حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • لزوم تداوم بازدید مسئولان از محلات
    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۱۲
    شناسه : 3445
    بازدید 1374
    9
    استاندار هرمزگان به همراه احمد مرادی نماینده مردم در مجلس وشهردار بندرعباس و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی چند روز قبل از محله کوی ملت بندرعباس بازدیدی داشته و شنونده خواسته ها و مشکلات ساکنان این محله بوده اند که این بازدید را می توان به فال نیک گرفت و امیدواریم بازدید از محلات بطور مرتب و در ماه حداقل از یکی دو محله حاشیه نشین بندرعباس این بازدیدها انجام شود.بطور حتم دیدن وضعیت محلات و گفتگو با ساکنان و اطلاع از مشکلات شان باعث می شود که مسئولان استان بتوانند با دید همه جانبه برای رفع مشکلات این مناطق تصمیم بگیرند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: استاندار هرمزگان به همراه احمد مرادی نماینده مردم در مجلس وشهردار بندرعباس و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی چند روز قبل از محله کوی ملت بندرعباس بازدیدی داشته و شنونده خواسته ها و مشکلات ساکنان این محله بوده اند که این بازدید را می توان به فال نیک گرفت و امیدواریم بازدید از محلات بطور مرتب و در ماه حداقل از یکی دو محله حاشیه نشین بندرعباس این بازدیدها انجام شود.بطور حتم دیدن وضعیت محلات و گفتگو با ساکنان و اطلاع از مشکلات شان باعث می شود که مسئولان استان بتوانند با دید همه جانبه برای رفع مشکلات این مناطق تصمیم بگیرند. مردم از دولت سیزدهم که دولتی مردمی است انتظار دارند برخلاف دولت های سابق، ارتباطات شان با مردم بیشتر شود که تاکنون اینگونه بوده و رئیس جمهور نیز بطور مرتب در بین مردم حضور می یابند واین ساعات را بهترین وشیرین ترین ساعات عمر وزندگی خود می دانند. انتظار است استانداران، فرمانداران، مدیران کل، مدیران دستگاه های نظارتی و… نیز این رویه را در برنامه داشته باشند و از پشت درب های بسته برای محلات و… تصمیم گیری نشود که نتایج اینگونه تصمیم گیری ها را در عدم رفع مشکلات محلات شاهدیم. در واقع محلات حاشیه ای که بیشترشان مولود مهاجرت روستاییان به شهرها بدلیل عدم حمایت و رسیدگی به روستاییان بوده است، با مشکلات و آسیب های اجتماعی، کمبود اماکن تفریحی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی و… مواجهند و طرح های بازگشایی معابر چندان در این مناطق بخوبی و میزان مورد نیاز اجرا نشده است و به همین دلیل ورود خودروهای امدادرسان و پلیس به داخل این محلات به سختی انجام می شود واین موضوع باعث افزایش ناامنی در محلات شده است و آسیب های اجتماعی در این مناطق روزبه روز بیشتر می شود.

    از طرفی دیگر عدم بازگشایی معابر باعث شده است تا شبکه جمع آوری فاضلاب در محلات تکمیل نشود وبه همین دلیل همچنان فاضلاب در کوچه ها روان است و معضلات بهداشتی و نازیبا بودن سیمای شهری را به همراه داشته است. تاریکی و تنگی کوچه ها در این مناطق باعث شده است تا بیشتر کوچه ها در برخی محلات به پاتوق معتادان، مواد و مشروب فروشان، اراذل و اوباش و… تبدیل شوند و سرقت از منازل ساکنان هم در محلات بسیار بالاست وبه انبارهای ضایعاتی غیرمجاز در محلات می فروشند. برخی از اراذل و اوباش که با حالت مست و مشروب خورده و با سلاح سرد در محلات تردد می کند و برخی حتی به اعضای خانواده خودشان هم رحم نمی کنند که نیاز است گشت رضویون آنها را شناسایی و جمع آوری کنند. برخی از آنها نیز خدمت سربازی نرفته اند ویا از خدمت فرار کرده اند و بایستی آنها نیز شناسایی و اقدامات لازم در این حوزه صورت گیرد.

    مشکل دیگری که در محلات حاشیه ای وجود دارد، فاقد سند بودن بیشتر املاک این مناطق است که به همین دلیل هم مالکان شان نتوانسته اند برای بازسازی این املاک فرسوده و ناايمن از تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده استفاده کنند ونیاز است برای رفع این مشکل نیز تدبیری اندیشیده شود و مشکلات صدور سند در محلاتی مانند چاهستانی ها، آیت ا… غفاری، بخشی از اسلام آباد،سنگ کن، نخل ناخدا، کمربندی، کوی ملت، تپه ا… اکبر، شیراول، شیرسوم، دوراهی ایسینی، بهشت زهرا، پل خواجو، محلات ساحلی و… تدابیر لازم اتخاذ گردد. در محلات حاشیه ای بایستی دوره ها و
    کارگاه های مهارت آموزی رایگان دولتی نیز برگزار شود تا با مهارت آموزی جوانان، زنان بدسرپرست و بی سرپرست و ایجاد اشتغال برایشان، بخشی از مشکلات معیشتی و مالی شان برطرف شود. در یک کلام بایستی بگونه ای عمل شود تا ساکنان این مناطق احساس نکنند مسئولان در خدمات‌رسانی به آنها تبعيض قائل هستند و باید عدالت آموزشی، ورزشی، تفریحی، فرهنگی و… را لمس کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.