حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • قفلی که برای ۵ ماه باز شد
    ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۲۸
    شناسه : 5001
    بازدید 1253
    17
    دریانیوز// قفل شدن صدور سند املاک در بافت های فرسوده هرمزگان و بخصوص شهربندرعباس یکی از چالش های اساسی در این مناطق بود و ساکنان را با مشکلات فراوانی مواجه کرده بود و ساکنان بدلیل اینکه املاک شان سند نداشت، نمی توانستند از تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده برای بازسازی املاک شان نیز استفاده کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// قفل شدن صدور سند املاک در بافت های فرسوده هرمزگان و بخصوص شهربندرعباس یکی از چالش های اساسی در این مناطق بود و ساکنان را با مشکلات فراوانی مواجه کرده بود و ساکنان بدلیل اینکه املاک شان سند نداشت، نمی توانستند از تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده برای بازسازی املاک شان نیز استفاده کنند. همین موضوع باعث شده بود که در این سال ها روند بازسازی املاک فرسوده در این ناطق بسیار به کندی پیش برود و گاهی نیز سقف و دیوار برخی املاک فرسوده خودبخودی و یا در اثر زمین لرزه و یا بارندگی شدید فروریخته و خسارات زیادی به مالکان وارد شده است. در محله آیت ا… غفاری بندرعباس ، مادر یک معلول می گفت دختر معلولش را از اتاقش به اتاق دیگری می برد که چندلحظه بعد سقف اتاق دخترش فرو ریخت که رسانه ها واز جمله روزنامه دریا و صداوسیما وخبر گزاری ها گزارش هایی را منتشر کردند. یا اینکه یکی دیگر از ساکنان همین محله می گفت که دیگ غذایش را از روی اجاق گاز در آشپزخانه برداشتم ومی خواستم به داخل حیاط ببرم وبه محض رسیدن به جلوی درب آشپزخانه صدای مهیبی را از پشت سرم شنیدم و بعد متوجه شدم که سقف آشپزخانه فروریخت.

    بارها چنین حوادثی رخ داده و برخی از ساکنان هم زخمی شده اند که گزارش‌ های زیادی را نیز در این خصوص منتشر کردیم، اما در ادوار ختلف تصمیم مناسبی در این حوزه اتخاذ نگردید و گویا مسئولان منتظر بودند تا ساکنان بافت های فرسوده در زیرآوار املاک شان مدفون شوند وبعد قدام کنند. اما مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان که از اواخر سال گذشته منصوب شد، با همراهی استاندار هرمزگان، پیگیری های زیادی را در ین حوزه داشت و هفته گذشته هم توانستند موافقت هیئت دولت را برای صدور سند املاک در بافت های فرسوده استان را بگیرند که این موضوع می تواند باعث رفع بسیاری از مشکلات در این مناطق باشد و ساکنان مناطق فرسوده نیز تا پایان سال فرصت دارند نسبت به تشکیل پرونده هت اخذ سند املاک شان اقدام کنند. مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان با بیان اینکه مشکل صدور سند در بافت های فرسوده هرمزگان برطرف شده است؛ اظهار داشت : با پیگیری و حمایت های استاندار و تلاش های همکاران مان در راه وشهرسازی، شیوه نامه اجرایی واگذاری اراضی تصرفی در بافت فرسوده از هیئت دولت را گرفتیم و تا پایان سال ساکنان بافت های فرسوده بایستی برای اخذ سند مالکیت در این مناطق اقدام کنند.

    عباس کمالی افزود: ساکنان بافت های فرسوده در بندرعباس برای تشکیل پرونده به دفاتر پیشخوان دولت و در شهرستان ها به ادارات راه وشهرسازی مراجعه کنند. کمالی بابیان اینکه این شیوه نامه مربوط به قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است، تاکید کرد: درصورتیکه ساکنان بافت های فرسوده تا پایان سال ثبت نام نکنند، بعد از این تاریخ از دریافت سند املاک در این مناطق محروم می شوند و به همین دلیل توصیه می کنیم تا قبل از پایان سال ۱۴۰۱ برای تشکیل پرونده اقدام کنند و در محلات بافت فرسوده نیز اطلاع رسانی می کنیم.کمالی با اشاره به اینکه ۴۳درصد شهر بندرعباس در بافت فرسوده واقع شده است؛ اظهار داشت: ساکنان تمام محلات فرسوده از جمله آیت ا… غفاری، اسلام آباد، نخل ناخدا، و… برای تشکیل پرونده اقدام نمایند.وی افزود: املاکی که تا قبل از سال ۹۴ در بافت های فرسوده احداث شده اند، ۲۰۰متر آن براساس نرخ منطقه ای و مابقی با نرخ کارشناسی و املاکی که بعد از سال ۹۴ ساخته شده اند بطور کامل با نرخ کارشناسی محاسبه می شوند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.