حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • فولاد کاوه در انجام مسئولیت‌های اجتماعی از فولاد هرمزگان الگو بگیرد
    ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۷:۲۸
    شناسه : 4784
    بازدید 1346
    8
    همواره عمل به مسئولیت‌های اجتماعی توسط صنایع و بنگاه‌های اقتصادی مستقر در هرمزگان یکی از موضوعات و دغدغه‌های مهم و بحق مردمان این دیار بوده است، انتظاری که کاملا بحق و به جا است.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// همواره عمل به مسئولیت‌های اجتماعی توسط صنایع و بنگاه‌های اقتصادی مستقر در هرمزگان یکی از موضوعات و دغدغه‌های مهم و بحق مردمان این دیار بوده است، انتظاری که کاملا بحق و به جا است.
    استان هرمزگان در زمینه‌های گوناگون دارای بنگاه‌های اقتصادی و صنایع بزرگی از جمله شرکت‌های بزرگ فولادی، نفتی، آلومینیومی، نیروگاهی و غیره را دل خود گنجانده است و از هرمزگان به عنوان استانی استراتژیک و اقتصادی در کشور یاد می‌شود.
    علی رغم حضور صنایع و شرکت‌های مختلف اقتصادی‌ بزرگ در هرمزگان متاسفانه این استان در شاخص‌های فقر، فلاکت و بیکاری در بین استان‌های کشور مقام نخست را به خود اختصاص داده است که این موضوع جای بسی تامل دارد که هرمزگانی دارای این همه ظرفیت آیا باید مشکل بیکاری داشته باشد؟ متأسفانه در برخی از صنایع افراد غیر بومی بسیاری مشغول به کار هستند در صورتی که جوانان بومی تحصیل کرده هرمزگانی از بیکاری رنج می‌برند؛ چرا باید اینطور باشد؟ مگر در استان‌های دیگر اولویت جذب نیرو با بومیان همان منطقه نیست؟ باید در روند استخدام ها در بنگاه‌های اقتصادی به صورت جد پیگیری و نظارت بیشتری صورت گیرد تا در حق جوانان هرمزگانی اجحاف نشود.
    این استان با محرومیت‌های زیادی در حوزه زیرساخت های راه سازی، کمبود فضاهای آموزشی، ورزشی، درمانی ،فرهنگی و توسعه شهری و … دست و پنجه نرم می‌کند و صنایع مستقر باید برای کاستن این محرومیت‌ ها اقدامات اثرگذاری را برای مردمان این استان انجام دهند تا از نعمت حضور این بنگاه‌های اقتصادی بهره مند شوند نه اینکه فقط سهم آنها آلودگی، ترافیک، بیکاری و معضلات دیگر شهری باشد.
    صنایع باید انجام مسئولیت‌های اجتماعی اثرگذاررا یک وظیفه مهم اخلاقی مجموعه خود قلمداد کنند و نباید از کنار این مهم به راحتی عبور کنند و بنگاه‌های اقتصادی علاوه بر رسالت اصلی و ذاتی که برعهده دارند باید برای محرومیت زدایی و آبادانی جامع محلی خود در حوزه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی نقش قابل قبولی را ایفا کنند.
    خوشبختانه شرکت فولاد هرمزگان و پالایش نفت بندرعباس در انجام مسئولیت‌های اجتماعی کارنامه قابل قبول تری نسبت به دیگر صنایع مستقر در استان دارند و باید این کار تقویت شود.
    شرکت فولاد هرمزگان را می‌توان در بحث انجام مسئولیت‌های اجتماعی یکی از صنایع پیشرو در هرمزگان است نام برد و اگر از دایره انصاف خارج نشوم این صنعت در تمام بخش‌ها و حوزه‌ها از جمله عمرانی، درمانی، ورزشی، فرهنگی، آموزشی کمک‌های عام‌المنفعه، حمایت از نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی و… مشارکت فعال و اثرگذاری را دارد و برای آبادانی هرچه بیشتر این استان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
    فولاد هرمزگان واقعا در عمل ثابت کرده که بر محور انجام مسئولیت‌های اجتماعی فعالیت دارد و باید به تمام مدیران این صنعت خداقوت گفت.
    در طرف مقابل شرکت فولاد کاوه کیش هم یکی دیگر از صنایع بزرگ تولیدی فولادی در استان است که متأسفانه در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف نقش و نمره قابل قبولی را ندارد و این واحد تولیدی باید در حوزه کارهای زیرساختی خدمات ماندگار و اثرگذاری را انجام دهد.
    این صنعت باتوجه به اینکه یکی از سهام داران بزرگ آن بنیاد مستضعفان کشور است انتظار بیشتری از آن نسبت به صنایع دیگر در موضوع عمل به مسئولیت‌های اجتماعی می‌رود نه اینکه خود نقش بسیار ضعیفی را در آبادانی این دیار ایفا کند.
    فولاد کاوه کیش باید از شرکت فولاد هرمزگان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی الگو بگیرد و خود را موظف به انجام آن نماید تا هرمزگان نشینان از نعمت حضور این صنعت بزرگ تولید در بخش‌های مختلف در زندگی خود بهره‌مند شوند.
    در پایان امید است، مجموعه فولاد کاوه کیش به خصوص مدیران آن در انجام مسئولیت‌های اجتماعی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و به جوامع پیرامونی خود بیشتر و بهتر در این امر خدمت کنند و نام نیکی را از خود بجا بگذارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.