حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • قلیان همچنان تهدیدکننده سلامت ساحل گردان
    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۲۶
    شناسه : 4336
    بازدید 1340
    8
    عرضه قلیان در ساحل بندرعباس که سلامت شهروندان و خانواده ها را تهدید می کنند، درسال های اخیر افزایش یافته است و خانواده ها و کودکان نمی توانند در ساحل دودگرفته باقلیان آرامش داشته باشند وانعکاس چندین باره این موضوع نیز اثرگذار نبوده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: عرضه قلیان در ساحل بندرعباس که سلامت شهروندان و خانواده ها را تهدید می کنند، درسال های اخیر افزایش یافته است و خانواده ها و کودکان نمی توانند در ساحل دودگرفته باقلیان آرامش داشته باشند وانعکاس چندین باره این موضوع نیز اثرگذار نبوده است. شاید خبری که هر چند ماه یک بار منتشر می شود که چندین چشمه قلیان جمع آوری و معدوم شده است، چندان خوشایند نیست. زیرا عرضه کنندگان قلیان، باری دیگر قلیان می خرند و جایگزین می کنند تا این شغل پرسود را از دست ندهند و روز از نو وروزی از نو شروع
    می شود. شاید بهتر باشد با عرضه کنندگان قلیان گفتگو شود تا دلیل انتخاب این شغل پرخطر برای سلامتی مردم بازگو شود وبه عرضه کنندگان قلیان مشاوره و حتی حمایت هایی برای شغل جایگزین داده شود و از طرفی دیگر برای عرضه قلیان مجازات ها بگونه ای باشد تا بازدارندگی لازم را داشته باشد.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز با تاکید بر اینکه رویکردها در مقابله با گسترش مصرف دخانیات نیازمند تغییر است، گفت: عرضه گسترده قلیان در سواحل بندرعباس قابل پذیرش نیست. احسان کامرانی هفته قبل در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده با دستور کار طرح کنترل، پیشگیری و مقابله با مصرف دخانیات در استان، با اشاره به آثار زیان‌بار مصرف دخانیات و مواد مخدر در جامعه عنوان کرد: مصرف دخانیات و مواد مخدر در جامعه آثار سویی همچون از دست رفتن نیروی انسانی فعال و پویا و متلاشی شدن بنیان خانواده‌ها در پی دارد.مصرف دخانیات در جامعه آسیب‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، روانی و زیست محیطی را در پی دارد که جلوگیری از گسترش آن نیازمند تغییر رویکردها در مقابله با پدیده مصرف مواد دخانی است‌.دستگاه‌های اجرایی براساس قانون وظایف مهمی در پیشگیری از گسترش مصرف مواد دخانی دارند که عمل به تعهدات نیازمند پیگیری و اهتمام است. عملکرد دستگاه‌های اجرایی حوزه مقابله با مصرف مواد دخانی نیازمند ارزیابی و پایش جدی است. پیشگیری از گسترش مصرف مواد دخانی به مراتب هزینه‌های مقابله و درمان آن را کاهش می‌دهد و عدم جدیت در مقابله با آن آثار سویی در جامعه در پی خواهد داشت.

    سالانه صدها میلیارد تومان از بودجه کشور صرف مقابله با گسترش مصرف دخانیات و درمان مبتلایان به مصرف مواد دخانی می‌شود که باعث هدر رفت منابع می‌شود.کامرانی با تاکید بر ملموس بودن اقدامات در حوزه مقابله با مصرف مواد دخانی، تصریح کرد: آثار اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از گسترش مصرف مواد دخانی در جامعه ملموس باشد.وی با تاکید بر ایجاد فضای مناسب جهت نشاط سالم جوانان، اظهار داشت: مهیا کردن امکانات لازم برای تفریح سالم جوانان نقش مهمی در جلوگیری از گرایش آنها به مصرف مواد دخانیات دارد. بیکاری و تفریحات ناسالم عامل مهم گرایش جوانان به مصرف مواد دخانی و مخدر است که نیازمند اتخاذ تدابیر مناسب است.عرضه گسترده قلیان در ساحل بندرعباس و سایر اماکن در شهرهای ساحلی استان که زمینه‌ای برای گسترش مصرف مواد دخانی و مخدر است، پذیرفته نیست و ضروری است دستگاه‌های متولی به مسئولیت خود در این زمینه جامه عمل بپوشانند.استفاده صحیح و سالم از سواحل استان به ویژه ساحل بندرعباس حق عموم مردم است و عرضه گسترده قلیان در این مناطق قابل پذیرش نیست .

     

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.