حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2960 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • لزوم توجه به دغدغه های رهبری در حوزه مسکن
    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۳۰
    شناسه : 3919
    بازدید 1260
    9
    دریانیوز: بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در حوزه های مختلف قابل توجه و تامل است. ایشان در حوزه مسکن فرمودند: عرض کردیم که در برنامه‌های اقتصادی اولویت هایی وجود دارد، بعضی را گفتیم؛ مثلاً بخش مسکن یکی از اولویت ها است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در حوزه های مختلف قابل توجه و تامل است. ایشان در حوزه مسکن فرمودند: عرض کردیم که در برنامه‌های اقتصادی اولویت هایی وجود دارد، بعضی را گفتیم؛ مثلاً بخش مسکن یکی از اولویت ها است.

    مسکن خیلی مسئله‌ی مهمی است. اولاً خود حرکت در بخش مسکن، ایجاد اشتغال می‌کند؛ خود ورود در قضیه‌ی مسکن، برای یک تعداد زیادی از افرادی که کارشناس این مسائل هستند، شغل ایجاد می‌کند . ثانیاً در مسئله‌ی مسکن، ما وابستگی نداریم به خارج؛ زمینش مال خودمان است، مصالحش مال خودمان است، طراحی اینها مال خودمان است. بنابراین، به مسئله‌ی مسکن باید رسید. ما در قضیه‌ی مسکن خیلی عقبیم، نتایجش را هم دارید می‌بینید: قیمت خانه و اجاره‌ی خانه سرسام‌آور است، مردم واقعاً در زحمتند. یکی از اولویت های قطعی در مسائل اقتصادی، بخش مسکن است.

    ایشان در بخش معدن که با حوزه مسکن نیز بی ارتباط نیست، افزودند : « در بخش معدن ــ که ما در بخش معدن هم خیلی عقبیم ــ این زنجیره‌ی ارزش افزوده‌ی معدن را تکمیل کنید. در یک مواردی برای بنده گزارش های گوناگونی در سالهای مختلف می‌آمده که من به دولت‌ها ارجاع می‌کردم ، به مسئولین ارجاع می‌کردم ، [منتها] واقعاً کار درست و حسابی در زمینه‌ی معدن نشده؛ باید کار بشود.

    ما بهترین معادن را و متنوع‌ترین معادن را داریم؛ معدنها یا دست‌نخورده باقی مانده یا به شکل خام صادر شده؛ دیگران سنگ را از اینجا برداشتند بردند و روی آن کار کردند، همان سنگ را با چند برابر قیمت آورده‌اند اینجا فروخته‌اند به ما! سنگهایی که در بعضی ساختمانها استفاده می شود، گاهی همان سنگهایی است که از اینجا ــ مثلاً فرض کنید از معادن سنگ کرمان که خب فوق‌العاده است ــ این را برداشتند بردند ایتالیا، روی آن کار کردند، فرآوری کردند، درست کردند، باز همان را ما رفته‌ایم با چندین برابر قیمت خریده‌ایم آورده‌ایم در ساختمانهایمان استفاده کرده‌ایم. مسئله‌ی معدن هم یکی از اولویت ها است».

    این مطالبی که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، بایستی مورد توجه مسئولان و دولتمردان در سطوح مختلف قرار گیرد. متاسفانه در حال حاضر نبض بازار مسکن در دست مافیا و دلالان و سازندگان مسکن و برخی از مشاوران املاک است و هیچگونه نظارتی در این حوزه وجود ندارد. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند زمین ومصالح و… حوزه مسکن وساخت وساز از داخل کشور تامین می شود، پس چگونه است که قیمت مسکن نجومی و حبابی است؟ واقعا چه دست های پشت پرده و رانت هایی در این حوزه وجود دارد؟ چرا از سال ۹۵ که قرار بود بر اساس قانون مالیات های مستقیم، اخذ مالیات از خانه های خالی اجرایی شود و نشد و آمارها نشان می داد بیش از دو ونیم میلیون واحد مسکن در کشور احتکار شده است که اگر قانون اخذ مالیات از این خانه ها بخوبی اجرا شده بود، بطور حتم قیمت خانه اینگونه حبابی نبود.

    متاسفانه به این حوزه توجه نشد در دولت سیزدهم گام هایی در این حوزه برداشته شده است که بایستی تسریع شود. همچنین نیاز است برنامه دولت برای احداث چهار میلیون واحد مسکن نیز در شهری مانند بندرعباس بخوبی اجرا شود تا متقاضیان مسکن وافراد بی خانه خانه دار شوند .

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.