حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2960 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • لزوم اشتغال بومیان  در طرح های توسعه ای صنایع
    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۰۱
    شناسه : 1966
    بازدید 1710
    13
    بحث صنایع و بنگاه های اقتصادی فعال در هرمزگان از جمله فولاد، پالایشگاه نفت ستاره، منطقه ویژه اقتصادی و معدنی و... و افزایش اشتغالزایی و تولید این صنایع در ماه های اخیر مطرح شده است و انتظار می رود همانطور که مسئولان مختلف از جمله استاندار هرمزگان وعده داده اند و خواسته نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس، رسانه ها و هرمزگانی ها بوده و بارها مطرح شده است، استخدام و بکارگیری بومیان در این صنایع و دیگر صنایع استان است و از ورود اتوبوسی نیرو از سایر مناطق کشور جلوگیری شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: بحث صنایع و بنگاه های اقتصادی فعال در هرمزگان از جمله فولاد، پالایشگاه نفت ستاره، منطقه ویژه اقتصادی و معدنی و… و افزایش اشتغالزایی و تولید این صنایع در ماه های اخیر مطرح شده است و انتظار می رود همانطور که مسئولان مختلف از جمله استاندار هرمزگان وعده داده اند و خواسته نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس، رسانه ها و هرمزگانی ها بوده و بارها مطرح شده است، استخدام و بکارگیری بومیان در این صنایع و دیگر صنایع استان است و از ورود اتوبوسی نیرو از سایر مناطق کشور جلوگیری شود. متاسفانه همچنان برخی از مدیران و… صنایع و… در استان پروازی هستند و با وضعیت استان آشنایی چندانی ندارند و بطور حتم این مدیران نمی توانند درک مناسبی را نسبت به وضعیت استان در حوزه های مختلف و ازجمله اشتغال هرمزگانی ها داشته باشند که عدم جذب آنها در بنگاه های اقتصادی، صنایع، معادن، پالایشگاه های نفت وگاز، فولاد و آلومینیوم، کشتی سازی، مناطق ویژه و آزاد و… باعث‌شده است به سمت مشاغل کاذب و قاچاق و… روی بیاورند و در این مسیر هم جان شان را از دست می دهند و گاهی در حوادث با خودروهای سوختبر و یا منازلی که به انبار سوخت تبدیل شده اند، زنده زنده می سوزند و جان می دهند و مسئولان استان و مدیران صنایع در این فاجعه مسئول هستند که اجازه و زمینه اشتغال بومیان را فراهم نکرده و نیروهای مورد نیازشان را از سایر استان ها تامین می کنند.

    انتظار منطقی این است که در طرح توسعه های صنایع و فعالیت صنایع جدید حتما استخدام بومیان و هرمزگان نشینان در عمل و نه در شعار در اولویت قرار گیرد. در مورد استخدام های پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و تخلفاتی که در این ابرپالایشگاه صورت گرفته بود که سال گذشته مورد انتقاد شدید احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس قرار گرفت و برخی رسانه های دیگر نیز از آنها پرده برداری کردند و قرار بود هیئت بازرسی استانداری در این پالایشگاه مستقر شده و گزارش نهایی از تخلفات مطرح شده و… را به مردم اعلام کنند که متاسفانه اینگونه نشد و هیچ گزارشی بصورت رسمی اعلام نشد. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان نیز که سال گذشته از صنایع فعال در استان و بخصوص پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گلایه کرد که برخلاف قانون مالیات های مستقیم، مالیات بر ارزش افزوده شان را در خارج از استان پرداخت می کنند که مالیات بر ارزش افزوده یک سال پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را این مقام مسئول ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و رئیس سازمان امور مالیاتی در زمان تودیع و معارفه مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان در اواخر سال گذشته وعده نمود آنچه که براساس قانون در این بخش سهم استان بوده و از جمله مالیات برارزش افزوده پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به استان برگردد که تاکنون برنگشته است. همچنین ۵۰ درصد مازاد بر درآمد استان که سال ها به استان داده نشده و هنوز هم هرمزگان طلبکار است.

    متاسفانه صنایع فعال در استان اثرات مثبت چندانی برای مردم استان ندارند و بارها در این سال‌ها پیشنهاد دادیم که نمایندگان مجلس و استاندار، مدیران صنایع را به محلات حاشیه ای و بافت فرسوده و روستاهای محروم استان ببرند تا واقعیت ها را ببینند تا در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان در این حوزه ها و برای عمران آبادانی این مناطق و رفع کاستی ها مشارکت کنند که اینگونه نشده است. اخیرا هم مدیرعامل فولاد هرمزگان اعلام کرده است برای بیش از ۴۵۰۰نفر از پرسنل و کارگرانش در صورت واگذاری زمین، مسکن می سازد و انتظار می رود متولیان زمین و مسکن استان همکاری لازم را در این بخش داشته باشند تا هم این افراد خانه دار شوند و هم اشتغالزایی در این حوزه نیز ایجاد شود و از حباب قیمت مسکن و رهن و اجاره در بندرعباس کاسته شود. بایستی با وجود صنایع، هیچ بیکاری در استان نداشته باشیم، نه اینکه هرمزگان رتبه اول بیکاری، فقر وفلاکت و… را درکشور داشته باشد که مایه شرمندگی مسئولان استانی و کشوری و نمایندگان مردم در مجلس بوده و هست.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.