حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3330 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • لزوم تشدید بازرسی از مشاوران املاک
    ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۵:۰۲
    شناسه : 10114
    بازدید 1244
    8
    دریانیوز// پس از تاکید چندباره رئیس جمهور برای ساماندهی مشاوران املاک، وزیر راه وشهرسازی و استاندار هرمزگان نیز بر تحقق آن تاکید کردند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// پس از تاکید چندباره رئیس جمهور برای ساماندهی مشاوران املاک، وزیر راه وشهرسازی و استاندار هرمزگان نیز بر تحقق آن تاکید کردند. «علیرضا مهلی» نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن و املاک و مستغلات کشور که هفته گذشته به هرمزگان سفر کرده بود و پس از بازدید از تعدادی از دفاتر مشاور املاک و حضور در جلسه اتاق اصناف و شورای مسکن استان اعلام کرد که در بندرعباس و هرمزگان بعد از خراسان رضوی به عنوان دومین استان کشور تا اواسط یا اواخر شهریورماه سامانه اجاره بها راه اندازی می شود تا نرخ های رهن واجاره واقعی شوند و بر اساس همین نرخ های کارشناسی شده، املاک رهن و اجاره داده می شود که این موضوع با استقبال بندرعباسی ها مواجه شد و خواستار راه اندازی سریعتر این سامانه شدند.

    در بازدید از مشاوران املاک مشخص شد که تعداد زیادی بدون مجوز فعالیت داشتند و برخی از مجوزدارها نرخنامه را نصب نکرده بودند و بدون نرخنامه فعالیت داشتند. گرچه حق الزحمه یا کمیسیون براساس این نرخنامه بسیار بالا و چهاربرابر تهران است که نماینده وزارتخانه را در این بازدیدها شگفت زده کرد و در بررسی مبایعه نامه های فروش در برخی از مشاوران املاک مشاهده کردند که برخی مشاوران املاک کمیسیون های چند ده میلیون و چند صدمیلیون تومانی دریافت کرده بود. بیشتر مشاوران املاک هم رسید دریافت کمیسیون شان را بر روی قراردادها الصاق نکرده بودند که این موضوع و عدم نصب نرخنامه به عنوان تخلف محسوب می شد و مشاور املاکی بدلیل عدم نصب نرخنامه پلمپ شد.در آن بازدیدها اعلام شد نوشتن عناوین دپارتمان، بانک اطلاعات ملکی و… به جز مشاورین املاک در سردرب دفاتر مشاورین املاک ممنوع است.

    همچنین نماینده وزارت راه وشهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن و املاک و مستغلات کشور تاکید کرد که مشارکت در ساخت ویا ساخت وساز و… توسط مشاوران املاک تداخل صنفی و ممنوع است. حال باید دید بعد از گذشت بیش از یک هفته از این بازدیدها و جلسات، چه تصمیماتی در استان اتخاذ شده است؟ آیا اداره کل راه وشهرسازی هرمزگان و تعزیرات حکومتی استان و… بازدید از مشاوران املاک را ادامه می دهند که انتظار می رود این بازرسی ها و برخورد یا متخلفان تشدید شود. بطور حتم ساماندهی مشاوران املاک که مورد تاکید مسئولان ارشد کشوری و استانی نیز می باشد، در آرام سازی بازار املاک بسیار موثر است. برخی از مشاوران املاک در نقش دلال املاک و سازنده ظاهر شده و نقش مشاوره ای خود را انجام نداده و همین موضوع باعث شده که بدنبال سودهای بیشتر باشند و آرامش بازار مسکن را برهم بزنند که ضرورت دارد بازرسی از مشاوران املاک بطور مرتب انجام شده و جلوی تخلفات گرفته شود و از فعالیت بی مجوزها و مجوزدارهای متخلف جلوگیری شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.