستی کار فرهنگی با اینها شود. این فرمایش معظم له نشان می دهد که از بخش فرهنگی غفلت شده و کودکان، نوجوانان و جوانان بخصوص در دو سه سال اخیر با شیوع کرونا و مجازی شدن تحصیلات و… بیش از پیش در فضای مجازی بدون ناظر رها شدند و دشمن هم خوراک مورد نیاز این اقشار را آنگونه که خودشان می خواستند به فرزندان ایران دادند و باعث شده است که برخی نتوانند تصمیم مناسبی در ایام حساس بگیرند و دشمن از آنها سوء‌استفاده می کند. این وضعیت نشان می دهد که بایستی به حوزه فرهنگ توجه بیشتری شده و تجدیدنظر اساسی در این حوزه صورت گیرد و یکی از مراکزی که با داشتن مربیان متخصص می تواند در پرورش کودکان و نوجوانان اثرگذار باشد، کانون پرورش فکری است که نباید از این حوزه غفلت کرد. متاسفانه بی توجهی به کانون باعث شده که کمبود مرکز از یک طرف و کمبود مربی در مراکز فعال را شاهد باشیم و برخی از مربیان هم بدلیل حقوق پایین کانون و مشکلات زیاد در جذب و رسمی شدن در کانون، تمایل دارند به سایر سازمان ها از جمله آموزش و پرورش بروند که نیاز است در دولت و مجلس برای این حوزه تصمیمات مناسبی اتخاذ گردد تا خلاء های موجود برطرف شده و گام های اساسی در حمایت از نهادهای فرهنگی در کشور و بخصوص استان هرمزگان برداشته شود. بایستی چتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر سر تمام کودکان و نوجوانان سرزمین مان گسترده شود تا نسلی پویا، متفکر، آینده نگر وآینده ساز پرورش یابند و نباید از این حوزه غفلت نمود .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.