حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • قدردانی امام جمعه بندرعباس از توجه استاندارد به اعطای نشان حلال
    ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۵۴
    شناسه : 7320
    بازدید 1316
    9
    دیدار معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با نماینده ولی فقیه در هرمزگان دریانیوز// دکتر احسان ساده معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران و محمد سروش سهیلی راد مدیرکل استاندارد هرمزگان با حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دیدار و گفتگو کردند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// دکتر احسان ساده معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران و محمد سروش سهیلی راد مدیرکل استاندارد هرمزگان با حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دیدار و گفتگو کردند .
    نماينده ولي فقيه در این دیدار اظهارامیدواری کرد این سفر منشاء خیر وبرکت برای استان هرمزگان که ۶۰ درصد صادرات و واردات کشور از این استان صورت می گیرد، باشد.
    حجت الاسلام عبادی زاده بر لزوم حمایت سازمان ملی استاندارد از استاندارد هرمزگان تاکيد کرد و افزود: ضرورت دارد در استان آزمایشگاه های مورد نیاز راه اندازی شود تا حتی بتوانیم به سایر استان ها هم خدمات ارائه داد و همچنین کمبود نیروی انسانی در استاندارد هرمزگان بایستی برطرف شود.
    عبادی زاده بر استفاده از ظرفیت های درون استان در حوزه نیروی انسانی و برون سپاری ها تاکید کرد.

    وی از ارائه طرح های سازمان ملی استاندارد در حوزه استاندارد خدمات و توجه به برند محصولات حلال اعطای این نشان به محصولات و کالاهای داخلی جهت صادرات توسط این سازمان قدردانی کرد.نماينده ولي فقيه در هرمزگان تاکيد کرد: ضرورت دارد برای ترخیص کالاها مرجع واحدی وجود داشته باشد تا از تاخیر در ترخیص ها کاسته شود. همچنین نباید نیاز باشد برخی از آزمایش ها را به خارج از استان ارسال کنیم وبایستی آزمایشگاه های موردنیاز را در استان راه اندازی کنیم. وی بر راه اندازی آزمایشگاه ها توسط دانشگاه ها و استفاده از این ظرفیت ها تاکید کرد.

    ساده نیز با بیان اینکه در سفر سال گذشته اش به هرمزگان متوجه شدند که ساختمان آزمایشگاه های اداره کل استاندارد هرمزگان با سه هزار مترمربع زیربنا بعد از گذشت حدود یک دهه همچنان ناتمام مانده است، اظهار داشت : با حمایت های اعتباری صورت گرفته توسط سازمان ملی استاندارد ، این ساختمان در مراحل پایانی قرار دارد و بزودی به بهره برداری می رسد.

    وی افزود: در دوره جدید تحولی استاندارد، بدنبال استانداردسازی در حوزه خدمات هستیم. ساده گفت: در جلسات مختلف بر پرهیز از موازی کاری در حوزه تاییدیه ها، آزمایشات و… استاندارد تاکید کرده ایم و معاون اول رئیس جمهور نیز در جلساتی با دستگاه های نظارتی مختلف بر این مهم تاکید داشته اند.معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران اظهارداشت: این موازی کاری ها باعث افزایش دموراژ و ماندگاری کالاها در بنادر می شودو منجر به افزایش هزینه ها می شود که نیاز به افزایش همکاری های بین بخشی دستگاه های مختلف می باشد . وی گفت: بر اساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، شرکت وآزمایشگاه های بخش‌خصوصی را تایید صلاحیت می‌کنیم و برخی از آزمایشگاه ها نیز آزمایش های مشترک را برای سازمان های مختلف ارسال می کنند.

    ساده تصریح کرد: در دوره جدید تحولی سازمان ملی استاندارد بدنبال استانداردسازی در حوزه خدمات هستیم. وی گفت: در برخی حوزه ها مانند توانبخشی بهزیستی و… ورود کرده ایم و برای مهدهای کودک نیز امسال استانداردهای اجباری را اعلام می کنیم و مدارس ابتدایی و خدمات پستی و مراکز ترک اعتیاد و خانه های سالمندان را نیز دربرنامه داریم و سال آینده این مراکز به بیست مرکز می رسد. وی افزود: در حوزه اعطای نشان حلال نیز در سه ماهه سال گذشته هزار محصول نشان حلال ملی دریافت کرده و در سال جاری ده هزار محصول این نشان را دریافت می کنند.

    معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: هرمزگان در اعطای نشان حلال کارنامه خوبی دارد.وی بر راه اندازی آزمایشگاه های مرجع موادغذایی و فرآورده های نفتی نیز در استان تاکید کردو گفت: آزمایشگاه فرآورده های نفتی در هرمزگان بایستی به آزمایشگاه مرجع جهت انجام آزمایش های سایر استان ها نیز تبدیل شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.